Druif, fijn dat het werken zo goed bevalt, ik hoop hier maandag ook! Vrijdag gaat de kleine meteen een nachtje logeren ivm een verjaardag waar wij naartoe moeten dus kan ik meteen bijtanken. Ik ben nu weer vermoeid van de gebroken nachten.... snik, snik. Die late fles heeft dus totaal geen zin gehad, dus vandaag maar weer niet... Heb de fles ook een x wat later kunnen geven, onze kleine heeft ook een inhaaldagje gehad vanwege de gebroken nachten natuurlijk, die zijn voor hem ook zwaar. Vandaag is hij weinig vrolijk wakker geweest. Dadelijk mijn bedje maar vast eens opzoeken, want morgen zal het ook laat worden. Idd hopen dat onze kindjes lekker blijven slapen, maar anders wordt hier gewoon een flesje gegeven had ik al bedacht. Fijne jaarwisseling allemaal!
@Yossie ik heb net het oei ik groei boek erbij gepakt. En tussen week 14 en 17 kunnen ze in de sprong komen. Dit kan betekenen dat ze slecht slapen, korter slapen en 's nachts weer komen. Ik zei van de week dat de slaap problemen over waren. Prompt wordt hij gisteren om 0620 uur gillend wakker. Speen gegeven en hij sliep gelukkig verder. Vanochtend om 0700 uur klaar wakker. Wel gezellig nu, hij had hele verhalen. Overdag slapen was ook slecht 2 keer een half uur. We moesten hem aardig bezig houden. Gelukkig na de fles van 1900 uur gelijk gaan slapen. Deze sprong schijnt 5 weken te duren, dus ben benieuwd
Pff, en sprong van 5 weken, dat is wel wat zeg. Gisteravond geen late fles meer gegeven, en hij sliep vanaf kwart over 8 tot half 7, dus dat is op zich prima. Heb zelf liever dat hij tot 7 ofzo slaapt, maar ja, daar heb ik natuurlijk geen invloed op... Wel heeft hij wel een aantal x weer kort gehuild in de avond en in de nacht, maar hij is de laatste dagen idd wat humeurig, dus misschien toch de sprong???
Vroeg me net af wanneer er weer een sprong zou komen! Tussen 14 en 17 weken. Mmm, ze is nu 18 weken, maar wel 3 weken "te vroeg" geboren dus zou ze er midden in moeten zitten? Ik merk niet echt bijzonder veel. Gelukkig slaapt ze snachts nog prima door. Mn man heeft haar afgelopen dagen dus niet veel laten slapen en ik begreep er echt niks van. Bij mij slaapt ze eigenlijk altijd wel door als je er weer een speentje in stopt?! Maar vandaag ook wel met eigen ogen gezien. Vanmorgen werd ze na 3 kwartier weer wakker. Speentje erin, ze bleef mopperen. Uiteindelijk weer 3 kwartier geslapen, weer speentje, toen na 3 kwartier huilde ze met speentje in dus toen er maar uitgehaald. Maar wie weet heeft ze toch last van een sprongetje, aangezien ze dus tegenwoordig weer vaker na 3 kwartier wakker wordt? Of inmiddels minder slaap nodig? Lastig is dat. Durf ook niet zo goed uit te proberen aangezien we zo'n lekker ritme hebben van 2 uur slapen, 2 uur wakker en meteen de fles. Ze begint nu ook meer temperament te krijgen heb ik het idee, leuk hoor! Ze "zingt" en gilt de hele dag, heeft echt dr stemmetje ontdekt. Af en toe is ze behoorlijk luidruchtig!! Of als ze drinken wil, of uit de box, dan laat ze zich wel horen!! Soms vind ik het dan wel lastig om te beoordelen of ze nou moe is of gewoon zit te mopperen?! Monique: jemig joh... die kleine van jou slaapt echt erg weinig!! Wat een verschil in behoefte! Ik zou maar denken; zolang hij nachts goed slaapt? En overdag gezellig is? Soms lijkt het me ook handig. We gaan in februari een weekendje weg, maar ik kan me nu al zorgen maken hoe ik dingen wil gaan ondernemen met het slaapritme van mn meid?! Yossie: Misschien dan toch een sprongetje? Hoe slaapt hij nou op de dag? Ik zou ook geen late fles meer ge ven dan, kan hem alleen maar uit zn diepste slaap halen en hij slaapt er ook niet beter van! Spannend een logeerpartij! Ik stel het maar zo lang mogelijk uit... Ben ook benieuwd of ze door slaapt vannacht. Mn zoontje sliep wel altijd door, maar ik weet niet of ze net zo vast slaapt? Als we 's avonds altijd even gaan kijken ligt ze vaak ook te woelen als de deur al kraakt! En als ze echt huilend wakker gaat worden dan wordt t hier ook een fles erin hoor!! Fijne jaarwisseling!!
Hey meiden, een heel gelukkig en gezond nieuwjaar! Hoe is het bij jullie gegaan? De jongste heeft doorgeslapen tot 8u (met 1 keer tut erin doen om 6u) en is niet wakker geworden van het vuurwerk. De oudste was helaas heel erg geschrokken van een harde knal 's middags dus die was best bang vannacht. Best zielig maar ik heb hem er lekker even bijgepakt en hebben we samen voor het raam staan kijken. Druif: Fijn dat je werkdag mee is gevallen!
Allereerst: iedereen een gelukkig nieuwjaar!!! De oudste hebben we met veel moeite wakker gemaakt. Van te voren gevraagd of hij dat wilde en ja dus. Maar op het moment supreme lag hij zo diep te slapen... net toen we hem dan toch maar wilden laten liggen werd hij wakker. Maar hij lag half in coma. Het wakker maken had niet echt meerwaarde. Na wat eten en drinken en vuurwerk kijken, weer terug in bed en was hij meteen weer vertrokken. Mn meisje daarentegen.... heb om 12 uur wel even gekeken bij dr en toen lag ze wakker maar huilde niet. Die irritante keiharde knallen gingen maar door! Zo aso eigenlijk ( als je jonge kinderen hebt, merk je dat pas!!) Om 1 uur weer even wezen kijken en toen zag ze ons en mn man begon meteen haar aan te halen etc dus tsja, toen wilde ze er ook bij zijn natuurlijk ( heb mn man flink op zn fl$%^#kker gegeven)Toen was ze echt goed wakker en begon ze ook te huilen dus maar een fles gegeven en daarna sliep ze gelukkig meteen weer in. Tot vanmorgen 9:15 Vandaag lijkt ze een soort inhaal dag te maken. Vanmorgen ruim 2 uur geslapen, toe maar 1 uurtje wakker en nu weer al ruim 2 uur... Vanavond etentje bij mn schoonouders. Hopelijk slaapt ze daar beter dan met kerst...
Iedereen de beste wensen! Hier heeft de kleine ook door de knallen heengeslapen, gelukkig. Vannochtend was het kwart voor 6... Maar ja, 7 uur wordt het vaker niet. Na een flesje kwart over 6 wel meteen weer geslapen tot kwart voor 9. En vanmiddag ook 3 uur, en net nog 3 kwartier, bij mijn oma in bed in een slaapzakje. Sterre, wat goed, tot 8 uur geslapen, komt ie in de nacht nooit meer? Wat een verschil met een paar weken terug dan?! Druif, heeft je kleine geslapen bij je schoonouders? Wel jaloers dat jou kleintje ooit lekker uitslaapt, is hier echt nog nooit voorgekomen, laatste dat hij wakker was in de ochtend is kwart voor 8 geweest.
Das dan weer een klein voordeeltje van wakker om kwart voor zes: dan leg je hem daarna wel weer terug en kan je zelf ook even doorslapen, Yossie?! Mn meisje slaapt echt giga uit, zalig hoor! Maar mn oudste slaapt dus maximaal tot 7:15 tegenwoordig, je kan er de klok op gelijk zetten! En dan is de nacht kort, zeker na afgelopen nacht,...pppfffff... Komen de tijden dat ie wakker wordt wel een beetje gunstig uit als je maandag weer mag werken? Ben benieuwd hoe je het ervaart? Heb je dr al zin in?? Mn meisje heeft bij mn schoonouders niet meer geslapen. Ze werd om 17 uur wakker en toen direct vertrokken. Scheelt dat ze in de buurt wonen. Ze werd rond 19 uur echt moe, maar ze huilde niet. Alleen erg in de oogjes wrijven en kleine oogjes krijgen. Op een gegeven moment met een speentje nog rustig kunnen houden ook. Ik had ook weinig zin in een poging in de kinderwagen bak en dan weer tig keer open voor het speentje. En iedereen wilde haar vasthouden en dan is het al snel goed bij haar Kwart voor 8 waren we thuis en meteen naar bed gebracht. Bijna 3 uur wakker geweest dus!!! Tis dat ik het wat te vroeg vond voor de laatste fles ( net geen 3 uur ertussen en ze had vanavond bij mn schoonouders ook nog fruit gehad) Moet haar dus waarschijnlijk zo meteen wakker maken voor een fles. Dat vind ik altijd zo zielig als ze zo moe is! Maar op zich goed volgehouden dus.
Ook iedereen de beste wensen voor 2012! Hier heeft de kleine man door het vuurwerk heen geslapen. Om 2345 uur was zijn fles pas leeg en ook meteen weer vertrokken. Vanochtend weer wakker moeten maken voor de fles. Het slechte slapen van de afgelopen twee dagen overdag was gelukkig weer voorbij. Na zijn fles van 16 uur heeft hij zelfs 2 uur geslapen. Dat is echt nog nooit voorgekomen. Morgen weer werken. Ben benieuwd. Ook hoe papa het de hele dag met Wesley,gaat doen
Eerste werkdag is prima bevallen! De kleine heeft het prima gehad met papa vandaag, erg veel geslapen, hij heeft hem zelfs vanmiddag na 3 uurtjes slaap wakker gemaakt. En ik hem hem om 6 uur nadat hij 2 uurtjes had geslapen maar wakker gemaakt, anders wordt zijn bedtijd zo laat... Als hij al vroeg komt, dus voor 7 uur maakt dat niet zoveel uit, alleen de dag dat hij naar het KDV gaat is het minder omdat ze daar natuurlijk niet echt doen rekken. In de avond slaapt hij de laatste tijd trouwens weer wat beter, hoewel hij altijd na 30 tot 45 min even wakker wordt, hij moppert dan wat. Dit kan soms wel bijna een half uurtje duren, wat zouden jullie dan doen? Ik ga wel eens kijken, maar hoor eigenlijk aan het huiltje al dat er niets is... Nu laat ik hem vaak dus gewoon liggen, hij moppert namelijk kort, en is weer langer stil en moppert dan weer kort etc.
Wat fijn dat je werkdag goed bevallen is yossie! Je zit er ook zo weer in hè? Monique: moest jij ook niet starten vandaag? fijn ook dat in zo goed geslapen heeft thuis! hoe vaak gaat hij straks naar het KDV? En wanneer voor t eerst? ik zou hem trouwens gewoon laten liggen als hij na 30/45 min weer wakker wordt en begint te " mopperen". Zolang de pauzes duren tenminste. misschien slaapt hij nog half en probeert hij op die manier de slaap weer te pakken net zoals hij zich in slaap " huilt" Als je er dan heen gaat dan maak je hem misschien echt wakker? Morgen ga ik voor t eerst werken in combinatie met de gastouder. heb best een beetje de zenuwen hoe het gaat. Het zal vast goed gan hoor, maar het begint er al mee dat ik pas om half 11 van huis ga, net als ze 3 kwartier weer slaapt of zo. Moet dr dus wakker maken om te gaan. Als ze tot 8:30 slaapt dan redt ze het misschien nog en kan ze daar meteen door nar bed, maar anderzijds moeten we een keer ons ritme verleggen, andere dagen moeten we echt rond achten de deur uit dus vandaag maar begonnen met aanpassen. Om 19:30 de laatste fles... Ben benieuwd morgenochtend. ook huilt ze de laatste dagen wat vaker voor ze in slaap valt. Ze begint sowieso wat meer temperament te krijgen Meestal is dr speen er dan uit, maar soms doet ze het ook met speen. dan ga ik maar weer weg en binnen 5 minuten is ze stil. hopelijk pakt de gastouder dit goed op. heb maar een hele gebruiksaanwijzing geschreven voor dr ook als ze tussendoor wakker wordt. Voorheen gaf ik dr een speen en sliep ze door, nu huilt ze dus vaak even. Niet dat de gastouder haar er dan uit haalt, want als je dr laat valt ze vanzelf weer in slaap! Denk je het net te snappen, verandert er weer van alles Ben benieuwd hoe het gaat lopen!!
Vandaag was weer een dagje KDV, dit doen we 1x per week op dinsdag. Ook hier goed geslapen 3 x 1,5 uur. Dus das erg netjes, als hij maar niets onder de leden heeft omdat hij dus wel erg goed slaapt de laatste dagen. Ook 4x gepoept vandaag, dus das wel erg veel, maar het is niet erg dun ofzo, geen idee wat dit is. Vannochtend heb ik hem zelf om 7 uur uit bed moeten halen, maar hij was wel al wakker, geen idee hoe lang. Heb hem gister wel om 22u weer een fles gegeven, en hij had een stuk rustiger geslapen (heb m tussendoor niet gehoord, en normaal wel een aantal x per nacht, als het maar niet ligt aan het feit dat ie misschien iets onder de leden heeft...). Dus misschien toch voorlopig maar houden die fles! Druif, je kleintje doet dus hetzelfde als de onze hier. Even kort huilen na een 3 kwartier slapen. Hier ook meestal en dan slaapt hij dus vaak weer verder, voorheen deed ik ook een speentje, maar die wil hij heel vaak dus niet. Hoe is het gegaan bij de gastouder, kwam je een beetje goed uit vanochtend?
Ik kwam heel niet uit vanmorgen Zal je altijd zien! vanmorgen hoorde ik haar rond zes uur al maar dacht dat ze een poepbroek zou hebben. het was ook meer zeuren dan huilen. uiteindelijk gerekt tot 6:45, toen verschoond en geen poepluier! honger?? flink balen, maar heb een fles met rijstebloem gegeven en weer terug gelegd. Daarna toen ze om 9:15 uur wakker werd fruit gegeven. Qua slapen was dit dan wel weer fijn, ze kon in dr wakkere periode gebracht worden en heeft toen om 11 uur een fles gehad bij de gastouder en daarna naar bed. ze heeft daar goed geslapen, weet niet precies, maar Iig 1x ruim 2 uur. jammer genoeg lukte het de gastouder niet om te rekken met de flessen dus om 19 uur de laatste door mn man, maar ik durfde het niet aan om zo vroeg al de nacht in te gaan dus toen ik thuis kwam vanavond van m'n werk nog maar weer 100cc gegeven. Eigenlijk zouden we het wel gewoon een keer moeten proberen. Maar omdat ze vanmorgen zo vroeg wakker was na een fles van 19:20 gisterenavond... Ook ging het fruit en groenten niet zo, dus ik denk als ze meer vulling heeft op de dag dat ik het dan wel zal durven. Lekker yossie dat ie het beter doet! Hopelijk niet doordat hij iets onder de leden heeft, maar wie weet gaat het gewoon vanaf nu beter??? na week 14 is het hier ook wel stabieler geworden. ik vind het wel gek dat ze nu dus af en toe eventjes huilt. lijkt mij dat het juist minder zou worden naarmate ze ouder worden en meer prikkels kunnen handelen? maar nee dus. misschien juist omdat ze langer wakker kan blijven?? Hoe doen jullie het trouwens als je kind nog slaapt voor het brengen naar opvang? wakker maken? En hoe laten jullie het ritme dan oppakken? op reageert je kind erop?
Ik lees hier al een aantal dagen mee. Heb al veel aan jullie tips gehad. Momenteel zit ik er ook middenin. Even een quote van wat berichten die ik eerder elders op dit forum geplaatst heb. vandaag: Hij ligt nu weer eventjes te slapen. Als hij nu wakker wordt mag hij eruit, want dan is het zowat etenstijd. Mag ik hier ook meekletsen?
@DeeDeeBowtie, gezellig, klets maar mee! Je verhaal klinkt heel erg herkenbaar... Ik denk idd ook aan overprikkeld/oververmoeid. Hier duurde het inslaaphuiltje eerst ook veel langer. Met pauzes dan liet ik m een uurtje liggen maar vaak sliep hij eerder, hem gaan troosten werkte vaak averechts omdat hij dan wakkerder en weer geprikkeld werd. Op advies van het CB ben ik uiteindelijk met inbakeren begonnen en hem laten huilen indien dit niet overstuur was, ook tussen de slaapcyclussen in, dit hielp hem wel meer te slapen. Dus wellicht ook iets voor jou? Voorheen huilde de kleine idd ook bij mij in mijn armen omdat hij toch echt moe was maar steeds aan het vechten was tegen de slaap, dit doet hij nu nog steeds wel hoor. Vandaag was het hier papadag, maar slapen ging niet goed, vanochtend was het half 6, na het flesje van 6 uur is hij direct gaan slapen tot half 11, tussendoor nog wel even een huiltje. Maar de rest vd dag heeft hij dus niet geslapen en heeft mijn man met hem moeten rondhoppen etc. Nu slaapt hij net even, maar huilt nog af en toe zeer kort tussendoor.... Geen idee waar hij last van heeft aangezien het de afgelopen dagen zo lekker ging. @Druif, ik maak hem idd wakker om hem weg te brengen, maar probeer wel altijd een mooi schema te hebben om mee te beginnen, dus geen fles voor een uurtje of 7, tot op heden is dit gelukt, maar ik denk niet dat dit altijd gaat lukken. Geen idee hoe ik het dan ga doen... De kleine vind het op het KDV allemaal prima, ze vinden het daar allemaal een heel makkelijk kind, als hij honger heeft moppert hij even, maar wacht verder netjes zijn beurt af, thuis gaat het toch wat minder makkelijk.
Yossie het CB vroeg of ik geen vriendinnen had met een puck a baby zodat ik het eens kon proberen. Helaas niet (ben de eerste in de vriendenkring) maar ben eens op MP aan het snuffelen geweest en kwam de snug en tug tegen. Ik kan er een voor een tientje overnemen dus dat is het proberen waard natuurlijk. Mijn man gaat hem zo ophalen. Hij heeft wel gehuild vandaag, maar ging vandaag wel wat beter. Was er zelf nu ook rustiger onder. Het is maar goed dat we de babyfoon op muziek kunnen zetten en niet iedere keer aan een touwtje hoeven te trekken hahaha. Ik gebruikte dat ding eigenlijk helemaal niet totdat het CB het gisteren als tip gaf en hij lijkt het idd prettig te vinden dat muziekje (papa en mama worden er beetje simpel van maargoed.) Als hij dadelijk in diepe slaap is zetten we hem uit (kan vanaf beneden)
Hier heb ik eerst de puckababy gehad. Dit hielp de 1e dagen echt super, hij sliep bijna meteen in, en hij sliep de hele dag. Hij moest de schade natuurlijk inhalen.Toen ik hem trouwens aan deed zette hij het eerst op een krijsen, echt super hard, veel harder dan voorheen voordat hij ging slapen. Maar toen ik naar beneden rende om een speentje te halen was het stil en sliep hij al, dus geef het niet meteen op. Later was het effect weer minder en ging hij weer slechter slapen, toen zijn we gaan inbakeren op de traditionele manier. Maar volgens mij is de snug en tug al strakker dan de puckababy, toch? Bij veel mensen werkt het, dus heel veel succes. En je zei dat je kleintje ook al af en toe doorslaapt, dat is ook fijn. Want ik kon er niet tegen omdat hij in de nacht ook nog altijd kwam en op een gegeven moment na de nachtvoeding en de voeding van 23u niet meteen weer ging slapen (deed hij de 1e weken trouwens ook niet behalve met de puckababy). Laat even weten hoe het is gegaan?!
Ja natuurlijk. Sebas heeft vanaf kerst 5 dagen doorgeslapen (2 nachten, toen een nacht niet en toen weer 3 nachten wel) Sinds 3 nachten komt hij nu weer wel in de nacht, maar hij slaapt meestal dan wel weer in. Vannacht heeft hij voor mijn gevoel wel het hele stuk gebrabbeld en beetje gesnikt, maar iig niet gehuild. Ik heb iig ergens tussen 4.00 en 7.00 nog een heel klein beetje geslapen.
Oh en hij krijgt nu natuurlijk sinds maandag ook veel meer eten (vorige week 140cc en nu zit hij op 170cc en ik mag hem zelfs 200 aanbieden als hij dat nodig denkt te hebben, maar dat heb ik vanmorgen gedaan, maar toen heb ik de tweede weer 170 gegeven en daar liet hij 30 van staan, dus meer geven heeft geen zin) dus bij het CB dachten ze echt dat hij nu een inhaalslag aan het doen is en dat hij daarom ook zoveel is gaan huilen overdag. Dus wie weet is er hoop. Jawel vast wel, ze worden vanzelf een keer 16 en dan sta je onderaan de trap te roepen dat ze verdomme dat bed eens uit moeten komen.
Hoi hoi! welkom deedeebowtie! Gezellig als je mee komt kletsen! Hier zijn de moeilijkste slaapproblemen inmiddels wel over. Dus ja, het gaat ECHT over....! Als ik je verhal lees herken ik wel wat van m'n oudste zoontje. pittig wel hè? Om het niet op jezelf te betrekken. doe je het wel goed, etc. ben benieuwd hoe de snug a tug bevalt. ik heb zelf pacco doeken gebruikt ( echt top bij heftige onrust) en de puckababy bij m'n jongste ( geen duidelijk effect). het klinkt idd wel als overprikkeling. is ook lastig, zeker als ze nog zo jong zijn, dan zijn ze ook snel vermoeid en overprikkeld. Doe je ook al aan rust en regelmaat? Ier vandaag weer naar de gastouder.mis op zich wel aardig gegaan, maar was dr speentje vergeten!! dus slapen ho maar... de GO heeft toen maar een speentje gekocht * schaam* Daarna sliep ze als een blok. Een keer 3 kwartier geslapen, 1x ruim 2 uur en daarna op de terugweg in de auto in slaap gevallen en in de maxi cosi laten liggen. toen ca 3 kwartier geslapen. om half 8 was ze doodmoe dus heb toen de laatste fles (220 cc) gegeven en het erop gegokt. Ze heeft vandaag goed fruit en groenten gegeten dus hier zou ze het op moeten redden? gistern trouwens die 100 cc extra gegeven s avonds en was het vanmorgen 7:15 uur. Hopen dat t uitslapen allemaal lukt bij allen!