Fijne feestdagen allemaal Hier gaat het volgens mij allemaal wel goed. Hij slaapt niet heel lang maar is wel heel vrolijk. Volgens mij heeft deze man niet zo heel veel slaap nodig. Na de kerstdagen maar eens goed kijken! Vannacht heeft hij bij mijn ouders geslapen en had hij op zich wel 4 flesjes kunnen hebben, maar mijn moeder heeft hem veel te snel weer op bed gebracht. Ze zat nog wat in het oude ritme. Dus toch maar weer 5, maar ja dat word dus weer proppen Hij lijkt nu helemaal niet moe, terwijl hij nog niet zoveel heeft geslapen vandaag :s Je snapt het soms niet, he leg hem straks maar op bed en dan zien we wel hoe het gaat. Ik wil gewoon zo graag standaard naar 4 flesjes en 3 keer op bed, want de dagen dat het zo ging, waren helemaal super Hij slaapt dan goed is vrolijk en drinkt goed en ik hoef er niks in te proppen Met 5 flesjes en 4 keer op bed, slaapt hij telkens kort en komen de flesjes er met moeite in.
Adnalie: hoe zijn je flestijden nu? Ik bedoel met rekken dat je het wakker zijn nog iets probeert te rekken als het mogelijk is. Stel je hebt rond 16 uur en 20 uur een flestijd ( zoals hier ) dan blijft ze van 16 tot 18 uur wakker en slaapt ze hooguit 2 uur voor de volgende fles. Ik maak haar daar ook wakker voor. Ik zal dr niet laten slapen want dan heeft ze dr lange en diepe "nacht" rust al gehad en heb je kans dat ze na de laatste fles maar max 4 uur ( zoals op de dag) slaapt! Yossie: wow, dus eigenlijk van 18:30 tot 7 geslapen?!! Hij KAN dus wel af met 4 flessen! Zou mooi zijn als je de fles van half 7 iets later kon geven als laatste fles. Ik zou het gewoon eens proberen, maar lijkt me lastig, want dan moet je hem natuurlijk langer op houden? Hoe lang houdt hij het nu doorgaans vol? Ook fijn dat je je avond terug hebt Hopelijk lukt het hem om door te zetten! Monique: fijn dat t goed ging op het KDV. Alleen: maar een half uur slaap??? Jemig... was hij niet overprikkeld?! Bij hem pakte het dus wel goed uit in de zin dat ie meer slaap ging pakken juist? En vandaag? ( meestal komt de klap later ) Nou ja, als ie verder vrolijk is geweest?? Is voor hem ook even wennen, een andere slaapplek. O wacht... lees ik nou dat t alleen een ochtend was? Dat scheelt ! Butterfly:fijn dat t allemaal wel loopt! Kan je het niet een beetje sturen dat je met 4 flessen af kan als het zo wat beter loopt? of ligt dat ook erg aan hoe de slaapjes gaan? All: hoe gaan jullie het doen met de feestdagen? Ritme vast blijven houden van de kleine? Of Go with the flow? Nou, hier ging het vanmorgen weer niet goed, maar ik denk niet dat ze iets onder de leden heeft hoor. Gisteren was het na het middagslaapje na de visite weer helemaal de oude. Had nog getempt: niks aan de hand, en ze dronk goed, was niet meer huilerig en was vrolijk. Zelfs nog een kwart potje bloemkool geprobeerd en dat bleef ook goed gaan! Wel was ze 's avonds moe, ze ging om 18 uur naar bed, en meestal voor 18:30 dan wordt ze na 3 kwartier wakker maar nu moest ik dr wekken voor de laatste fles ( 20 uur). En daarna weer meteen naar bed gebracht en geslapen tot 8:15!! Maar vanmorgen ben ik weggeweest met mn oudste en was mn man thuis bij de kleine en toen ik terug kwam bleek het helemaal niet goed te zijn gegaan. na 3 kwartier was ze alweer wakker geweest. Mn man zei dat ie een speentje geprobeerd had maar dat t niet lukte ( ik twijfel, ik heb daar zelf nooit last van, maar gisteren had ze dus ook zo'n oververmoeide huilbui en dan werkt niks dus....) Toen had hij 3 kwartier eerder de fles gegeven maar daarna was ze schijnbaar ook niet gaan slapen en is ze dus bijna 3 uur huilerig wakker geweest Als het ging zoals gisteren snap ik mn man wel. Maar toen ik thuis kwam en het verhaal had aangehoord heb ik dr geknuffeld, verschoond en in bed gelegd en was ze vertrokken Niks aan de hand...Ik denk een beetje dat mn man haar te vroeg uit bed had gehaald vanmorgen en ze dus door oververmoeidheid niet kon slapen? Maar ja... het blijft gissen. Het maakt me iig wel een beetje zenuwachtig van hoe dat wel niet moet gaan als ik volgende week weer moet werken en mn man 3 dagen bij haar thuis zit... en straks bij de gastouder.... Haha... Nou, meiden allemaal fijne kerstdagen alvast!!!
@Druif, tja, mannen snappen die kleintje niet zoals wij dat doen, maar dat is op zich logisch, wij hebben er weken aan een stuk dagen mee doorgebracht. Jammer dat het weer minder ging, maar wel nog steeds goeie nachten! Hier kan de kleine 1 tot 2 uur wakker blijven, vooral als je hem bezig houd. De kleine van vrienden kan dat een paar uur, maar ja, dat is ook niet echt conform standaard. Monique, fijn dat het goed ging op het KDV wel weinig geslapen, maar dat doet hij thuis ook toch? Mijn nichtje werkt in de kinderopvang en zij gaf aan dat ze daar ongeveer de helft slapen van wat ze thuis doen. @Butterfly, hoop dat het lukt met die 5 flesjes. En als de kleine vrolijk is is er niet aan de hand! @Adnali, dan idd wakker maken of houden! Er zit niets anders op, het patroon gewoon doorbreken en dan komt het vanzelf goed. Hier vandaag een goeie dag. Vannochtend 2 uur geslapen, vanmiddag ook bijna 2 en net ging hij ook zonder problemen slapen! Ben benieuwd voor hoe lang! Hij is denk ik goed uitgerust na zijn lange nacht en dat gaan de slaapjes overdag ook beter! Jammer dat hij zo inconsequent is, je kunt er echt niet van op aan. De ene dag is heel anders dan de andere. Maar 4 flesjes gaat ook wel binnenkort lukken denk ik, anders als we met vast voedsel beginnen. En anders houden we het op 5. Net liet hij trouwens 90cc staan??? Wij vieren kerst bij mijn ouders, en laten de kleine dus maar daar vannacht anders moeten we hem uit zijn slaap halen of storen, en dat durf ik niet aan
Merry xmas allemaal!! Yossie: las op FB dat ie op 4 flessen had doorgeslapen? Wat goed zeg!! Vanaf half 7?! Wow... Hier hebben we nog het verlate ritme dus rond 18 uur gaat ze toch al de nachtmodus in en moet ik dr wekken voor een fles rond 20/20:30. Maar goed, ze slaapt daarna meteen weer in en door tot de volgende dag Ik vind het altijd zo sneu dat ik dr weer moet wekken voor die fles, maar goed, ik verwacht dat als ik straks in mn werkritme zit, dat het ritme dan wel naar 7 uur/ half 8 en 19/19:30 uur zal verschuiven en wie weet blijft ze 's avonds tegen die tijd ook wel wakker? Vandaag trouwens ook maar met 200cc geprobeerd ipv 220cc per fles. Ze eet nu aardig groenten en fruit ( 1/4e potje tot een 1/3e potje per dag, zou misschien nog wel meer kunnen maar omdat ze zo aan de race was laatst ben ik wat voorzichtig. Ben ook bang dat het ten koste gaat van de flesvoeding) en ook nog rijstebloem in de laatste fles en slaapt dan tot 8:30. Dat mag dus op zich ook wel ietsje vroeger dus ik dacht: ik neem de gok. Vanavond eten bij mn schoonouders, ik neem de kinderwagen met bak mee zodat ze daar in kan slapen. Morgen naar mn ouders, dan gaan we denk ik zodra ze wakker wordt smorgens. Als ze dan na een uur of 2 weer moe wordt hoop ik dat ze bij mn ouders kan slapen ( neem een campingbedje of reiswieg mee). Fijne dagen jullie allen!
Vanavond was even drama. Het lijkt alsof ze moeite heeft met slapen in een ander bed dan dat van haar zelf! afgelopen vrijdag bij m'n vriendin was ze ook zo overstuur. Vanavond in het ledikantje van oma dus ook weer... Dus dan maar de rest van de avond op schoot gehouden, gelukkig was ze zo wel stil. moet wel zeggen dat t erg druk was. Ze moest al huilen toen we daar binnen kwamen... op weg naar huis sliep ze direct en na 3 kwartier werd ze wakker en hebben we de fles voor de nacht gegeven en naar bed gebracht. Hopelijk gaat t morgen bij andere opa en oma beter, dat wordt een langere dag!!! Hopelijk ging het bij jullie beter!
Druif, jammer dat je kleintje niet zo goed ergens anders slaapt. Gaat het vandaag wel goed? Zaterdag hebben we hier echt een voorbeeldige dag gehad. 3x bijna 2 uur geslapen, en zonder morren ingeslapen. En ook van 7 tot 7 geslapen, hij bleef bij mijn ouders slapen omdat we daar waren. En die wilde de gok wagen met 4 flesjes en dat is dus gelukt! In de ochtend ging hij ook zonder morren slapen voor bijna 2 uur. Maar 's-middags wilde het niet echt meer bij ons thuis. Hij was na 1 uurtje wakker en had honger, dus een flesje van 90cc gegeven, die ging helemaal leeg. Die van 11 ging niet leeg. Ook wel weer vanaf de fles van half 8 geslapen tot 7 uur, maar ja, het inslapen ging steeds weer met huilen en hij sliep pas tegen 10 uur gister avond. Vanochtend ook weer een korter slaapje van 3 kwartier, en vanmiddag ook (wel zonder huilen). Maar nu weer wakker dus en maar weer een flesje want hij lijkt weer hongerig. Maak me wel zorgen over hem omdat hij steeds zoveel laat staan, zelfs met 4 flesjes, gisteravond liet hij zelfs 120 staan, en vannochtend en vanmiddag ook weer 70cc. Het flesje van net van 120 laat hij ook weer 50cc staan. Geen idee waar hij last van heeft
Wat goed dat ie doorsliep Yossie... maar je verwacht idd wel dat dan de flessen opgaan? Volgens mij moet hij wel ongeveer 500cc binnen blijven krijgen qua vocht en voldoende plasluiers houden. Tis niet dat ie te moe is om te drinken? Zoals 's avonds kan ik me dat voorstellen, maar smorgens na het wakker worden toch niet?? Anders even overleggen met het CB? Maar wel lekker dat ie het met 4 flessen af kan en dat ie zo goed insliep zonder morren ook zaterdag. Na de 14 weken begon het hier ook beter te gaan met inslapen. Hier alleen een "nieuw" probleem: ze slaapt echt erg lastig in en door in een ander/ vreemd bedje! Vrijdag bij mn vriendin, zondag bij mn schoonouders en vandaag bij mijn ouders. Ik had haar eigen slaapzak mee en de reiswieg en de vorige keer sliep ze daar zonder pardon 2,5 uur in, maar nu huilde ze bij het inslapen, dus 3x gelopen voor het speentje er weer terug in te doen... daarna maar laten huilen, ik was ook een beetje moedeloos aan het worden, maar binnen 5 minuten was ze stil! Helaas steeds na 3 kwartier wakker en moeten lopen voor het speentje. Thuis slaapt ze dan meteen door en nu was het wel steeds een tijdje huilen maar uiteindelijk dan weer stil voor 20 minuten/ half uurtje/ 3 kwartier. Zo op deze manier lag ze uiteindelijk toch een uur of 2. Echt balen dit... maak me meteen zorgen hoe dat straks bij de gastouder moet!! Dat zal op den duur ook vertrouwd raken maar hopelijk heeft ze dan niet al tig rommelige slaapjes gehad! Nou,fijne kerstavond nog, dames!
@Druif, tja, idd erg lastig dat ze zo moeilijk slaapt op een ander. De kleine hier doet het iig bij mijn ouders en op het KDV goed. Campingbedje bij vrienden gaan we binnenkort ook een keer proberen. Maar ik durf er 's-avonds niet echt op uit, want ik durf hem niet wakker te maken als hij slaapt aangezien het toch al zo'n lastige slaper is. De flesjes blijven slecht leeg gaan, maar wel 5 flessen dus vandaag aangeboden omdat hij tussendoor wakker was, en toch al zo weinig drinkt. Aan de 500cc komt hij wel, maar ik denk dat hij de 600cc al niet haalt. Geen idee waar het aan ligt. Ga morgenochtend maar eens een grotere speen proberen, maar denk dat hij zich dan weer verslikt. Hij lijkt verder wel tevreden, maar is wel wat verkouden, een snotneusje (niet overvol ofzo) en wat hoesten... Misschien dat hij daarom zo weinig drinkt. Ik hoop alleen dat het goede slapen niet daardoor komt
Zou best door de verkoudheid kunnen komen, dan krijgt hij toch geen lucht tijdens het drinken en dat is natuurlijk niet zo prettig! Denk niet trouwens dat hij daardoor zo goed slaapt hoor! Eerder slechter door de verstopte neus! Gaat t vandaag al beter met een grotere speen? Gisterenavond en vandaag steeds maar weer korte slaapjes van 3 kwartier. Ik krijg dr wel weer terug in slaap met een speentje. Ook huilt ze wat meer bij het inslapen. Pfff, het ging zo goed! snachts blijft het gelukkig prima gaan! Vanmorgen weer uitgeslapen tot 8:45! Ik probeer iedere keer haar ritme weer iets te verleggen ivm mn werktijden. vanaf volgende week gaat ze naar de gastouder en moet ze wel wat eerder wakker worden. Maar ja, het wil nog niet zo , maar god dan zien we dan welk weer anders. Misschien pas na oud&nieuw proberen 's avonds erop uit doe ik ook liever niet hoor! Alleen als het echt niet anders kan, maar dat is nog niet eerder voorgekomen. Wel 2x oppas geregeld maar die bleven gewoon bij ons thuis dus hoefde ze niet overgeheveld te worden of wat dan ook. Morgen weer voor t eerst werken.... brrrrr. heb er best wel de zenuwen voor! Niet zozeer voor mn meisje, want mn man is deze week nog thuis, maar wel of ik het niet verleerd ben daar op mn werk!
Hier zijn we de kerstdagen goed doorgekomen. Kerstavond zijn we uit wezen eten in België. Was lang tafelen, maar Wesley heeft zich netjes gedragen. Hij heeft alleen 3 kwartier geslapen tussen 1900 en 2300 uur. Maar gelukkig werd hij niet vervelend. 's Ochtends moesten we hem wel om 0830 uur wakker maken voor z'n fles. Eerste kerstdag naar mijn zus geweest. Heeft hij maar korte slaapjes gehad. Na de fles van 1900 uur daar op bed gelegd en rond 2115 uur naar huis gegaan, zodat we mooi rond flestijd van 2300 uur thuis zouden zijn. In de auto heeft hij lekker doorgeslapen. Gister moest hij wel bijkomen van de dagen, want toen heeft hij 's middags 3 uur geslapen. Toen we hem 's avonds om 1930 uur in bed legde was het mopperen, dus ik was bang dat dat door het lange slaapje kwam, maar er zat alleen een boertje dwars. Slaapprobleem hebben we hier dus niet meer. Hopelijk blijft het zo.
Druif, het komt vast goed op het werk. Voor je het weet zit je er gewoon weer in. Maar ja, je moet natuurlijk wel weer even je ritme vinden. Ik moet volgende week weer, heb er ook echt geen zin in! Heb ook te horen gekregen dat ik het drukker heb dan voorheen, terwijl ik minder ga werken. Nou ja, als het niet lukt, lukt het niet! Monique, wat fijn dat de slaapproblemen voorbij zijn, en dat de kleine zo lang gezellig wakker kan blijven. Ik hoef ons kleintje echt niet meer uit eten te nemen of iets dergelijks, want dan kan hij zijn slaap niet pakken en wordt hij echt mopperig en daarna gaat hij zelfs huilen omdat hij moe is. Hij kan max 2 uur wakker blijven, maar vaak is hij korter echt gezellig... Jou kleine lijkt me echt gewoon een wakkere baby omdat hij dus ook gezellig wakker is... Hier kan hij dat dus alleen door continu vermaak, maar dan wel steeds iets anders, en dat lukt niet als we gewoon thuis zijn... Fijn om te lezen dat de slaapproblemen bij de meeste opgelost zijn. Hier gaat het ook een stuk beter, hoewel meestal (maar niet altijd) nog een inslaaphuiltje welke 's-avonds vaak wat langer is dan overdag (logisch als het vanwege het prikkelverwerken is). Hier zo nu en dan nog wat probleempjes, en iedere dag ziet er anders uit. En daar kan ik zelf niet zo goed tegen... In de avond dus nog wel eens wat slaapproblemen, maar het gaat ook soms avonden op een rij goed. En hij kan dus af met 4 flessen. Maar waarom hij zo weinig drinkt, ik weet het niet. Het is dat hij toch al voorliep op de curve want anders zou ik echt ongerust worden, ga donderdag voor de zekerheid wel even naar het CB. Grotere speen had geen zin, ging veel te snel, en hij liet nog 100cc staan. Gaan we allemaal met goede moed en beter slapende baby's 2012 in!!!
Even een vraagje, ik twijfel of ik weer 5 flessen moet geven. Hij slaapt nu opzich goed. 2x tot 7 uur, en 1x tot kwart voor 4 en vandaag tot kwart voor 6 (volgens mij was hij al om 5 uur wakker, maar hij maakte weinig geluid). Wat denken jullie? Met de late fles kwam hij trouwens ook wel nog eens in de nacht... En is mijn kleintje de enige die niet echt consequent is ofzo, want ik kan er echt niet van opaan. De meeste dagen is het wel een uurtje of 7, maar ook soms later of ineens een stuk vroeger....
Hey meiden, sorry dat ik zo weinig schrijf, ik heb het best druk maar ben natuurlijk ook aan het genieten van m'n kindjes Hier gaat het slapen goed. Tijdens de kerstdagen was het wat in de war maar gister een soort 'hersteldag' gehad en vandaag zitten we alweer lekker in het ritme. Druif: Hoe was je eerste werkdag? Yossie: Jij ook weer volgende week.. ik ook. Ik werkte eerder al alleen op woensdagochtend maar ik heb er nu een nieuwe baan bij waar ik dus volgende week begin voor 16 uur. Ik vind het wel spannend. Van de ene kant heb ik er super veel zin in maar van de andere kant zou ik ook erg graag bij mijn kindjes willen blijven.
Sterre, fijn dat het zo goed gaat met slapen! Ik las bij een ander onderwerp dat je een goed ritme te pakken hebt! En geen last meer van nachtelijke onderbrekingen??? Ik zit er idd ook tegenop tegen het werken, ik ga wel 31 uur werken, dus dat is nog best veel... 3x9 en 1x4 uurtjes. Maar fijn dat je een nieuwe baan gevonden hebt!
Hoi allemaal! Yossie: over die 4 of 5 flessen... krijg je er inmiddels wel meer voeding in? Als je richting 500cc dreigt te gaan dan zou ik tijdelijk 5 flessen geven ( minder verspreid over meer). En anders lekker op 4 houden. Ik zou het dus van zn intake af laten hangen aangezien hij dus niet doorslaapt afhankelijk van de hoeveelheid voeding die hij binnen krijgt? Over dat consequent doorslapen: mn meisje slaapt nu consequent door vanaf 2 weken ( dat ze 15 weken "oud" was dus)? Daarvoor was het dus ook een periode 1 of 2x in de week dat ze eerder wakker werd. Heeft een week of 3 geduurd, die rommel periode. Daarvoor weer een tijd heel goed. Ik weet niet of het hier nou door een sprongetje kwam of doordat ze iets te weinig voeding had. Sinds ik met rijstebloem ben gestart en sinds de bijvoeding slaapt ze weer door. Misschien anders voorzichtig aan gaan starten met rijstebloempap in de laatste fles? Officieel nog 1 weekje ofzo, toch? Sterre: Met kerst gingen de slaapjes hier redelijk, behalve de slaapjes die ze op visite moest doen. Dat was echt rommelig. Gelukkig lijkt het alsof ze er verder niet echt last van heeft? Eerste werkdag ging goed! Ik zag er als een berg tegenop. Vooral of ik niet weer helemaal opnieuw ingewerkt moest worden. Maar dat viel erg mee en ik vond het eigenlijk ook best leuk om weer wat te doen! Ik ben nu 24 uur gaan werken en volgens mij ga ik dat heerlijk vinden! Voor mn bevalling werkte ik 32 uur ( met 1 kindje dus) maar dat vond ik eigenlijk net te veel hoor! Ik had maar 1 dag in de week en daarop wilde ik EN het huishouden doen, EN met mn kind spelen, moest ik boodschappen doen voor de hele week, wilde ik ook nog wat leuks doen voor mezelf, maar had ook geregeld afspraken met vriendinnen ( want t weekend was voor mn gezinnetje) en als ik naar de tandarts moest of CB plande ik dat ook altijd op die ene vrije dag. Dus uiteindelijk ben je bek af!! Dus nu toch 1 dag minder werken. Lijkt me zalig! ik vind het dus best ambitieus van jou, Yossie! Vandaag en deze week is mn man nog thuis dus dat is erg fijn, nog geen gestresst met de gastouder. vandaag sliep mn kleine meid alleen super slecht. Mn man bleef maar volhouden dat ze met het speentje niet weer terug inslaapt na 3 kwartier. Ik snap het niet hoor.... maar ze is dus steeds maar 1 uurtje gaan slapen, 1x 2 uur en de rest wakker!!! En 's avonds geen slaapje gedaan. Ze ging om 20 uur drinken en naar bed. Eerder dan "normaal" dus ben benieuwd hoe vroeg ze wakker is? Ook zei hij dat ze alleen maar bij hem wilde zijn en dat ze ging brullen in de box. ( ja, vlgs mij gewoon moe, haha) dus ze is giga verwend door de hele dag op schoot te zitten. Hoop echt niet dat ie haar "verpest" en ik van het weekend met een doodvermoeid en verwend kind zit!! Mannen!!
Druif, fijn dat je 1e dag op het werk goed ging, zal dan idd wel fijn zijn om weer te werken! Ik hou het voorlopig op 4 flessen, en als hij in de nacht komt krijgt hij er toch 5. Aangezien hij toch niet beter doorslaapt op 5 flessen is de ervaring tot nu toe... Jammer dat hij niet zo consequent is idd. En tja, mannen... Maar hij kan haar vast niet "verpesten" door 1 zo'n dagje hoor. Ik ga binnenkort eens een avondje iets inplannen bij vrienden en dan de kleine meenemen en daar op bed (in de reiswieg of campingbedje) leggen, en dan later meenemen, kijken hoe dat gaat en of hij dan gewoon verder slaapt hier op bed. Ivm het inbakeren ga ik het proberen hier dicht bij zodat ik hem niet uit die doeken hoef te halen en er weer in moet stoppen want dat lijkt me niet werken. Hebben jullie dit al geprobeerd? Of is het sowiso niet aan te raden?
Hier de kerstdagen goed door gekomen Alleen werd hij vannacht om 2.30 wakker, ik heb hem maar een flesje gegeven, maar daarna wou hij niet echt goed slapen. Hij werd om 5 uur weer wakker en om 7 uur weer. Hij ligt nu vanaf 9.30 weer te slapen, wel zo nu en dan even geluid. O nu is hij wakker, hij klinkt trouwens super blij, dus dat is mooi! Hopelijk gaat hij nu niet te vroeg in de nachtmodus!!!!
@Butterfly, jammer van je zware nacht. Ons kleintje wil na de nachtfles ook niet altijd goed gaan slapen, daarom denk ik ook dat het niet echt honger is, maar dat hij ergens anders last van heeft, maar ja, van wat??? Hier ook twee zware nachten achter de rug, hij kwam 2x om 3u. Gister hebben we een nachtfles gegeven, en uiteindelijk om 21.30 maar weer een flesje ingevoerd, maar die heeft niet mogen baten want het was alsnog 3 uur, maar geen voeding gegeven gewoon tig x gelopen voor een speen tot half 5.... Hij heeft ook een beetje dunne ontlasting en was de hele dag al wat mopperig, zou hij daar last van hebben????
Balen meiden, van de gebroken nachten! Misschien geen honger maar toch wat prikkels verwerken van de feestdagen? Ik ben ook zeer benieuwd of de kleintjes gaan doorslapen met al die knallen! Hier m'n eerste 3 werkdagen erop zitten. ik ben moe maar voldaan M'n man heeft t ook prima gedaan met de 2 kindjes en is helemaal verliefd! Wel sliep ze dus stukken minder 2 dagen en was m'n consequente ritme helemaal zoek geraakt! ook had hij haar echt mega veel eten gegeven, EN groenten EN fruit, ik had zelfgemaakt maar echt de hoeveelheid van 1 potje gegeven! En ook nog op de flestijden, dus was ze hongerig. terwijl ik het er altijd na geef omdat het nog geen flesvoeding moet vervangen natuurlijk.... Nu geeft ze af en toe ook wat melk terug, volgens mij zit ze overvol. ze sliep vanmorgen ook uit tot 9 uur maar vandaag sowieso veel geslapen. ik denk dat ze bezig is met een inhaal dag. Dusssss, vanaf morgen maar weer even anders doen. maar goed, ik zeg er niks van hoor, hij doet t maar wel mooi allemaal! Vast een fijne jaarwisseling meiden!!