Ja tuurlijk mag je meekletsen Friesland! iedereen die tips heeft voor rustig in- en doorslapen is welkom Net toen ze dus 2 uur voor de voeidng huilde ben ik toch maar gaan kijken, want het huilen hield ook niet op. Ze bleek een poepbroek te hebben! Helaas was het daarna klaar met slapen, Nog even geprobeerd in slaap te laten huilen maar dat werd van kwaad tot erger. ik had haar kunne opppakken en met dr kunnen wiegen etc, maar mn zoontje is vandaag ook thuis dus heb daar dan echt niet het geduld en de tijd en ruimte voor... *schaam*... dus hop de kinderwagen gepakt en een uur naar buiten. in de wagen sliep ze half/half. Nu net weer thuis en tijd voor de fles. hopelijk valt ze daarna in slaap en kan ik dr wegleggen. Ben meteen bang dat ze helemaal van dr padje af is....Anderzijds zou je toch ook gewoon iets moeten doen, al is het maar 1 dingetje? Of gaat bij jullie alles voor de RRR? Wb de huiltjes: ik hoor alleen de jengelhuiltjes met de pauzes ( moe) kramp is heftig en ineens weer stil, maar vaal is dat ook bij extreme vermoeidheid... dus nee... ik herken ze ook nog steeds niet... helaas....
Ik ga hier ook zeker mee kletsen zodra ik er de kans voor krijg. Heb ook een zoontje van 2,5. Op de dagen dat hij thuis is kom ik nergens aan toe. Als de een zich vermaakt heeft de ander me nodig. Hier is vooral het inslapen een drama. Doorslapen is deze week een ramp, maar ik vrees en hoop op een sprongetje, dan is dat hopelijk volgende week weer over.
Het probleem bij ons mannetje zijn de vele krampjes. Elke keer als hij bijna in slaap valt, begint hij weer te huilen, en beentjes op te trekken. Als ik het speentje geef wordt ie meestal weer rustig, doe ik dat niet, dan raakt ie helemaal overstuur (wordt rood en huilt met traantjes). 's nachts is het ook zo tussen de voedingen door. Best vermoeiend. (de infacol en cinababy helpen volgens mij alleen om hem over het randje heen te krijgen zodat ie in slaap valt, hij vind het erg lekker!!) Dit is ook de reden dat ik hem nog nooit boven in het ledikantje heb gehad te slapen. Wel een aantal keer een poging gedaan, maar omdat ik elke keer weer naar boven moet om hem te troosten, leg ik hem net zo makkelijk in de box (op het voedingskussen). En s nachts ligt ie in zn wiegje naast ons. Ik herken zijn huiltjes ook nog niet echt. Ik weet wel dat als hij de speen weigert en non stop blijft huilen, dat ie trek heeft. En als ie huilt met pauzes tussen door, dat het krampjes zijn. Maar hele erge krampjes huilt ie ook non-stop, dus ik vind het ook lastig.
Yossie: wat ik ook nog wilde zeggen: heb je wel eens dat boekje gelezen van Ria Blom? Over inbakeren en invoeren van rust en regelmaat? Je moet die puckababy nog niet afschrijven hoor, je ziet vaak at ze de eerste dag aan 1 stuk slaap inhalen en vervolgens een paar dagen protesteren. Ze hebben dan weer de energie om zich te verzetten tegen de nieuwe situatie. ( staat in dat boekje). Ik zou dus wel volhouden, dan wordt het een nieuw ritueel en op een gegeven moment herkent hij het "gaan slapen" en zul je zien dat ie al begint te gapen bij het dichtritsen van die zak ( deed mijn zoontje wel!) Wel consequent elk slaapje, dus ook snachts, volhouden. En dat dilemma dat heb ik ook steeds. Ook vaak bij het inslapen. Dan denk ik: snel erheen zodat ik nog even een speen erin kan doen voordat ze zich overstuur huilt? En dus het risico lopen dat ze dus steeds oververmoeider raakt door mijn heen en weer geloop. shit... nu ik dit tik huilt ze alweer... zucht... Heb dr nu 20 minuten op bed liggen. Ze gaapte nog niet naar dr voeding, ik herkende nog geen enkel slaapsignaal maar wilde voorkomen dat ze oververmoeid raakte door de wandeling met de kinderwagen en alles bij elkaar al ca ruim 2 uur wakker met wat hazeslaapjes in de kinderwagen. In die 20 mimuten nu 2 keer wat gehuil. Het zet nog net echt door... *klopt af*... Duimerijntje: hier ook een peuter erbij van ruim 2,5 jaar. Ik heb nog nooit zo vaak een DVDtje opgezet als sinds mn dochter geboren is.. Ik snap nu wat ze bedoelen met tropenjaren Gelukkig gaat hij ook nog 3 dagen naar de opvang... bij jou niet? Friesland: Die krampjes schijnen tot 6 weken het heftigst te zijn. Wat voor voeding gebruik je? Ik wist soms ook niet of het krampjes waren of oververmoeiheid, want dan kan mn dochter ook volledig overstuur zijn! Heb je al eens een spuugdoekje door het speenringetje geprobeerd/ Dan spugen ze m minder makkelijk uit / blijft ie beter hangen. Infacol hielp hier wel goed denk ik, maar toch koop ik geen nieuw flesje meer. Ze laat vreselijk veel winden ervan, lijkt me ook niet prettig voor dr buik. En ik vergeet het soms weleens te geven en ik merk eigenlijk niet echt verschil in kramp/huilen. Of ik denk dat we de ergste periode wel gehad hebben... Jouw kindje is nog zo jong dat ik hem ook nog niet in een ledikantje zou doen hoor. ik ben er wel rond die tijd mee begonnen in het kader van de RRR, maar als je zoveel met hem bezig bent is dat niet fijn. Ik wacht zelf op een draagdoek die ik heb besteld, lijkt me in sommige gevallen ( bijv om zo'n uur tot de voeding te overbruggen) wel fijn. Misschien ook iets voor jou?? Ik vraag me alleen af hoe dit ook past in de RRR? Iemand daar ervaring mee?
Yossie: Dat uitzoeken wanneer voor jouw zoontje de nacht in gaat is een beetje gokken. Ik heb het geprobeerd door mijn oudste op een gegeven moment gewoon een keer niet meer wakker te maken voor de laatste fles. Ik ben toen gaan schuiven met de tijden zodat ik rond 20.00u uitkwam. Oh ik lees nu dat je dat al geprobeerd hebt en hij dan 2 keer komt.. dan zou ik hem toch nog wakker maken inderdaad. Haha ik ga ook douchen ofzo als hij huilt en ik hem niet wil horen Hier was de puckababy ook maar succesvol voor 3 dagen.. nu heb ik de swaddle me, die is strakker. Balen dan he als je je hoop ergens op gevestigd hebt en het werkt niet Huiltjes hou ik ook nog niet echt uit elkaar. MBongers: Ik zou het gewoon een keer gokken en die laatste fles weglaten. Druif: Ik denk dat het wel goed is wat je gedaan hebt vanmiddag. Ik zit nu trouwens met hetzelfde probleem Meneer ligt al lekker in de wipstoel omdat hij écht niet meer ging slapen maar zijn voeding eigenlijk pas om 18.00 Ik ga die ook maar gewoon geven als hij er om vraagt. Ik probeer hier wel de RRR erin te brengen maar met voeden op verzoek gaat het niet zo goed haha. Ik ben wel over aan het stappen op flesvoeding omdat onze man met de bv veelste veel last van de reflux heeft. Ik probeer nu dus wel het ritme erin te krijgen maar daar moet ik even geduld mee hebben. Ik heb de oudste en nu de jongste veel in de draagdoek. Om even die tijd voor een voeding te overbruggen is het wel erg prettig. Ik was bij de oudste ook bang dat hij eraan zou wennen maar dat was niet zo. Gewoon lekker in de draagdoek doen dus als je daar een beter gevoel bij hebt Friesland: Join the club Lastig als de kleine wakker ligt van de krampjes. Dat is waarschijnlijk toch even een periode waar je ook doorheen moet. Misschien even kijken naar de voeding? Dat kan ook schelen. Oja en de fles, hier bij de oudste een dr. brown fles gehaald en het was over! Duimerijntje: Hier ook nog een manneke van bijna 2.. Hier staat ook de tv vaker aan dan me lief is All: Zo hehe even flink gelezen en gereageerd.. tis een hele lap geworden Hier gaat het vandaag ook shit haha.. Nou ja grappig is het niet maar hij heeft daarin tegen wel vannacht super goed geslapen, van 22.00u tot 06.00u en 21.00u de laatste voeding gehad .. dus ik = Vanmorgen weggeweest en dat was toch wel teveel voor hem denk ik. Maar ja ik kan niet binnen blijven zitten natuurlijk Lastig hoor. Ik heb i.i.g. wel morgen een afspraak bij de osteopaat. Ik vond het eigenlijk niet nodig en denk ook dat er niks is maar goed, toch even een apk-tje kan geen kwaad denk ik.
Nou.. klein dilemma.. hij is in de wipper in slaap gevallen Ik ga hem nu dus maar niet meer in bed leggen maar eigenlijk is dat wel slecht he
@Druif, Slaapt je dochter niet in de kinderwagen? Noah vind het heerlijk in de reiswieg of maxicosi. Zodra we buiten zijn is hij in slaap. En inderdaad de draagzak vind ie ook heerlijk..!! Ik kan hem tegen me aanhouden, maar in draagzak vind hij toch echt fijner en hij slaapt als een blok..!!! @Sterre, Heerlijk zo'n nachtrust haha Wat de voeding betreft, hij krijgt nutrilon H.A. Daar zijn we op overgegaan omdat de borstvoeding niet wilde helpen. Vanmorgen bij de huisarts geweest, omdat hij best wat spuugt raadde ze aan om nutrilona A.R. te kopen, dus die hebben we meteen gehaald. Omdat de voeding die we nu nog hebben nog niet op is, hebben we een johannesbrootpitmeel gehaald om toe te voegen aan de voeding. Tot nu toe heeft ie nog niet weer gespuugd. Als fles heb ik avent en difrax geprobeerd, bij beide ging de voeding er in 10 minuten in. Nu heb ik een Born free fles. Als het goed is is dit een zelfde soort als dr. brown? In combinatie met de johannesbroodpitmeel doet hij nu ongeveer 20 minuten over de fles, een heel verschil dus..!! Wie heeft er trouwens een tip wat betreft de voeding klaar te maken? Ik begreep dat het beter is om te roeren dan te schudden, zodat er minder lucht in de voeding komt. Maar met de johannesbroodpitmeel gaat dit erg klonteren en kan ik roeren wat ik wil, maar helpt het niks. Ik moet het flesje wel schudden. Iemand tips? Wat is trouwens RRR?
Friesland: Wat grappig, ik zie nu pas dat jouw zoontje Noah heet, mijn oudste zoon ook De nutrilon AR is super fijn, hier ook gebruikt bij Noah omdat hij ernstige reflux had. De born free is inderdaad dezelfde fles als de dr brown, hij ziet er alleen iets anders uit maar het principe is hetzelfde. Nutriton is eigenlijk best rotspul en kán zelfs meer krampjes veroorzaken. Juist omdat het zo klontert enzo gebruik ik het niet meer. Wat je wel kan proberen is om het op te lossen in een klein beetje gekookt water en dat dan toe te voegen bij je voeding. Ook even kijken of het je speen niet verstopt.. daar heeft nutriton ook nogal een handje van De kleine is inmiddels weer wakker.. voedertijd
Oja RRR = Rust, Regelmaat een Reinheid Sommige hebben ook nog een 4e R maar weet even niet meer wat dat was .. zo en nu voederen
Sterre, wat toevallig..!!! En weet je wat ik nou ook zie?? Dat jou zoon is geboren op de 3e.. Onze Noah is op 3 oktober geboren, grappig zeg. Ja het klontert inderdaad erg. Maar ik vind het zo zonde om nu de nutrilon A.R. al open te maken, gezien de nutrilon H.A. net aangebroken is. Dat de krampjes erger worden daar was ik al bang voor. Ik vroeg dat aan de huisarts, gezien ze zei dat de ontlasting ook wat harder kan worden. Maar naar haar idee viel dat wel mee.. Nou ja, we moeten het maar afwachten dan. Ik gebruik nog steeds de infacol en cinababy en dan de born free fles natuurlijk. Hoop dat steeds ietsje beter wordt. Geeft de nutrilon A.R. niet meer krampjes dan trouwens? Dat is toch ook dikker? Ahh op die manier, nou de rust en reinheid hebben we al aardig, de regelmaat nog niet haha
Zo er is weer flink gekletst! Hier ging het vandaag eigenlijk best goed, had alleen de schone broek over het hoofd gezien, dus ik troosten etc maar hij had behoefte aan een schone broek, maar 5 min. gehuilt, daarna geslapen tot 15.10 dus tijd voor voeding (ipv 15.30). Ook nu ligt ie vanaf ongeveer 16.00 te slapen tussendoor wel een jengeltje maar gewoon verder gaan slapen. Dus wellicht toch succes met de puckababy. Hoop maar dat t langer duurt dan 3 dagen Friesland welkom! @Druif een uitstapje moet kunnen, anders wordt het echt te gek, ga ik morgen ook doen, en gister naar de osteopaat en mijn moeder ging ook goed. Maar vaak heeft dat naar mijn idee niet heel veel negatief effect op hem, hij slaapt alleen iets moeilijker in, net als bij de kraamvisite, maar als hij dan slaapt gaat het vaak goed. Onze kleine slaapt ook niet echt in de kinderwagen of auto alleen als ik lange tijd rijd met de auto of kinderwagen dus nergens stilsta. Vaak in de kinderwagen denk ik dat hij slaapt maar als ik stop gaan zijn oogjes meteen weer open. Krampjes heeft onze kleine (denk ik) niet. Reflux zit ik soms over te twijfelen omdat hij regelmatig spugt (maar niet veel) en bij iedere voeding de hik heeft. Ik schud de fles ook altijd gewoon en flink heb in het begin weleens onopgeloste poeder gehad. RRR houd ik me een beetje aan. Dus wakker-voeden-spelen-(eventueel)box (indien nog niet moe)-slapen, maar veel anders kan het ook niet, toch?. Maar ik ken het boek van Ria Blom niet, mag je dan geen uitstapjes meer doen? Vaak doe ik dat uitstapje na het voeden en spelen dus als hij moet gaan slapen want dat kan hij dan in de auto of kinderwagen doen. En wakker blijven kan hij max 1 uurtje. Doe wel ieder slaapje in de puckababy zat nog te twijfelen omdat de nachten goed gaan, maar ik wilde niet riskeren dat deze nu niet goed zouden gaan. En vanacht heeft onze kleine man dus zelfs wat langer geslapen!
Onze kleine slaapt trouwens vanaf dag 2 in zijn ledikantje. De wieg op onze kamer zorgde bij mij voor geen nachtrust omdat ik bij ieder zuchtje rechtop zat. Ging de eerste 2 weken eigenlijk ook goed, op een paar slaapjes na, dit zijn er steeds meer geworden Verder valt onze kleine nooit in de box in slaap, als hij dan moe wordt begint hij te mopperen. Ik zet hem ook wel eens in de maxicosi als ik bijvoorbeeld aan het koken ben, dan wil hij nog wel eens wegdutten, maar hij slaapt dan niet vast. Ik laat hem dan ook zitten hoor! Zelfs 1x een aantal uren hierin gezeten hij sliep nl. hierin na een uitstapje en zat er al even in, maar t was nog geen tijd voor voeding en durfde het niet te riskeren. Het ziet ernaaruit dat ik de kleine weer wakker moet gaan maken voor zijn voeding?! Overige twee voedingen werd hij vandaag (anders dan gister) wel zelf wakker. @Sterre, werkt de swaddle nu wel naar behoren? Dus als de puckababy straks geen succes meer heeft (hoop t natuurlijk niet) dan kan ik die aanschaffen?
Ha meiden! Sow, moest effe een stuk bijlezen ) Vandaag vriendinnetje op visite gehad en in de ochten even naar het dorp en naar het cb. Luca weegt al 5759 gram en is 61 cm (ong). Gaat dus goed qua groei. Vannacht om 2200 uur de fles gegeven. Nou wat denken jullie:hij kwam om 3:15. En normaal geven we om 23:00 voeding en komt tie tussen 4 en 5 ) onze kleine heeft dus een ingebouwde klok hahaha. Hij heeft toen geslapen tot 6, speen en toen tot half zeven. Fles en toen tot kwart over negen. Wederom er maar uit gehaald, bij me gezet in de badkamer (was nog niet klaar. Half elf de fles. Huppeke naar het dorp. Heeft tie lekker in de mc geslapen tot 12:30 bij het cb. Met cb gehad over de nacht fles. Advies: kindjes tot 4 maanden hebben de late fles (bij ons dus 23:00) nog zeker nodig. En de nacht inderdaad klein beetje geven en hoe later hij wakker wordt hoe minder geven. Advies van cb was om de late fles nog niet te laten vallen (komt rond de 4 a 5 maanden) de nacht fles zou er vanzelf afvallen omdat baby's steeds vaster gaan slapen, ongeacht de hoeveelheid voeding. Daarnaats zorgen de darmen er ook voor dat als ze in de wakkere periode zitten ze ook moeilijker in slaap komen. Dus wij houden ons gewoon aan ons schema. Gaat prima. Verder na de voeding van 15 uur uiteindelijk viel ie tegen vier uur in slaap tot 5 uur....toen weer eruit gehaald en om half zeven de fles. Hij ligt nu heerlijk te slapen. Oh ja, wat het cb ook nog zei: baby's kan je nog niet verwennen en hoef je ook niet echt te laten huilen (verdrietig/overstuur huilen dan). Toevallig had Luca effe last van z'n buikje en ze zei ook: dit is echt een huiltje van kramp/last van darmen etc. Fijn om te weten want ik voel me dan minder schuldig dat ik hem niet laat huilen en dus z'n huiltje wel herken )) Vwb de voeding friesland: ik gebruik friso comfort en die maak ik zoveel ogelijk klaar met volledig gekookt water, dan doet de jbpm beter zijn werk. Voor snelle bereiding: 60cc koken poeder daarin oplossen en aanvullen met koud water. Trouwens dat wakker VOOR de voeding werkt hier ook beter! Prima toch? Als er maar een soort regelmaat in zit. Wij gaan dus gewoon door met ons "oude schema" ging ook wel prima. Beter slapen komt dus niet perse door meer voeding maar het slapen wordt ook steeds vaster van onze kleintjes. Ik dacht beter slapen samenging met meer voeding, niet dus! Ook wel fijn om te weten ) Zo ondertussen een lang verhaal....
Oh ja, kreeg ook het advies van cb om de kleine niet te laten slapen vana de voeding van 19 uur en dan te voeden als ie zelf wakker wordt. Hij is daar nog te klein voor. Hij heeft de voeding blijkbaar nodig want gaat bijna altijd op. En als je hem zou laten slapen hij wordt wakker is hij heeeel hongerig en slaapt tie waarschijnlijk daarna heel onrustig. Maar toch, ik hoor ook wel eens om me heen dat kindjes dat wel vroeg doen, doorslapen. Cb gaf aan dat baby's van circa 5 a 6 maanden 12 uur achter elkaar kunnen doorslapen....Omdat ze dan ook veel vaster slapen en langer zonder voeding kunnen.
Ja, hier gaat hij ook gelukkig 3 dagen. Zou anders echt met m'n handen in het haar zitten. Hij is lekker aan het peuterpuberen en probeert alle grenzen even uit. Ik heb hier trouwens meestal dat als ze eenmaal slaapt, dan slaapt ze wel tot de volgende voeding, vaak wakker maken zelfs. Maar voordat ze in slaap is, zijn we zo 1,5 uur verder. IEDERE voeding. Behalve dus deze week. Dan is ze ineens binnen 3 kwartier weer wakker en weet ik het soms ook niet meer . Vrees dat ze in het eerste sprongetje zit, dus ik denk dat dit tijdelijk is. Alleen dat inslapen is eigenlijk vanaf het begin al drama. Zit ook te denken aan de puckababy. Heb hem nog liggen van de eerste, maar ze heeft hem nu 1 keer aan gehad en was super agressief erin..
Wij hebben een tijdje JBPM gebruikt, maar dit leverde heftige krampen op. Ik deed het altijd eerst bij het water, dan 30 sec schudden, dan is het wel goed opgelost meestal. Dan de voeding erbij en weer schudden. Meestal is al het schuim al weg voordat de fles leeg is, dus dan zit er geen lucht meer in.
sommige kindjes huilen zichzelf in slaap. zolang het niet langer dan een half uur duurt en je kindje niet helemaal overstuur raakt is er niks aan de hand. mijn zoontje doet precies hetzelfde, snacht heerlijk slapen en overdag jengelen. ik heb wel gemerkt dat het helpt om hem eerder in bed te leggen. succes!
Pfoe... teveel om op ieder ding te reageren... Maar vanavond was het hier echt ronduit RUK! Jemig zeg... Vanmiddag dus even ene stuk wezen wandelen met de kinderwagen want ze ging echt niet meer slapen en het duurde nog bijna 2 uur tot de volgende voeding. Half geslapen half wakker in de kinderwagen. Thuis nog ene half uurtje gerekt en de voeding iets eerder gegeven en daarna op bed. Ze heeft 2 x eventjes wat gejengeld maar viel uiteindelijk toch voor bijna 2 uurtjes in slaap. Helaas toen weer wakker, altijd net onder het eten:x Dan heb ik de rust ook niet om uitgebreid te gaan sussen. Inmiddels is dat wel waar het op uitdraaid: Ik loop 3 keer heen en weer voor speentje, aai, muziekje om op die manier mn eten half koud naar binnen te stouwen ( want ik zit dan echt niet lekker) en mannetje ruimt even later de vaatwasser in terwijl ik een half uur zit te sussen. Ze hoefde pas om half 8 eten en het was pas 18 uur Ik probeerde haar in slaap te wiegen want laten huilen had echt geen zin meer, ze was veel te "wakker" en huilerig. Maar dr oogjes vielen maar niet dicht: - Was ze soms al uitgeslapen???? Dilemma!!! Want moet ik haar dan maar in de box doen? Met het risico dat ik me voor de 100ste keer vergis en ze helemaal niet meer wil slapen? - Toch maar geprobeerd haar op bed te krijgen maar iedere keer dat ik dr neerlegde begon ze heftig te protesteren ( huilen!)!! Moet ik dr dan maar bij me houden? Weg regelmaat en voorspelbaarheid! Je begint ook overal aan te twijfelen: misschien heeft ze al wel honger omdat het de hele dag al zo gaat? uiteindelijk dan toch maar weer naar beneden in de hoop dat ze tegen me aan in slaap zal vallen, maar dat gebeurde niet. Ze was echt klaarwakker, maar in de box ho maar... Dus ook weer eerder dr voeding gegeven in de hoop dat ze daarna moe genoeg zou zijn om in bed gelegd te worden. Nope... Steeds weer huilen... Maar nu wel zichtbaar moe inmiddels ( schudden met het hoofdje, kleine rode oogjes...) Uiteindelijk toen ze toch soezelig werd geprobeerd weg te leggen en toen heeft dit ritueel zich om de 3 kwartier herhaald....PFFFFF.... En nu ligt ze weer een half uur en moet ik dr zo wakker maken voor de fles :x hihi, beetje jammer! Zal blij zijn als de draagzak er was dan had ik m mooi hiervoor kunnen gebruiken! Friesland en Sterre: jullie gebruiken een draagzak? Wanneer gebruiken jullie m en hoe kun je dit inpassen in de RRR? Ben als de dood dat ze straks niet meer zonder mij in slaap kan vallen? Ik ben m van plan om alleen te gebruiken als ze dus bijv. eerder wakker wordt en het is nog geen etenstijd en ze kan echt niet meer zelf in slaap komen en als ze op die momenten dus niet alleen in de box wil... Duimerijntje: eerst was hier het inslapen alleen ook ene drama maar als ze eenmaal sliep ging het ook goed. Nu is het doorslapen en dan weer inslapen een probleem. En haar ritme wordt verlegd. Ze wordt, vandaag althans, steeds ruim voor de voeding wakker, gaat dan niet meer slapen en is na de voeding dan eigenlijk (denk ik?) alweer te moe waardoor ze ook weer rommelig slaapt? Zou echt niet weten hoe ik dit moet doorbreken? Wel ene lekker ritme, maar niet als ik steeds met haar op de arm moet gaan rekken tot etenstijd... Met de kinderwagen op pad dan is ze wel stil, maar ze slaapt dus niet... Bij mij tegen me aan: idem dito. Op zich vind ik het ook niet erg als ze gewoon tevreden is, maar wel als ze daardoor oververmoeid raakt en niet meer lekker slaapt?! Zo, nu de kleine wakker maken voor dr voeding en daarna lekker zelf op 1 oor.
Ik lees ook al even mee. Ik heb niet hetzelfde probleem maar vind het interessant om te lezen voor het geval het wel zo is. Als ze eindelijk slaapt waarom zou je haar dan wakker maken? Zo te lezen probeer je haar de hele dag in slaap te krijgen en als ze dan eindelijk slaapt moet ze wakker worden. Misschien heeft ze wel behoefte aan een ander ritme?
Nou, het was bijna 22:30 uur en ze moet nog wel een voeding voor de nacht! Als ik dr niet wakker zou maken zou ze wellicht zelf komen, maar iets later, net als ik lig te slapen waarschijnlijk Of ze gaat al dr nachtmodus in en we zitten met een nachtvoeding ( ze slaapt sinds een week of 3 door en dat willen we graag zo houden ) dus vandaar.... By the way: toen ik dr ging "wakker maken" lag ze al wakker met dr oogjes open naar het plafond te staren dus of ze nu veel geslapen had...?? Ik zat ook nog eens te rekenen... het zou misschien best eens kunnen zijn dat ik de voeding weer moet ophogen. Ze kreeg nu ca 3 flessen van 165 en 2 van 150cc. Ze woog vorige week 4700 gram, nu wrs zo'n 4900 gram? Ze krijgt net iets meer dan het minimale wat ze moet hebben. Misschien dat ze meer tevreden is als ze meer verzadigd is? Ik ga vandaag alle flessen 165 uit proberen. Al scheelt het maar 30cc per dag. Of zou ik ook flessen van 180 moeten aanbieden? Wat geven/ gaven jullie bij dat gewicht/ die leeftijd? Met slapen gaat het goed hier! Vanmorgen wakker in dr bed gelegd. Ze was incl verzorging en voeding een uur wakker geweest, maar ze sliep in zonder te huilen! Terwijl ze best lichamelijk onrustig was ( daarom deed ik haar naar bed, had het zelf niet herkent als slaapsignaal maar gezien de tijd dat ze wakker was toch maar geprobeerd, et voila!) en ze slaapt nu bijna 5 kwartier....