Maandag, dus vandaag precies een week geleden is onze kanjer geboren. 5 weken te vroeg en aan de kleine kant met 2100 gram. Hij doet het super, ligt sinds 3 dagen in de wieg en is gisteren zelfs overgeplaats naar de wiegenkamer. Het enige wat nu nog rest is groeien en drinken. En eigenlijk is het zo dat als hij goed drinkt hij naar huis mag. Maar jeetje, wat is het vreselijk om savonds zo bij je ventje weg te gaan. Bleeeeh! Herkennen jullie dit? Ik gun mezelf weinig rust als ik niet bij hem ben, het voelt zo onnatuurlijk. Dit terwijl ik zelf ook nog herstellende ben van een keizersnede! Liefs
Wupsie, ten eerste van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! En ik herken het helemaal. Mijn kinderen hebben 5 weken in het zkh gelegen, en het werd alleen maar moeilijker om ze achter te laten. Wij deden wel de hele dag door (als we daar waren) filmen en foto's maken. Heb echt urenlang filmmateriaal van ze uit het zkh. Deze beelden keek ik 's avonds tijdens het kolven. Zo waren ze toch een beetje bij me.. En ik hoopte dat ze niet veel zouden huilen, en dat er goed voor ze gezorgd zou worden.. Daar moet je een beetje op vertrouwen. En bellen naar de afd! Elke keer als je er behoefte aan hebt. Ik heb vaak om 4 uur 's ochtends gebeld, omdat ik anders niet kon slapen. Heel veel succes komende tijd en hopelijk is je kleine man heel snel bij jullie thuis!
Het wordt inderdaad met de dag erger! Gister was hij wakker voor zijn voeding, komen wij aan huilt die dus. Nou ja is erg goed teken bij prematuur. Schone broek, knuffelen, fles, rest met sonde. Heerlijk een uur zitten tutten, waarbij hij op mijn borst in slaap viel, terwijl papa tegen hem praatte en hem aaide. Moet hij terug in zijn wiegje, begint die te huilen gewoon omdat hij niet bij ons weg wil. Nou dat vond ik toch echt vreselijk hoor! Gelukkig heeft papa hem goed kunnen troosten.
Gefeliciteerd met jullie zoon! Ik had er geen last van maar ik was zo ongelooflijk ziek dat ik de zorg voor een baby er helemaal niet bij kon hebben. Maar ik kan me wel goed voorstellen dat je, als je je goed voelt, je kleintje enorm mist! En zeker als hij het goed doet en alleen hoeft te groeien! Ik hoop dat je hem snel mee kunt nemen en dat je zo lang hij niet thuis is een beetje rust kunt vinden.
Gefeliciteerd natuurlijk! Ja dat weggaan vond ik wel moeilijk, zeker toen ze wat meer wakker en alerter werd. Maar wij hadden een camera boven haar bedje, waarmee wij haar op de computer thuis ook konden zien. Dat deden we dan voor het slapengaan dan ook regelmatig.
Dit is heel erg zwaar. Het enige waar ik troost uit haalde was dat de kleine daar erg veilig lag met alle controles die ze toen nodig had. Maar het alles behalve ideaal en zo mag je het ook voelen. Hopelijk komt jullie kleintje snel naar huis. Met 2300 gram misschien? Sterkte nog!! Liefs Melanie
Het gewicht is niet belangrijk. Hij ligt vanaf vandaag al in een wiegje zonder kruik. Hij doet het zo goed. Alleen het drinken, als hij dat onder de knie heeft mag hij mee! Vandaag woog onze vent al weer 2150!! nog even 1 a 2 dagen, dan gaan we over de 2200 gram heen Hij dronk na zijn badje al 30ml zelf en 15 via sonde! Hoop zo dat die over weekje a 2 weekjes thuis is. mis hem zo
melanie; Er worden geen controles meer uitgevoerd. Bijzondere in ieder geval. Hij ligt echt gewoon in een wiegje zonder poespas. Dat is al iets wat achter ons ligt! Dat maakt het zo kriebelig. Dat drinken is echt nog het enige! Wat zou ik graag kunnen toveren!
gefeliciteerd met de geboorte van je kindje. Tuurlijk is het zwaar, voor iedere ouder, om je kindje achter te laten. vooral als het nog zo klein en kwetsbaar is. je moet maar zo denken, het is een onderdeel van het hechtingsproces dat jij het moeilijk vindt en dat je kleine begint te huilen, en dat is een heel goed teken! ik hoop dat je kindje snel naar huis mag! Hechting - Gedrag, school - Thema's - Kenniscentrum Prematuren
Heel herkenbaar. Mijn kleine vent is ook 5 weken te vroeg geboren en gehaald met een keizersnede. Het is verschrikkelijk elke avond als je weg gaat. Ik zat elke avond te janken in de auto. En het is heerlijk dat het goed gaat met hem alleen het drinken nog. Bij ons moest hij 48 uur goed drinken en dan mocht hij naar huis. Maar als hij een fles liet staan dat door de sonde moest dan begonnen we weer overnieuw met tellen. Zo vervelend als het goed gaat als je er bent en dan kom je 's avonds en dan zie je dat het vorige flesje helemaal met de sonde is gegeven omdat de verpleegkundige hem wilde laten slapen of omdat ze hem niet moe wilde maken vor ons bezoek. Nou dat is echt frustrerend en ik hoop dat jij dat niet mee hoeft te maken. Heel veel sterkte de aankomende tijd en de dag dat hij mee naar huis mag is echt een superdag. Denk maar dat aan alles een eind komt. Ook aan deze klote ziekenhuisperiode. En probeer daarnaast wel een beetje je rust te pakken. Dat heb ik dus niet gedaan en ik heb nu nog wel eens last van de keizersnee.
Gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje! Fijn dat het eigenlijk heel goed met hem gaat. Zo te lezen zal het vast niet lang gaan duren voor hij mee naar huis mag. Daar kun je alvast naar uitkijken! Je gevoel herken ik gedeeltelijk. Natuurlijk vond ik het vervelend om onze jongens achter te laten, maar we hadden geen andere keus. Zeker de eerste weken ondergingen we dat gewoon. Maar dichter naar de thuiskomst toe werd het wel steeds moeilijker. Sterkte!
Gefeliciteerd met je zoon. Het is echt moeilijk om weg te gaan, zeker als hij ligt te huilen. Ik heb er niet zo heel veel moeite mee gehad, omdat ze echt superlief voor haar waren. En wij konden meekijken met de webcame, die boven haar bedje hing. Dat scheelde wel. Zo kon ik zien, dat ze veel lag te slapen. Jammer, dat ze jullie niet leren hoe je sondevoeding moet geven. Dat deden ze bij ons in het zh wel en daardoor kon ze na 2 weken al mee naar huis. Wel met de sonde, maar dat konden we heel makkelijk zelf.
hoi hoi, Gefeliciteerd met jullie zoon!!! Ik herken dit wel hoor. en naarmate de dagen verder vorderen hoe meer ik er last van begon te krijgen. Wel moet ik ook zeggen dat we erg lieve verpleegkundigen hadden en dat we altijd mochten bellen en bij wijze van de gehele dag er mochten zijn. Alleen al dat de drempel zo laag is maakte het voor mij draagelijker. OOk hadden wij een dagboekje waarin de vpk dagelijks (als ze tijd hadden) loran zijn dag beschreven. En je moet maar zo denken dat dit wel een goed teken is! Je voelt je in ieder geval zeker moeder en de binding is er! (heb namenlijk ook hele andere verhalen van moeders gehoord) Ik hoop voor je dat je zoontje snel naar huis mag. Het zelfstandig leren drinken lijkt soms erg langzaam te gaan je krijgt het gevoel dat het nog weken gaat duren maar dan ineens van de een op de andere dag hebben ze het in de gaten en komt de vpk met de vraag wanneer je komt rooming innen zodat hij daarna mee naar huis kan. Stond ik toen echt van te kijken hoe snel dit opeens ging. Groetjes
Dat hadden wij ook heel erg. Eerst een maand in het ronald mcdonald huis gewoond en daarna naar huis toen moesten we nog ruim 5 weken elke avond afscheid nemen. Toen werd het moeilijker. En idd bij het laatste stukje waarin je kindje alleen nog maar hoeft te drinken in het moeilijkste. Bij onze dochter leek het ook alsof ze niet meer wilde dat we weg gingen. Wij hebben toen emt de KA gepraat want wij wilden haar meenemen naar huis. Met sonde. Die voeding gaven we al ruim 10 weken dus thuis zou dat ook wel lukken. We hebben toen rooming in gedaan de dag daarvoor. En als alle bloedwaarden goed waren mocht ze mee de volgende dag. Met sonde en de thuiszorg kwam de sonde erin doen als ze hem eruit trok. Die konden we 24 uur per dag bellen. Thuis begon ze ook veel beter te drinken. Op dinsdag thuis en op zondag was de sonde al weg en dronk ze alles zelf!! Ik hoop dat jullie kindje ook snel zal drinken en lekker in zijn eigen bedje mag slapen. Groetjes
Erg herkenbaar wat je zegt. Onze mannen heb in totaal 8 weken in het ziekenhuis gelegen. Waarvan 3.5 week in een ziekenhuis wat 180 km rijden was. Daarna gelukkig in onze woonplaats. Net als Jipper zegt de laatste weken vond ik het moeilijkste. Dan zijn er nog een aantal dingen waar de kleintjes aan moeten voldoen voordat ze naar huis mogen. En als dat dan niet lukt zoals bijvoorbeeld zelf drinken was dat enorm moeilijk. Gelukkig konden wij thuis ook met de camera kijken.
Toch wel bijzonder dat je kind in het ene ziekenhuis wel mee mag naar huis met sonde voeding en in het andere ziekenhuis niet.. Met onze dochter ging het verder prima alleen het drinken niet. Maar toch mochten wij naar huis. Soms vinden kindjes juist ook rust thuis waardoor ze wel gaan drinken. Zo hebben wij dat ook ervaren binnen een week dronk ze heel erg goed. Terwijl ze in hte ZH 30 ml maximaal dronk.
Gister dronk onze kanjer 3 voedingen achter elkaar 40ml. Als hij dit doorzet nog 1 a 2 dagen gaan ze over op 7 voedingen van 55ml. Hij mag dan wel wat laten staan, liever niet meer als 10 ml. Als hij maar blijft groeien! Het is bij ons dus niet zo dat hij 55ml weg moet drinken anders niet naar huis, er is gelukkig wel wat speling! Vind dat rooming in wel een beetje raar eigenlijk, net alsof je getest wordt! Maar nog even doorzetten, volgende week maandag is hij 2 weken. Hopelijk weten we dan meer over zijn thuiskomst. Ook al kan ik nu oprecht zeggen, dat ik nu pas weet hoe zwaar het is je kindje achter te laten! Gister begon hij weer te huilen na de knuffelvoeding Papa mocht hem weer troosten, als hij huilt ga ik dus echt niet weg!!! Maar zoals jullie en het ziekenhuis zegt, goed teken. Hij wordt alerter, mist jullie en heeft nu al de kracht om te huilen!
@Wupsie: ik vond het rooming-in juist wel prettig, je moet het niet zien als een test hoor, maar als een service die het ziekenhuis biedt. Wij mochten de zorg voor onze dochter helemaal zelf doen, maar als we dan nog een (medische) vraag hadden, dan stond er nog wel even een dagje verpleging voor ons klaar. Maakte voor ons de overstap naar huis toch een tikkie kleiner. Enne.... super dat je kanjer zo goed heeft gedronken. Wij hadden op het laatst ook een beetje speling in de voeding zitten. Ik geloof dat onze dochter al met al 1 voeding over de hele dag mocht laten staan.
gefeliciteerd met je zoon. natuurlijk is het heel moeilijk om naar huis te gaan en je kind daar te laten, hier is menig traantje gevloeid toen de tijd. ik vond het ook vreselijk om tussen al die moeders te moeten liggen die hun kind bij hun hadden en steeds dan de vraag te krijgen waar is jou kind, ja uhhh 2 verdiepingen lager in de couveuse. als ik er nog aan terug denk word ik weer emo en het is alweer bijna 2 1/2 jaar geleden. hopelijk mag je je mannetje snel mee naar huis nemen.
vond het superleuk dat inroomen, eindelijk een beetje privacy in totaal 3 dagen ingeroomd en dat voelde dan zoals ik me de kraamdagen had voorgesteld.