Ha meiden, @ druif, ik zou de draagdoek niet perse gebruiken om in te laten slapen. Maar inderdaad om die 2 uur wakkere tijd te overbruggen. Wat ik in ieder geval zou doen is 1 plek aanhouden waar je kindje ligt voor de volgende voeding. Dat je dus niet steeds aan het sjouwen bent (tenzij je een draagdoek gebruikt natuurlijk) Hier was de nacht wat onrustig...en weer om 9 uur wakker terwijl hij pas om elf uur eten krijgt. Ligt nu lekker te tukken in een voedingskussen op de bank. Mama er naast met de ipad en tv aan. Prima vertoeven dus. Maar goed, dat gaat waarschijnlijk niet als je er nog een kleintje rond hebt lopen....
Dat is wel een goeie ja... 1 plek houden tot de volgende voeding, wel zo rustig qua prikkels... maar wat nou als ze niet in de box wil? Meestal komt et er op neer dat ik dr mee neem met de kinderwagen of MC of dat ze bij me ligt, maar dan ben ik ook dingetjes aan het doen Wat doe jij als hij al 2 uur eerder dan de voeding wakker wordt? Hij valt dus wel weer in slaap? Het zij op een voedingskussen Met hulp of niet? Leg je hem dan niet over op bed?
Friesland: Haha dat had ik niet gezien, wat toevallig he dat ze ook allebei op de 3e geboren zijn Hier ook de rust en reinheid maar de regelmaat is inderdaad ook nog ver te zoeken haha. Yossie: Hier slaapt de kleine ook al vanaf het begin in zijn ledikantje in zijn eigen slaapkamertje. Wij hebben gewoon geen plek in onze slaapkamer. Nu heeft L wel de eerste week bij ons in bed geslapen.. ohh slecht maar ja, wel fijn voor pap & mam De swaddle me werkt wel maar heeft naar mijn mening niet het effect wat ik ervan gehoopt dat helaas Maar ja, voor E20 kon ik het wel proberen vond ik. MBongers: Ik zou de poeder van de voeding niet oplossen in gekookt water. Tegen mij is toen gezegd dat dan de 'ingredienten' die erin zitten 'verbranden'. Ik dacht trouwens ook dat beter slapen samen ging met meer voeding.. niet dus haha Duimerijntje: Pff hier ook een peuterpuber die me flink aan het uit testen is.. die van is alleen altijd thuis dus soms is het flink aanpoten hier. Druif: Arghh hier is het ook altijd onder eten! Vervelend he Ik gebruik nu de draagdoek als hij vroeg wakker is en het eigenlijk nog geen voedingstijd is. Maar dan heb ik het wel over min. een uur anders leg ik hem gewoon aan. Maar goed, dat kan met de fles natuurlijk minder makkelijk. Mijn oudste hield ik er dan in tot het tijd was zeg maar. Ik heb ze er ook allebei in als ze echt niet kunnen slapen door krampjes e.d. of als ze na een half uur in bedje nog niet slapen. Mijn oudste heeft er héél veel ingelegen omdat hij een huilbaby was maar na de 3 a 4 maanden ging het slapen in zijn eigen bedje wel goed. Sterker nog, ik deed hem geen groter plezier dan in bed leggen als hij moe was haha. Ik zou je dochtertje nu dus gewoon lekker dragen en haar die rust en geborgenheid gunnen als ze die nodig heeft. Dat komt straks vanzelf wel goed All: Nou hier was het gister rottig en net heeft hij ook weer even moeten huilen voor hij in slaap viel Ik ben benieuwd hoe lang hij nu slaapt. Vanmiddag i.i.g naar de osteo, ben benieuwd!
Tja, dan is een draagdoek wel makkelijk als je dingen wil doen. Zo niet, neem een plek waar je kleintje prima 2 uur kan liggen. Ja ik lig of zit er dan naast. Speentje, handjes even rustig houden en dan slaapt tie soms wel een uurtje. Nee, dan laat ik hem liggen waar hij op dat moment slaapt. En in een voedingskussen kunnen ze ook geen kant op dus kan ik best wel even koffie pakken etc
@Druif, Dat komt me heel bekend voor..!! Onze man heeft er ook een handje vol van om te gaan slapen als het bijna etens tijd is. Soms krijgt hij door de krampjes ook maar weinig slaap op een dag. Maar dan maak ik hem ook niet wakker voor een voeding. Wel let ik er op dat er maximaal 5 uur tussen zit. Hij krijgt namelijk 5 voedingen van 135 dus 3 uur hoeft niet meer. Ik peil het altijd zelf een beetje.. De draagzak is inderdaad een uitkomst. Ik gebruik hem voornamelijk als hij moeilijk in slaap kan komen door krampjes. (dus niet altijd, dat zou ik ook zeker niet doen) Hij wil soms niet op zijn buik bij mij slapen, maar in de draagzak wel. Waarschijnlijk geeft het toch meer een geborgen gevoel, omdat hij wat vast zit erin. Dan wil hij het liefst bij me zijn en zijn speentje in. Door de krampjes heeft ie erge zuigbehoefte, maar zijn speen valt vaak uit (wat in de draagzak niet gebeurd). Als hij eenmaal goed vast slaapt, leg ik hem neer. Hij slaapt altijd heel snel in de draagzak. Ik heb trouwens de draagzak van Björn borg. Die kun je gebruiken vanaf 3,5 kilo. Hij heeft goed veel steun overal en ik ben bij deze niet bang dat hij los gaat, zoals ik met een draagdoek wel heb. We zijn trouwens gister even wezen wegen bij het cb, hij weegt nu 4280!! Netjes lijkt me. Bij zijn geboorte was ie 3630. Ik geef nu 5 x 135. Geen idee of dat teveel of te weinig is, maar hij lijkt wel tevreden te zijn met deze hoeveelheid. Gisteravond om 22.30 de laatste fles gehad, hij sliep in 1 ruk door tot 04.00!!! Heerlijk Daarna heeft ie door geslapen tot 09.30. Hopelijk gaat het morgen weer zo
Trouwens ik heb al een manier gevonden om het niet klonterig te krijgen, zonder te schudden, zonder gekookt water. Met de linkerhand roer ik heel hard, en met de rechterhand doe ik de poeder er langzaam bij i.p.v in 1 keer. En nou heb ik het zonder klonten..!! Werkt prima Hoop maar dat de krampjes niet erger worden, anders toch maar meteen over op Nutrilon A.R. Heb je trouwens daar ook niet krampjes mee, net als johannesbroodpitmeel. Het is toch allebei dikker, wat de krampjes zou moeten veroorzaken??
Vannacht een goed nacht gemaakt 22:45 en toen rond 3:00 En ontbijttijd rond 6:30 Slapen daarna duurde even en had em lekker bij me in bed Rond 9:00 samen wakker verschonen en daarna lekker aan de fles Toen weer lekker naar bed En hij kwam maar niet n slaap Bleek dathij het te warm had Ik had vanmorgen de verwárming aan gedaan en nog niet uit in zijn kamer Deken eraf en raam verder open en toen binnen 5 min vertrokke Ik voelde me zo stom Nu moet ie roNd 13:30 een voeding dus hij zal zo wel komen Gistera ond toen hij trouwens niet in slaap kwam ben ik maar even gaan bellen ter afleiding want overdag kan ik het prima hebben als hij moppert en huilt maar s'avonds.... Maar ik snap dat om te leren je het allemaal moet volhouden Maar da' soms best moeilijk
Wij hadden hier gisteravond de héle avond een huilend meisje. Niets was goed.. Uiteindelijk is ze bij papa op d'r buik in slaap gevallen. Ze had krampjes denken wij. Ga vandaag over op bar-le-duc water ipv kraanwater in de hoop dat de krampjes minder worden. Verder als ze vanavond huilt venkelthee proberen. Die krampjes zijn zooo zielig. Toen ze eenmaal om 1 uur in bed ging na de fles van 24 uur sliep ze om half 2 eindelijk. Wel tot kwart over 7 geslapen gelukkig. Verder was vanmiddag echt drama.. Ze werd om half 2 wakker, maar mocht pas om half 4 weer. Uiteindelijk heb ik d'r een hele tijd laten huilen met iedere keer ff naar d'r toe en zelfs nog boertjes gedaan, heeft ze nog 9 min geslapen. Toen weer huilend wakker en maar een voeding gedaan om 15 uur. Daarna ging ze even uitgebreid poepen, dat duurt altijd zo een kwartier bij d'r.. 16:00 in bed. Uiteraard weer huilen, maar ze sliep om 16:19. Intussen staat het eten nog niet klaar en kwam ik ook niet aan de was toe...... Ik word soms zo moedeloos van dat huilen. We zitten vandaag al op 1,5 uur en als ze daar vanavond nog eens 3 uur bij op gaat tellen.. Pfff, begin langzamerhand te denken een huilbaby te hebben. Of zou ze nou zoveel honger hebben? Waarom spuugt ze dan ook? Dan denk ik dat ze meer dan genoeg heeft gehad.. Heb geloof ik ff een dip . Gelukkig is het weekend en ik MOET er gewoon ff uit zaterdag, zonder kinderen. Ik word gillen gek aaaaaaah..
Duimerijntje: wat verschrikkelijk... ik herken het moedeloze gevoel! En dan heb ik het nog makkelijk in vergelijking met jou bijvoorbeeld. Maar als ze eens zo;n huiluurtje heeft... ik kan zelf dan wel meejanken uit frustratie! Vandaag ging super met uitzondering van de middag en avond. Overdag steeds na ca een half uurtje na de voeding alweer naar bed gebracht. Erg snel, veel sneller dan wat ik voorheen altijd deed, maar let goed op het gapen en het schudden/ wrijven met haar hoofdje tegen mn borst. Soms wordt ze ook wat onrustig. En steeds sliep ze zonder pardon in. smiddags zelfs 4 uur geslapen!!! Ik vond het bijna eng worden ! In de middag wel even gehuild voor het slapen gaan, maar dat duurde maar iets van 5 minuten. Na de fles van 16 uur ook weer vlot naar bed, maar na 10 minuten stilte begon ze te huilen. Het werd niet minder en ook niet met pauzes dus ben toch maar gaan kijken. Opgepakt en ze kalmeerde direct, wrs behoefte aan mij??? Terug gelegd maar weer 10 minuten later: overstuur. Ik heb bij dr gezeten, niet opgepakt alleen maar bij dr gezeten en naar dr gekeken. En weer was ze stil... puur behoefte aan mij! Ik heb echt wel 5-10 minuten zo gezeten en toen weer weg gegaan. En Hop... daar ging ze weer.... zucht... dan raak ik toch wel een beetje gefrustreerd! En ze was echt moe, want ze gaapte... Ik moest nog koken, tafel dekken, mannetje en zoontje zouden elk moment thuis komen... alsof ze het ruikt!! Ik dacht echt: dr is nu niks ernstigs aan de hand: laten huilen maar. Nou, ze had een lange adem hoor! ik denk dat ze het 25 minuten heeft volgehouden. Ik ben tussendoor 1 keer langs geweest, speentje gegeven en ze was toen ook weer direct stil. Maar na in totaal 25 minuten was ze in slaap gevallen. Het lijkt echt veeeeel langer.... 3 kwartier later: zelfde riedeltje. Ik ben de stad in geweest en mn man heeft met dr op de arm gezeten tot ze weer sliep, toen weer 3 kwartier geslapen en voeding gehad, en weer op de arm in slaap gesust... nu slaapt ze Vaag hoor... tis denk ik het huil"uurtje" ofzo... want ik doe echt niks anders dan op de dag qua voeden en inslapen. alleen slaapt ze dan niet lang door. Ben blij dat ik dr wel stil kan krijgen ( hoef dr alleen maar op te pakken bij wijze van spreken) alleen het probleem is dat het ook niet altijd zo lang kan...:x helaas... Duimerijntje: huilbaby heb je niet snel hoor... mn zoontje verdacht ik er ook van, en ik moest het bij gaan houden van het CB. Maar dan moet je baby ECHT onwijs veel huilen: 3 weken lang 3 x per dag 3 uur ( of zoiets..??) in ieder geval echt heel veel. het lijkt altijd langer o meer dan in werkelijkheid is. Nu ook kijk ik echt op de klok hoe lang ik hara laat huilen, maar soms is het maar 5 minuutjes terwijl het voor mn gevoel wel een kwartier duurt!
Vanavond geen huilend meisje, althans ik ga iedere 5 min naar haar toe om d'r speentje en rustig te laten worden door d'r bolletje te aaien. Nu is ze stil, maar ligt hevig op d'r speen te zuigen. Ze is wel alweer wakker sinds 20 uur, maar ja als ze niet huilt, misschien slaapt ze zo in.. In ieder geval beter dan gisteren, toen ze wel ruim 3 uur huilde 's avonds. Ik klok overigens ook altijd het huilen en ze kan het idd echt lang volhouden.. Huilbaby hebben we nog niet, maar als ze dit nog een paar weken volhoudt... Ze slaapt geen enkele avond!! Ik durfde d'r vanavond niet eens wakker te maken voor de voeding van 19 uur, dus zat er 5 uur tussen. Altijd na deze voeding blijft ze wakker. Zou ze dan te weinig krijgen ofzo? Ze is sowieso hongeriger dan d'r broer.
Hier is het in de avond ook vaak feest, terwijl het overdag soms erg goed gaat, zoals gisteren en vandaag. Soms zeg ik weleens voor de grap dat het aan mn man ligt komt ie thuis van werken, huilt ze alleen maar... Duimerijntje: je kan eens 15 cc meer proberen te geven ( Gaf je eigenlijk FV?? ) of een keer extra aanleggen? om uit te sluiten dat het honger is? Maar zou ook goed het welbekende huiluurtje zijn, si vaak eind van de middag. in de avond, verwerken van prikkels van de dag. toch vind ik dat gegeven een beetje vaag, want ik heb vandaag "niks" gedaan, steeds na een half uur weer naar bed, dus eigenlijk is ze op de dag slechts 3x een half uurtje beneden geweest voor de fles, en thats it. Dus wat ze dan te verwerken zou hebben...?? hihi!
Friesland: Als de kleine tevreden is en goed aankomt dan is lijkt me die hoeveelheid flessen en cc's prima toch? Haha nou met je linkerhand de voeding klaar maken dan Mijn Noah had van de AR geen krampjes. MBongers: Ik zou het water een beetje af laten koelen en niet direct de voeding erbij doen. Maar ja, dat is wat ze zeiden toen N net geboren was (bijna 2 jaar geleden) dus wie weet is het nu wel weer achterhaald hoor. MaaikeV: Ik kan er 's avond en 's nachts ook minder goed tegen als hij huilt.. dan klinkt het op de een of andere manier harder dan overdag. Duimerijntje: Helpt venkelthee ook tegen krampjes? Hier hebben we rooibosthee gebruikt, werkt ook goed. Hier heb ik een echte huilbaby gehad maar die huilde de héle dag. Hij spuugde ook alles uit (in stralen) en had dus ernstige reflux. Een huilbaby huilt inderdaad 3 weken, daarin 3 dagen en minimaal 3 uur per dag. Maar goed, als je kind dat doet ben je na 1 week al tureluurs hoor. Hier was het 24/7 en 4 maanden lang Vandaag dus lekker alleen de stad in jij Druif: Oh lekker dat je even de stad ingedoken bent! Hier had mijn vriend ook het idee dat als hij thuis kwam het alleen maar huilen was.. gelukkig is dat nu al een heel stuk verbeterd want het is inderdaad niks aan. All: Gister bij de osteo geweest en hij bleek toch wel erg gevoelig rond de maagstreek en best wat spanning in zijn nekje te hebben. Pff en ik maar denken dat het niks zou zijn Maar goed dat ik geweest ben met hem. Mijn oudste viel gelijk voor 3 uur in slaap na de behandeling dus ik zag dat nu ook wel zitten.. helaas voor mij sliep hij maar 20 minuutjes Hij heeft daarna ook best veel gehuild in bed en bleef maar doorgaan. Ik heb hem toen opgehaald en en nog een klein flesje van 80cc gegeven. Die dronk hij in 1 teug op en als er meer ingezeten had, had hij die ook nog opgedronken denk ik. Ik ga zo wel echt aan m'n bv twijfelen. Ik krijg echt steeds meer het idee dat hij er gewoon niet genoeg aan heeft
@Sterre, ja precies, zolang hij tevreden is zal het wel goed zijn. Maar goed hij huilt ook best wel wat. En het is dan de vraag of dat komt omdat ie honger heeft of omdat ie krampjes heeft.. Ben benieuwd wat de nutrilon A.R. zal doen. De H.A. is bijna op, dus we kunnen bijna over haha. Misschien is het een idee om een keer te kolven? Dan kun je zien wat hij ongeveer per voeding krijgt (met aanleggen krijgt ie altijd meer dan gekolfd) Onze kleine man is vannacht erg onrustig geweest. Hij wilde niet in zijn eigen wiegje en begon meteen te huilen zodra ik m der in legde. Zodra hij weer bij ons lag was het goed, maar echt moe was die niet. De hele nacht wat om zich heen gekeken en af en toe korte slaapjes gehad. Maar wij hebben dus weer weinig slaap gehad. Had gehoopt dat het net zo goed als gisteren ging, maar helaas. @Duimerijntje, Dat heen en weer lopen voor de speen komt mij heel bekend voor. Een spuugdoekje aan de speen helpt overigens niks, want hij heeft des te meer hou vast en trekt de speen met zijn handjes eruit.
Friesland: Ik ben ook benieuwd of hij het beter op de AR gaat doen. Vervelend van de nacht zeg.. pff doodvermoeiend! Hopelijk was het 1-malig. Ik heb al een aantal keer gekolfd en ik kom steeds tussen de 70cc a 100cc uit. Ligt eraan hoeveel tijd ertussen zit maar als ik het dus om de 3 uur doe zoals hij drinkt dan is het maar 70 a 80cc. Als ik hem een flesje maak van 150cc drinkt hij die zo op dus dan is die 70-80 van mij echt niet genoeg neem ik aan. En het klopt dat een kindje meer uit de borst haalt maar dat zal ook geen 80cc meer zijn denk ik haha Hier wel een supernacht gehad trouwens (sorry friesland) De kleine had de laatste voeding om 21.00u en is rond 22.00u naar bedje gegaan. Hij werd om 06.40u pas voor het eerst wakker En dat dus op een flesje van 150cc. Die houden we er dus in Hij heeft daarna trouwens weer geslapen tot 10.30u en de rest van de dag is het natuurlijk weer knudde maar goed, dat vind ik dan niet zo erg.
Ik geef Fv, nutramigen tegen koemelkallergie. Wij hebben een reflux baby, die dus naast de gebruikelijke krampjes ook het zuur heeft.. Maar daar is wel verschil in te zien meestal. Ze kreunt alleen super veel en heb het idee dat ze door de reflux lastig inslaapt. Ik ga wel als ze onrustig blijft iets meer geven. Heb sowieso het idee dat 1 fles wel omhoog mag. Geven nu 5 x 120+4 bij een gewicht van ik denk 4100 inmiddels. Zal d'r van de week ff wegen op het CB. Zo'n huiluurtje vind ik overigens prima. Als ze daarna maar gewoon gaan slapen. Maar Tessa blijft huilen, gerust de hele avond.. Ik heb bij mijn zoontje wel eens gehoord dat een baby soms gewoon wil huilen. Maar het lijkt me niet dat Tessa de hele avond wil huilen? Friesland: Wat lastig dat hij 's nachts zo wakker is. Hier hebben we dat een paar uur, maar als ze eenmaal slaapt om half 2, slaapt ze wel tot half 7 vaak. Als hij overigens rustig om zich heen kijkt, kun je toch zelf gewoon slapen? Sterre: Venkelthee schijnt ook te helpen, nog niet geprobeerd, want ze heeft gisteravond geen krampen gehad! Ze is uiteindelijk toch in slaap gevallen om half 11. Het was dus idd het plan dat ik iets voor mezelf ging doen, maar daar ben ik dus niet aan toegekomen vandaag. Er stond ineens een buurman voor de deur met haardhout. Dus ging mijn man dat meteen doen, zonder eigenlijk aan mij te denken dat ik even weg mocht . Ik was best boos op hem. Morgen hebben we namelijk een verjaardag en maandag sta ik natuurlijk weer alleen met de kids, dus kan ik ook niet ff weg. Wilde juist ff opladen..
Ik breek even in... Het is normaal hoor dat kindjes 's avonds onrustig zijn en niet in hun bedje willen slapen. Bij borstvoeding zie je vaak clusteren (combinatie van mamahonger, voorraadje opbouwen voor de nacht, troost, productie regelen etc.). Dus vaak kort willen drinken en alleen tussendoor wat hazeslaapjes. Na 3 maand is het weer over. FV kun je ook prima op verzoek doen als je de max. cc per dag maar in de gaten houdt. Venkelthee wordt afgeraden om aan baby's te geven!! Zie voedingscentrum. FV oplossen in water van 37 graden, boven de 50 graden gaan sowieso de voedingstoffen verloren. Verder ben ik weer weg, krijg hier helemaal de kriebels van de rust, reinheid en regelmaat. Niks mis mee, maar een kind is geen robot en het laten huilen van een baby gaat mij veels te ver. Misschien helpt het om naar je kindje te kijken ipv naar een schema en regels.
Hallo dames! Friesland; ik hoop voor jou op een betere nacht? Ik persoonlijk heb mn kind(eren) nooit bij me in bed gehad, ik word al nerveus van elk zuchtje wat ik door de babyfoon hoor... dus die heb ik na een week alweer naar zolder verbannen Als ze echt huilt dan hoor ik het wel, want ze ligt 1 deurtje verder. Misschien werkt het wel door een nachthemdje van jezelf in zn wiegje te leggen zodat hij jou geur bij zich heeft? Dat hij toch in zn eigen bedje kan slapen? Sterre: jij nog profijt opgemerkt van de osteopaat? Toen ik met mn zoontje destijds ging zei ze wel dat het in het begin wat erger kan worden. net zoals dat ze bijv flink aan de diarree kunnen raken. net alsof de spanning er eerst uit moet ofzo? na een dag ofzo moet het wel beter gaan. Duimerijntje; Als ze 4100 gram weegt zou ze minimaal 615cc moeten krijgen per dag. Verdeeld over 5 flessen moet je dus minimaal 123cc per fles geven. Je geeft nu 135? Zou ip genoeg moeten zijn. Maar wat je geeft is zeker niet ruim ofzo. Maar ik zit met hetzelfde: moet minimaal 147 cc per fles geven gezien haar gewicht en gaf 150-165cc. Ook niet echt ruim. Ik geef nu elke fles 165cc. Ze drinkt het goed op!! Ook slaapt ze beter door overdag, maar of dat daarmee te maken heeft weet ik niet. Wat lullig dat je niet even eruit hebt kunnen gaan om je op te laden. Mannen snappen soms niet hoe zeer je daar behoefte aan kunt hebben :x Snappen uberhaupt niet dat je ook moe kan zijn tijdens je verlof ( althans ik praat voor de mijne he?!) Hoe ging het met huilen van je dochter vandaag??? Red88: ik respecteer je mening over de kriebels die je krijgt van de RRR praatjes hier. Maar goed, ieder zn ding! Ik heb er zelf wel veel baat bij en ik geloof mijn kindjes ook. Ik persoonlijk voel me beter bij wat voorspelbaarheid in de dag en de structuur die je daarmee krijgt en ik geloof dat voorspelbaarheid voor kinderen ook een gevoel van veiligheid geeft. Het ene kind geeft daar niks om, het andere kind heeft er baar bij. En als ik als ouder me daar prettig bij voel en daardoor een meer relaxte ouder kan zijn heeft het zeker baat voor mijn kinderen!! Heeft overigens ook niks met het "behandelen van je kind als een robot" te maken!! Voorspelbaarheid creeer je oa door het steeds terugkerende patroon van handelingen zoals verschonen/voeden/knuffelen/spelen en bij slaap naar bed. En daarbij kijk je JUIST naar de behoefte van je kind! Laten huilen kan ook een vorm zijn van spanning kwijtraken en sommige kindjes hebben dat nodig. Het is niet zo dat je ze klakkeloos een uur moet laten huilen, ook hierbij luister je naar het soort huiltje. Een vermoeid jengel huiltje kan je best laten, terwijl een overstuur huiltje even de aandacht vraagt natuurlijk! Maar als je het hele topic had gelezen dan had je dit ook kunnen teruglezen in de verhalen. Steeds maar in gaan op ELK huiltje van je kind, kan ook overprikkeling veroorzaken. Nogmaals: ieder zn mening hoor, vind ik ook leuk om te lezen! Hier ging het vandaag heel aardig! Vanmorgen en begin van de middag prima geslapen! Vanmiddag zelfs wakker moeten maken voor een voeding omdat er anders wel meer dan 5 uur tussen dreigde te raken! Slechts na 20/25 minuten na de voeding alweer terug naar bed!! ( vraag me een beetje af of dit wel "normaal" is en/of wanner ze eens wat langer wakker zou blijven!!) ze sliep meteen in met slechts eenmaal een kort huiltje van max 5 minuten. Eind van de middag, zoals inmiddels voorspelbaar begint te worden, het huiluurtje. Na 1,5 uur slaap werd ze wakker, ca 2.5 uur voor de voeding. We hadden bezoek dus heb dr ook maar gewoon uit bed gehaald. Ze had ca een 3 kwartier vrolijk rondgekeken dus misschien was ze ook wel even uitgerust en daarna, na wat gegaap terug naar bed. En ze sliep weer voor ca 3 kwartier! Daarna een uur uit bed gehad, toen sliep ze nog weer even op schoot en daarna de fles en naar bed. Ze heeft toen ook nog wat gehuild, vlgs mij ook wat last van kramp, maar heeft niet lang geduurd! Prima dag dus! Misschien dat ik de komende dagen wat meer ga experimenteren. Eind van de dag, altijd onder etenstijd wordt ze huilerig wakker. Dankan ik wiegen wat ik wil maar slaapt ze niet in. Had me vaak vergist door haar dan in de box te leggen, maar ga het toch maar weer proberen. vandaag pakte het goed uit, 3 kwartier tevreden wakker geweest! Hetzij bij het bezoek op schoot, maar toch... Welterusten allemaal en hopelijk ene beetje uitslapen met het verzetten van de klok!!
@Druif, ik vind er niks mis mee om alles in dezelfde volgorde te doen zodat het voor een kindje voorspelbaar wordt. Dat heb ik hier ook gedaan. Alleen waar ik de kriebels van krijg is als je aangeeft dat het zoveel tijd voor de voeding is, of zolang moeten slapen. Voor mij is gewoon moe=slapen, honger=eten, wakker=knuffelen/box/wipstoel etc, mamahonger=bij mama zijn. En dan los van tijden. Hier sliep ze eerst ook kortere slaapjes en dat werd vanzelf langer. Rond 4 maanden was ze hier steeds 1,5u wakker en dan weer moe. Dat heeft een paar maanden zo geduurd. Weet je, ik heb het helemaal met je eens, alleen wordt het voor jezelf en je kindje volgens mij veel makkelijker als je niet naar de klok kijkt. Het laten huilen.. hier had ze na een paar maand ook een jengeltje voor het slapen gaan, max. 10 min. Maar voor de overige huiltjes ben ik van mening dat je kindje de veiligheid van de ouders nodig heeft. Maarre ik ben weer weg, ik mag over 8 maandjes ook weer een poging doen dus wie weet kom ik wel meekletsen Al denk ik dat de 2e uk veel in de draagdoek zal liggen aangezien ik nu geen tijd heb om een halve dag te zitten met een baby op schoot.
Weet je waar ik zo de kriebels van krijg? Van dit soort berichten Allereerst omdat je je ergens in mengt waarvan je dus blijkbaar niet goed hebt gelezen waar het over gaat. Verder vind ik het altijd zo knap dat mensen gelijk kunnen oordelen dat andere mensen hun eigen kinderen als robots behandelen... jeetje, wat een onzin! Ik kan daar zo kwaad over worden, wie ben jij om dat te zeggen over mij en mijn kinderen :x Mijn oudste zoon heeft 4 maanden lang, 24/7 gehuild! En of ik hem nu bij me had of niet, het maakte niet uit. Ik luisterde steeds naar mensen naar wat ik moest doen.. lekker bij je pakken, hij heeft mamahonger, hij wil clusteren.. In het ziekenhuis wilde de ka hem daar houden zodat wij (de ouders) tot rust konden komen. Hij bleek zeer ernstige reflux te hebben, zijn slokdarmpje was verbrand en zwaar ontstoken. Het was een zwaar vermoeide en overprikkelde baby. We zijn toen de RRR methode gaan volgen en in combinatie met de medicijntjes hadden we binnen no time een totaal ander kind. Natuurlijk deed die reflux een groot gedeelte maar hij bleek ook écht behoefte te hebben aan regelmaat maar vooral rust! Hij was 5 maanden en we konden hem geen groter plezier doen dan hem lekker in bedje leggen als hij moe en huilerig was. Natuurlijk laat ik de jongste niet huilen om het huilen. Wat denk je nou zelf? Maar het is voor de oudste ook weleens fijn als hij lekker bij mama kan zitten zonder dat ik met de jongste op mijn arm zit of in de draagdoek heb. Dat ik hem ook zijn exclusieve mama-moment kan geven. Want ook hij moet af en toe mama-tanken. Dat soort dingen mis ik dan altijd in dat soort teksten zoals de jouwe.. er zijn ook andere kinderen in een gezin! Duimerijntje: Ik zou het even goed in de gaten houden met die reflux. Want als ze zoveel huilt klinkt het mij in de oren alsof ze daar enorm last van heeft. Welke medicijntjes heeft ze? N. huilde hier ook de héle avond lang.. hij lag gewoon lekker bij mijn vriende maar steeds kwam er voeding omhoog en hup, daar gingen we weer Vervelend dat je man het niet in de gaten had.. tja mannen he De mijne heeft dat af en toe ook echt niet in de gaten. Ik ben toen 1 keer week gaan zwemmen 's avonds. Ook om de zwangerschapskilo's kwijt te raken hoor maar het was heerlijk om even ergens anders te zijn. Misschien kan jij ook zo'n avondje voor jezelf 'claimen'? Druif: Klinkt inderdaad als een goed dagje zeg! Het lijkt erop dat jouw meisje het gewoon nodig heeft om zoveel te slapen. Nou ja, mijn oma zei altijd 'van slaap groeien ze ook' Hopelijk gaat je experiment goed uitpakken! Ik ben benieuwd. All: Gister een redelijke dag gehad. Het slapen ging redelijk gistermiddag. D'straks heb ik hem bij het gapen lekker rustig naar bedje gebracht, een half uurtje geleden, maar ik hoor hem nu alweer pruttelen. Hopelijk slaapt hij zelf weer in. Straks moet ik naar het CB en dan ga ik even vragen of zij nog tips hebben.