Oh kijk, dit komt al heel anders over. Sorry van mijn andere berichtje *ochtendhumeurtje* Ik heb de jongste ook veel in de draagdoek maar dat werkt gewoon niet altijd voor je oudste. Wat ik al schreef.. de oudste moet af en toe ook exclusieve mama-tijd hebben. Dat kan je hem/haar niet afpakken. Natuurlijk moeten ook zij zich aanpassen aan de nieuwe situatie maar ik hoop wel dat je het met me eens bent dat ook die zijn tijd verdient
Even een tip voor alle moeders met slecht slapende baby,s overdag. Kijk ook eens naar jezelf. Ik kwam erachter dat ik teveel druk legde op de tijden van slapen en op de regeltjes die er zogenaamd zijn. Daardoor was ik gestrest en hier reageerde mijn zoon ook heel erg op. In het weekend ging het steeds wonderbaarlijk goed. Ik was dan zelf een stuk relaxter omdat mijn man er was. Nu maak ik me er minder druk om en zie ik wel hoeveel mijn zoon slaapt per dag en dat maakte meteen heel veel verschil Het is nog steeds geen lange slaper, maar dat maakt niet uit. Hij slaapt de nachten ook al door, dus het is ook wel logisch dat hij overdag minder slaapt. Probeer gewoon met je kind mee te gaan en verwacht niet teveel van ze. Ze zijn nog klein en slapen op eigen behoefte niet op die van mamma @druif ik zie dat je, je kleine maar 30 min tot 45 min wakker beneden hebt en dat ze dus vaak veel te ver voor de voeding wakker is. Je zou haar volgens mij wel wat langer wakker kunnen houden (hoe oud is ze?) Eward is nu bijna 10 weken en is ongeveer een uur tot anderhalfuur (soms zelfs 2 uur) wakker na een voeding en gaat dan op bed. De ene keer is hij sneller moe dan de andere keer. Succes het hielp mij enorm!
@Red88: Wanneer je BV geeft kan je misschien wel voeden als hij/ zij eerder komt, maar bij FV kan je nu eenmaal niet veel eerder geven. Ik doe niet moeilijk om een half uur, maar 2 uur eerder geven??? Nee, dan kan ze naar mijn idee nog geen honger hebben. Zeker niet als je ervaring is dat ze, wanneer ze weer in slaap valt, gerust over de "voedingstijd" heen slaapt. En dat ze zolang zou "moeten" slapen dat klinkt idd wat raar, maar ik bedoel ermee dat wanneer ze wakker wordt niet altijd wakker/ uitgeslapen is. Ik heb me zo vaak vergist door haar uit bed te halen, bij me te houden of in de box en dan is ze na 10 minuten toch weer aan het huilen. Van al dat heen en weer gesleep raakte ze overprikkeld en oververmoeid en lukt het haar niet om weer in slaap te komen. @Sterre82: heb je nog tips gehad van het CB? Vaag he? Je legt hem met gapen op bed en na een half uurtje hoor je hem pruttelen... zou ook niet weten hoe je het anders moest aanpakken...Ben benieuwd wat het CB zegt. @Butterfly: mijn dochter is nu ook 10 weken en dat langer wakker houden deed ik voorheen ook ( ca een uurtje) en dan deed ik haar naar bed wanneer ze een beetje begon te huilen in de box. Maar dan sliep ze niet in en moest ik haar wiegen en sussen totdat ze bijna sliep en dan wegleggen. Sinds ik haar wat eerder naar bed doe slaapt ze makkelijker in, ik denk dat ik dus steeds net te laat was. Maar soms idd gaapt ze al na een half uurtje en doe ik haar dus al na een half uurtje terug. Ik vraag me idd af of het ook niet wat langer kan.... ik heb vanmorgen al even "geoefend" en ging nu wel goed Ik ben gisteren ook iets meer aan het experimenteren geweest haha. 's avonds zo tussen 17 en 19 is ze altijd onrustiger, slaapt rommelig etc. Ik heb avonden zitten sussen met haar in die uurtjes maar eigenlijk gaat ze dan nooit slapen. Nu heb ik dr gisteren maar uit gehaald en bij ons genomen ( we hadden ook bezoek) en ze deed het heel goed! Eigenlijk is ze vaak wel stil, zolang ze maar bij ons is. Ze was wel zichtbaar moe, zat steeds te gapen en kleine oogjes, maar blijkbaar wil ze niks missen Daarna toen we gingen eten toch maar naar bed gedaan en dan slaapt ze ook maar kort ( net genoeg om rustig te eten ). Hebben jullie dat ook dat wanneer ze zichzelf in slaap huilt dat ze dan na 3 kwartier alweer wakker is?? Terwijl dat als ze rustig inslaap zonder hulp dat ze dan zo 2,5 uur maakt?? Maar gisteren de rest van de dag ging super! Af en toe even huilen om in te slapen en savonds dan wat meer onrust, maar ik probeer haar maar niet meer te laten slapen, dat scheelt al een boel frustratie. Ik heb gemerkt dat het toch niet uithaalt. Ze slaapt toch niet Vanmorgen heb ik dr een uurtje wakker gehouden, ze was ook echt lekker wakker. Ze sliep ook zonder pardon in. Ik weet niet of het eenmalig was dat ze het een uur volhoudt, maar we zullen zien. Hoelang zijn jullie kindjes wakker rondom een voeding???
@ druif Ik merk dat Eward de ene keer langer wakker kan blijven dan de andere keer. Dus daar is nog geen pijl op te trekken. Meestal is hij inclusief fles een 60 a 90 min wakker, heel soms wat langer en soms wat korter. Meneer valt ook wel eens in slaap tijdens of na de fles, slaapt dan een kwartiertje bij mij op de arm en is dan weer wakker. Ik neem dan ook niet de moeite om hem op bed te leggen.
Ha meiden! Ik ben geloof ik niet zo'n ster in het goed bijhouden...sorry! Maar vind het wel een leuk en fijn topic en te lezen hoe het gaat met iedereen. En natuurlijk alle tips! Hier hadden we twee onrustige nachten maar zaterdag en zondagnacht waren weer als vanouds Goed slapen met voedingen om 19,23, en 90cc rond 4 uur en dan weer om 7 uur. Ik zag trouwens in het voedingsboekje (van yunio) dat je rond de 4 mnd naar het volgende voedingsschema zou kunnen gaan: 7,10.30,14.30,18.00,21.30. Verder niet meer voeding (blijft dan bij ons 180+6). dan bij circa 5 mnd ga je over op 4 voedingen van circa 210 per voeding en geef je de laatste rond 19 a 20 uur en zouden ze door kunnen slapen. Dit verschilt natuurlijk per kind, wanneer je de tijden aanpast. Hier gaat het overdag nog hetzelfde. Is toch wel ver voor de voeding wakker (wel vrolijk circa 1,5/2 uur. Maar ik heb het ook losgelaten...wakker is kleertjes aan, en lekker uit bed. Als ik naar z'n bedje loop (als ie aan het rommelen is in bed) en hij heeft de ogen nog dicht geef ik hem een speentje. Als ik denk dat het geen zin meer heeft haal ik hem er uit....'s avonds en 's nachts gaat het goed dus daar neem ik genoegen mee. Weten jullie trouwens hoeveel slaap baby's ongeveer nodig hebben? Ook dit verschilt per kindje maar misschien geeft het ook rust als je weet hoeveel ze ongeveer "moeten" slapen en je uitrekend hoeveel je eigen kindje slaapt. En ik ben er van overtuigd dat je als moeder aanvoelt, weet wat het beste is voor je eigen kindje. Als je merkt dat je kindje makkelijk met flexibiliteit om kan gaan qua tijden, voeden etc (zoals hier) dan is dat prima. Gaat het het beste als je een "strakker" schema aan houd is dat toch ook prima. Ik denk dat wij met z'n allen nog aan het zoeken/uitvinden zijn wat voor onze kleintjes het beste is. Het duurt soms gewoon effe voorda je er achter bent. Je kent je kindje immers ook pas net...! En hoe leuk is het als er een topic over is waar je je vragen en ervaringen kan delen ))
Denk zeker dat we met zn allen gewoon bezig zijn om je eigen kindje te leren kennen! Erg fijn om hier ervaringen uit te wisselen, want soms weet je ook niet of je ergens goed aan doet ( al ben ik ervan overtuigd dat je toch niet veel fout kan doen, maar je wilt gewoon zo snel mogelijk een zo tevreden mogelijk kind, toch ) Mbongers: is die van jou dan ook 1,5-2 uur wakker tot de volgende voeding of haal je m er ook weleens uit voor een half uurtje en dan de rest van de resterende tijd weer in bed? En als ie dan wel 1,5-2 uur wakker blijft, gaat ie dan direct na de voeding weer terug naar bed? Of blijft ie dan ok weer een uurtje wakker? Vanmorgen was mn dochter heerlijk zonder huilen in slaap gevallen in dr eigen bedje, maar na 1,5 uur was ze weer wakker. Eerst nog wat heen en weer gelopen voor ene speentje maar uiteindelijk idd maar geaccepteerd dat t niks meer werd en haar eruit gehaald. In 10 minuten tijd lag ze alweer bij me te slapen ( dus dan concludeer ik dat ze toch nog niet uitgeslapen was???) Na een half uurtje weer terug naar bed gebracht ( slapend) en na 20 minuutjes was ze weer wakker. Eerst laten huilen, maar na een kwartier huilde ze nog, heen en weer voor het speentje gelopen en daarna er toch maar weer uitgehaald. Ze heeft vervolgens ca een half uur bij me gezeten, maar ze was erg onrustig ( krampjes?), beetje mopperig en ze wilde ook niet in de box ( moe?). Daarna een half uur eerder dr voeding maar gegeven en daarna naar bed gedaan. Ze was tenslotte ook al een dik uur wakker en moe. En nu...een kwartier later hoor ik dr weer huilen Dus ik heb nog niet echt ondervonden dat deze manier van aanpak werkt ( en dan bedoel ik: huilen =wakker=oppakken/uit bed etc)
Dat heb ik net dus wel gedaan... maar niet dat t echt werkte: ze was dus na 20 minuten weer wakker en wilde ook niet meer doorslapen. Maakt hij altijd hazenslaapjes op je arm? Als je dat weet, dan weet je ook dat het geen zin heeft om naar bed te brengen inderdaad. Ik heb mn dochter dus wel geregeld dan naar bed gebracht en vaak slaapt ze dan ook wel een uur of wat. Maar inderdaad; wel vaak ver voor de voeding wakker. Zou schelen als ze een uur later naar bed ging
ik heb eerlijk gezegd nooit geprobeerd om hem na bijv een half uurtje weer terug te leggen. Is ook wel wat rommelig omdat hij in een slaapzak slaapt dus dan voor een half uur slaapzak uit, kleren aan, kleren uit slaapzk aan is ook zo wat? Ja, dan gaat tie direct na de voeding weer naar bed, tenzij die toch nog lang geslapen heeft bij mij.
Hier is zowaar een wonder gebeurt. Mijn mannetje ligt inmiddels al 2 uur te slapen . Weet niet wat me overkomt. Normaal is hij na 3 kwartier weer wakker. Hopelijk is dit geen toevalstreffer en doet hij het straks of morgen weer.
Hij maakt inderdaad regelmatig een hazenslaapje op mijn arm. Volgens mij is hij dan even moe van het drinken en moet dan dus ff uitrusten
Ik ga dit ook eens proberen Ik dacht: slapen=moe=naar bed, maar wie weet is ze ook alleen maar moe van het drinken en na een kwartiertje dat ze er dan weer een uurtje tegen aan kan! Het zal wel schelen! Net werd ze tot 2x toe na een hazenslaapje wakker maar ik heb dr laten liggen en het bleef alleen bij een paar minuten mopperen. Nu slaapt ze weer @Monique: heb je iets bijzonders gedaan??!!
Druif: Hier maakt het niet uit of hij zich inslaapt huilt of dat hij zo inslaapt.. hij wordt gewoon iedere keer na 3 kwartier wakker Jammer dat je aanpak niet werkt.. ik word er een beetje moedeloos van af en toe dat hij maar zo kort slaapt iedere keer Butterfly: Hier slaapt L ook weleens eventje op mijn arm als hij gedronken heeft. Als hij weer wakker wordt kan hij gerust nog een half uurtje 'spelen' in de box. MBongers: Ik zou niet strak dat boekje aanhouden hoor, je kindje geeft zelf wel aan wanneer het toe is aan minder flessen. Het ligt er natuurlijk ook aan wanneer je met vaste voeding begint en hoeveel hij dan eet. Volgens mij is er niet echt een vast aantal uur wat je kindje 'moet' slapen. Mijn oudste heeft amper geslapen in het begin omdat hij zoveel huilde. Monique: Hoe is het verder nog gegaan gister? All: Gister naar het CB geweest en een lang en goed gesprek gehad. Het is duidelijk dat de bv om de een of andere reden terug gelopen is en L daar simpelweg niet genoeg aan heeft. Hij was wel aangekomen maar niet zoals ze graag zien en zijn natte luiers waren ook niet voldoende Dat hij toch wat aangekomen is zal waarschijnlijk zijn omdat we hem bijvoeden. Ze vermoedde ook dat hij daarom zo slecht slaapt. 's Nachts wordt hij ook op hele onregelmatige en rare tijden wakker. Soms slaapt hij bijvoorbeeld zo tot 6.30u en zo wordt hij weer om 2u wakker. Nu is dus aan ons de keuze of we de bv gaan proberen op te krikken door regeldagen te simuleren en mijn oudste zoon weg brengen zodat ik daar de tijd en rust voor krijg. Of dat we overgaan op de flesvoeding... *zucht* Ik weet het niet *snif*
Goeiemorgen allemaal, ik heb jullie tips ter harte genomen en gisteren geprobeerd wat langer op te houden. Gisterenmiddag gaapte ze 3 keer flink en viel ze echt gewoon in diepe slaap na de voeding. Dat ging m echt niet worden... Wel al snel weer wakker maar met het speentje (tot 2x toe)weer in slaap gekregen en toen moest ik dr uiteindelijk weer wekken voor een voeding omdat er teveel tijd tussen kwam. Hierna driegde ze weer in slaap te sukkelen, maar heb haar niet direct naar bed gebracht. Ze bleef toen zo ongeveer 5 kwartier wakker! Beetje rondgekeken en later in de box. En daarna zonder problemen gaan slapen! Vanmorgen ook ca 3 kwartier wakker gebleven na de voeding. En zonder problemen ingeslapen. Tis heel wisselend maar tot nu toe gaat het geweldig!! Sterre:wat vervelend dat als je bewust voor BV kiest het dan niet lekker lijkt te lopen! Ik kan je helaas geen tips geven, ik heb nooit BV gegeven dus weet ook niet hoe dat zit met regeldagen enzo. Ik zie wel veel om me heen dat vrouwen kosten wat kost willen proberen. Ik ben daar zelf niet zo'n voorstander van. Maar tis net of je het t waard vindt of niet. Denk zelf dat een relaxte moeder ook heel belangrijk is en als je dat niet kan zijn doordat je onzeker bent of hij wel genoeg binnen krijgt/ plasluiers heeft/ tevreden is... Misschien kan je afkolven en kijken wat er daadwerkelijk in gaat? En dan evt bijvoeden? Of wacht... deed je dat al niet?? Succes met de keuze, lijkt me erg lastig!
Dat gebeurde hier vanochtend ook, ik hoorde meneer wel wakker worden en mopperen, maar hij huilde nog niet echt dus ben niet eens wezen kijken. Zonet even gekeken en nu slaapt hij weer heerlijk. Gister avond was het een drama we waren na het middagdutje weg geweest, babymassage. Hij heeft daar zijn flesje gehad en viel in de auto in slaap. Thuis meteen op bed gebracht, maar aldaar begon meneer te schreeuwen en niet z,n beetje ook. Dus uiteindelijk toch maar uit bed geweest en was uiteindelijk wakker tot de volgende voeding Hij had ook last van krampjes en was slecht te troosten. Zielig mannetje
Goedemorgen! Mijn man en ik hebben gisteren even een duidelijk plan opgesteld hoe we het doen met inslapen en doorslapen. Ik werd er namelijk super onzeker van dat ze op dagen dat hij er is wel goed slaapt. Maar hij geeft continu speentjes en dergelijke, dus hij 'helpt' haar veel meer dan ik. Ik ben echt van het zelf in slaap leren vallen en als het moet dan dus ook ff huilen. We hebben afgesproken dat als we haar in bed leggen en ze gaat huilen, zetten we de timer van 5 min en gaan daarna naar haar toe voor speentje en aai over de bol. Vervolgens op het moment dat ze weer huilt, weer de timer op 5 min en dan hetzelfde doen. Net zo lang tot ze slaapt. Als ze na een half uur niet slaapt, dan mag ze eruit en gaan we echt troosten. Dit alles omdat het dan voor haar en voor ons duidelijk is/wordt hoe we het doen en ons zoontje heeft natuurlijk ook aandacht nodig. Altijd met haar op de arm gaat ook gewoon niet. Ze moet ook leren zelf in bed in slaap te vallen. Gisteravond heeft het 25 min geduurd, maar ze sliep! Ze werd echter wel al snel weer wakker, dus dan begint als het nog geen voedingstijd is alles weer van vooraf aan. Uiteindelijk heeft het nog weer een hele tijd geduurd, maar ze is zelf in slaap gevallen, zonder speen uiteindelijk. Kijken of dit zijn vruchten af gaat werpen. Bij mijn zoontje hebben we dit ook op deze manier gedaan. Maar bij mijn dochter is er vaak meer aan de hand, omdat ze ook reflux heeft. Dus moet je ook nog eens kijken of niet weer alles nat is. Vandaag is mijn man thuis, dus ik ga zo ff douchen en daarna lekker naar de zonnebank!
Sterre: Succes met je keuze, lijkt mij ook erg moeilijk! Heb zelf geen ervaring met BV, dus kan je niet echt adviseren daarover.
Druif: Ik ben benieuwd hoe het vandaag nog bij jou gaat! Ik doe het ongeveer ook zo. Als hij wakker wordt voeden, even uitbuiken en boertje bij mama en daarna is het 'speeltijd' in de box of wipper o.i.d. Hij is alles bij elkaar een uur tot anderhalf uur wakker en daarna slapen. Bij mijn eerste liep de bv spaak door de reflux maar nu ging het in eerste instantie eigenlijk best goed. Daarom is dit nu zo'n tegenvaller. Ik wil eigenlijk ook niet kost wat koste doorzetten met de bv maar van de andere kant voel ik ook best wel een druk.. Wat mensen van me vinden als ik nu 'opgeef'.. Ik voel het een beetje als falen van mezelf maar ook van mijn lichaam en schaam me ervoor. Natuurlijk is het onzin maar ik hoor het commentaar 'je kan niet te weinig bv hebben' nu al komen Het ergste is wel dat we hem sinds gister alleen nog maar flesvoeding gegeven hebben en hij nu wel beter slaapt Duimerijntje: Goed dat je die afspraak met je man hebt gemaakt. Zo voel je jezelf natuurlijk ook sterker in je schoenen staan. Met een relfuxkindje is het inderdaad lastiger inschatten maar 5 minuten is een mooie tijd om even te gaan kijken toch Oh heerlijk zeg, zonnebanken.. dat moet ik eigenlijk ook weer eens gaan doen Geniet ervan! Butterfly: Awh zielig dat je mannetje zo overstuur was gister..
Nou, NOOOOOIT hardop zeggen dat je kind zo goed slaapt Ze sliep denk ik 1,5 uur en daarna weer wakker speentje erin en ze is weer stil voor 10 minuten, daarna weer heen en weer moeten lopen maar toen huilde ze al toen ik weg liep en als ik boven dr stond met de speen dan begon ze naar me te lachen.... haha, wat doe je dan? dan er maar uithalen he? Dus nu ligt ze in de box. Het lijkt alsof ze uitgeslapen is, maar heb me zo vaak vergist... ik ben benieuwd, misschien dat ze inmiddels met wat minder slaap af kan? En Sterre: voel je niet schuldig hoor! Kan me wel voorstellen dat je er van baalt en dat het als falen voelt. Maar tegenover anderen hoef je je echt niet te verantwoorden hoor! Als je de keuze had, had je het ook anders gewild! Ji kiest wat het beste is voor je zoontje. En als de Bv niet meer genoeg is voor hem dan moet je toch wat anders? Dat zal iedereen begrijpen! Ik wel in ieder geval... Duimerijntje: Mijn man is juist het tegenovergestelde: die laat juist eerder te lang huilen dan te kort! Wel belangrijk om beiden hetzelfde te doen. Wij doen het eigenlijk ook zoals jullie nu bedacht hebben. Als ik dr hoor dan laat ik dr eerst huilen ( afhankelijk van hoe het klinkt). Na zo'n 5 minuten probeer ik eerst het speentje en aai over dr bolletje. Dan weer 5 minuten etc. Maar ik probeer dit maar een keer of 2/3 hoor. Als ze daarna nog niet slaapt haal ik haar eruit ( zoals nu...).
tussen het troosten door lees ik al 2 dagen met jullie mee ivm hetzelfde probleem inslapen en doorslapen. even in het kort onze kleine man koen, heeft reflux en waarschijnlijk kma hij kan dus niet meteen naar de voeding op bed. en in het begin moest hij zeker een half uur recht op. hij is dus gewend om recht op tegen ons aan in slaap te vallen. ben van bv over gestapt op flesvoeding nutramigen zijn uitslag en krampen werden al snel minder en ook de reflux is redelijk onder controle. we zijn dus gestart met inbakeren en de 3 rrr. tot hij erg benauwd en verkouden werd en hij echt alleen op zijn zij wilde slapen. zodat hij het slijm er uit kon spugen. dus toen hij na 3 dagen weer beter was weer begonnen. dat ging 2 dagen super en toen kreeg hij weer een enorme uitslag op zijn gezicht. weer naar de ka, med hielp niet bleek geen allergische reactie maar exzeem? twee soorten vaseline gesmeerd maar daar is hij dus wel allergische voor. nu zelf dermalex gekocht en sinds maandag is het eczeem minder. volgende week hebben we dubbel blinde provocatie test. vandaag en gister dus weer bezig met rrr en inakeren. hij ligt nu vanaf 13:50 op bed is na 1 keer troosten om 14 uur in slaap gevallen tot 14:20 snel er heen weer speen er in en sliep weer verder tot aan 14:50 net weer geweest en tis nu stil maar voor hoe lang? gelukkig gaan de nachten redelijk voeding meestal tussen 19/21 en dan slaapt ie tot 1/3 en dan in de ochtend weer om 6/8 de aanhouder wint maar het valt me zwaar zeker met nog een peuter en alle ziekenhuis bezoeken. soms heb ik het gevoel als moeder te falen omdat ik de oudste te kort doe in aandacht en bij de jongste de pijn niet kan weg nemen en zo weinig rrr kan bieden. verlang soms na een dagje werken en daar schaam ik me diep voor. lees dat er al bij veel van jullie verbetering in zit en hoop dat het beter blijft gaan en bij de gene bij wie het nog niet zo loopt hoop dat het snel beter wordt.
Hellen: pfoe, wat lijkt me dat zwaar ene kleintje met zoveel medische problemen al in zn korte leventje! En daarnaast nog een peuter... diep respect. Ik heb zelf ook nog een peuter rondlopen die af en toe flink kan puberen. En dan voel ik me soms al tekort schieten, met name richting mn dochtertje. Ze doet t zo goed en vraagt nauwelijks aandacht, terwijl mn oudste alles opslokt. En ALS ik haar dan eens aan het sussen ben en mn oudste gaat dan heel ondeugend doen om aandacht te krijgen dan kan ik soms zo kwaad worden op hem, en dan voel ik me daar weer schuldig om, tis tenslotte ook niet niks voor hem, om zn aandacht te delen,... tis gewoon pittig! Hopelijk lukt t tussen alle hectiek voor jou om wat RRR in te voeren... Ik ben vanaf gisteren wat meer aan het experimenteren geslagen qua doorslapen. Meestal slaapt ze smiddags en s avonds wel van voeding tot voeding, maar het slaapje in de ochtend en die van na 15 uur is vaak drama. ik probeer dan na het wakker worden eerst of ze nog door wil slapen met laten huilen, na 5 minuten een speentje en aai over dr bolletje. Soms wil het dan wel, maar zo niet haal ik haar eruit. vanmorgen heeft ze op die manier een half uur in de box gelegen. Ze was tevreden, dus goede keuze! Ik vind het alleen lastig: wat doe je met dr voeding? Ze zou rond 11:45 uur voeding mogen hebben en om 10:45 uur was ze wakker. Rond 11:15 uur werd ze echt wel moe, maar om dr voor een half uur terug naar bed te doen?? Wel geprobeerd, maar ze begon te huilen ( weg RRR trouwens...), dus toen maar de voeding wat eerder gegeven... Maar smiddags zelfde verhaal. Ik kan ook niet steeds weer vervroegen, dan zou ik 's avonds wel erg vroeg uitkomen, vandaag kon het wel met het voedingsschema. Maar hoe doen jullie dat dan?? Vanmiddag was ze ook best lang wakker geweest maar daarna huilde ze steeds in bed, helemaal overstuur, ook niet te sussen met een aai of een speentje. Toen heb ik,Tatatataaaaa ( trompetgeschal) mn nieuwe draagdoek gebrukkt: Yes!! wat een uitkomst! Tijdens het eten zelfs om gehad, haha! Helaas nog niet echt rustig kunnen eten, want ze had krampjes ( denk ik) en was erg aan het trappelen en schoppen. Maar tot de volgende voeding prima volgehouden en zelfs nog een hazenslaapje gedaan! Beviel dus erg goed en dat voor de eerste keer!! Na de voeding rond kwart voor acht op bed, had niet verwacht dat ze moeiteloos ging slapen, maar dat gebeurde wel! het gaat hier dus steeds beter! Sterre: hoe ging het met jouw en de BV/ FV twijfel?