Moeite met je ukje achterlaten

Discussie in 'Prematuur' gestart door Wupsie, 26 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paske

Paske Actief lid

3 feb 2009
    188
    0
    0
    Het inroomen zal voor iedereen anders zijn. Ik heb het niet gedaan. Heb voordat ik beviel van Quinn 10 dagen zwaar ziek in het ziekenhuis gelegen, daarna nog 5 dagen. Vervolgens 4 weken Ronald MC Donald en toen nog 3 weken streekziekenhuis. (waarbij ik gelukkig na 6 weken van "ver" van huis, weer thuis kon slapen.)
    Ik was voor mijn gevoel de ziekenhuizen zooooo vreselijk beu dat ik helemaal geen zin had om nog een nacht in het ziekenhuis door te brengen. Wij waren al zowat hele dagen daar, en dat vond ik eigenlijk eerlijk gezegd wel voldoende om te weten hoe het thuis moet.

maar zoals ik al zei: zal afhangen van de situatie en de persoon of je dat wel of niks vind

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    'Inroomen' (of Care by Parent zoals ze dat in ons ziekenhuis noemden) is ook niet verplicht toch? Wij mochten in ieder geval kiezen of we dat wilden en we hebben het de dag en nacht voordat de jongens mee naar huis mochten gedaan. Ik vond het heel fijn. Je hebt al een beetje het gevoel dat je thuis bent, maar nog wel de ondersteuning van het ziekenhuis als dat nodig is.
    Misschien vonden we het zelf, na 13 weken ziekenhuis, wel moeilijk om afscheid te nemen... ;)

3. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Ik wil dus zelf echt niet meer in het ziekenhuis slapen. Ik heb daar 6 langere opnames gehad in mijn zwangerschap. Kan geen ziekenhuis meer zien!! Slaap daar dus helemaal niet!

We hopen dat hij het drinken snel onder de knie krijgt. Heb gehoord dat ze het licht moeten zien en het dan vaak ineens goeddoen en niet meer stoppen. Nou lichtje waar blijf je!!!! Hij begint wel regelmatig te huilen om voeding nu, dat is altijd goed. De ene dag groeit hij mini beetje andere dag heel veel. Hopelijk zet deze stijgende lijn door!

Liefs

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

O ik heb niet een nacht geslapen bij het inroomen, dat leek mij ook niets. Inroomen was bij mij gewoon hele dagen apart met mijn kleine in een eigen kamer. En, voor het eerst samen met de kleine op een bed liggen knuffelen, uit de wieg pakken wanneer ik dat zelf wilde.
    Daarvoor was ik nooit eerder met zijn tweeen geweest, altijd met anderen erbij. Ik zat er in die periode flink doorheen, door het fulltime kolven en doordat ik een aantal voedingen in het ziekenhuis probeerde mee te pakken. Kon ik ook eens bijslapen.
    Maar goed, ieder zijn eigen hoor.
    De reden dat ik een dag mocht inroomen was omdat ik dan een paar keer een hele dag de kleine aan de borst kon proberen te voeden, is uiteindelijk niet gelukt, en bij 37 weken kreeg hij voor het eerst de fles en die dronk hij meteen goed, Hij had al wel eens cupfeeding gehad, dus via een bekertje. Maar ja hij was dan ook al 8 weken oud. paar dagen later mocht hij naar huis.

5. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik was sowieso al heel dagen bij de jongens. Zeker de laatste 6 weken zat ik de hele dag bij hen (daarvoor lag ik zelf in het ziekenhuis of zat ik in het Ronald MacDonaldhuis en ging ik tussendoor nog wat rusten). De laatste 4 weken hadden we al een privékamer in het ziekenhuis en deden we de meeste dingen zelf. Alleen de nacht waren we nog nooit samen geweest. Dus ik vond het heel fijn dat we de eerste nacht in het ziekenhuis konden wennen aan elkaar en nog wat tips konden vragen aan de verpleging. Geslapen hebben we inderdaad weinig, maar dat mocht de pret niet drukken... ;)

6. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Onze schat had gister zijn sonde eruit getrokken. Daarna heeft hij al 5 voedingen op zonder dat de sonde er weer in moest. Als hij nu 300ml per dag binnen krijgt dan hoeft hij niet meer in. Erg spannend voor ons dus als we vanavond teruggaan!

Hij dronk vanmorge bij mij 40ml uit zijn flesje. Het gaat nu hard, als hij zo blijft doorgaan, gaan ze over een dag of 2 over op de 7 voedingen van 55ml. Weer een stapje dichter bij huis he:) Ik mis onze schat zo. met de dag wordt ik emotioneler als ik hem achterlaat. Bleeeeh.

7. Ons Kleintje

Ja die sonde, Ons kleintje trok die er ook zo weer uit, had daarom handschoentjes aan. en een hel als die er weer in moest.:(

Gaat goed met je kleintje als ik het zo hoor! ik hoop dat je vanavond goed nieuws hebt gehoord!

8. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Hij had zijn sonde nog steeds niet in.. Drinkt ineens zijn voedingen zelf, al is het soms met iets wat moeite. Hij was gister erg aan het tutten. Drukker met lachen naar papa en mama dan dat hij zin had om te drinken. Maar hij dronk 40ml!

Het gaat nu dus vooruit. zijn sonde is nu ongeveer 40 uur uit, dus hij drink al die uren zijn voedingen al zelf! Ben zo benieuwd als ik vanmorgen terugga!

En ook benieuwd of ze hem eerst nog gaan overzetten op 7 voedingen of dat je hem met 8 voedingen mee naar huis krijgt.

Zijn vriendje was ook ineens weg! Dinsdagochtend wisten ze van niks, dinsdagavond moest ze zich ineens melden met slaapspullen en woensdag waren hun thuis!!:D

Dus ik heb hoop.. Dat hij over een weekje of wat gewoon hier boven in zijn bedje ligt!

9. adi

adi Niet meer actief

Wupsie, hier hebben ze alledrie zelf besloten om hun sonde uit te trekken en zelf te gaan drinken. In het zkh gaven ze ook aan dat de kinderen op een of andere manier laten weten dat ze er klaar voor zijn.
    En sinds die dag dronken ze alles zelf, zagen ineens 'het licht' ;)

Ik denk dat ze hem inderdaad eerst op 7 voedingen zetten. Hier was dat:
    6-9-12-15-18-21-24
    Dus hij 'hoort' dan de nacht door te slapen.

hier hebben we dat bij thuiskomst de tweede nacht al afgeschaft, ik vond het echt vreselijk. Ze bleven maar huilen voor de voeding, dus wie weet hoeveel ze in het zkh hebben gehuild 's nachts.
    Dus wij hebben de 8ste fles gewoon weer ingevoerd en langzaam gaan afbouwen naar om de 4 uur drinken 's nachts.

10. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Hier mogen ze gewoon naar huis met 8 voedingen. Ik zit nu te zenuwen. Als hij vandaag minimaal 300 drinkt... Morgen we morgen inroomen en zaterdag naar huis.. Brrr.. Zenuwachtig dus, ben zo bang dat die het net niet haalt. Sommige verpleegsters zijn er ook slechter in als de andere. Dus dat is erg vervelend voor je gevoel.

11. adi

adi Niet meer actief

Ik snap die spanning en onzekerheid heel goed meis!

Ik was van andere kant ook heel bang dat ze thuis die net-grens niet zouden halen en dat we dan terug zouden moeten naar het zkh. Dat was mijn grootste nachtmerrie. Daarom was ik op zich blij dat ze de kindjes 5 dagen extra hebben gehouden, zodat ze dat drinken echt goed onder de knie zouden krijgen en ruim meer dan het minimum zouden drinken zodat wij thuis ook een marge hadden.

Dat 5 dagen extra was overigens om een andere reden (om je niet te laten schrikken). De ondergrens voor naar huis gaan was hier 36 weken, en ze moesten dus nog 5 dagen blijven liggen tot die 36 weken, terwijl ze aan alle andere voorwaarden voldeden.

12. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Gister dronk hij volgens mij 330. Dus dat is er ver overheen. Nu had hij vanmorgen 2 x 10 gerest. En vanmiddag weet ik dus nog niet. Vanacht 1 keer 5 gerest en 1 keer 5 teveel. Hij mag 60 resten van zijn voedingen. Dus mocht hij vandaag nog per voeding 10 resten. We zijn benieuwd!! Thuis hangen ze ook niet zo in je nek, dat scheelt ook wel denk ik!

Nog even afwachten...

13. mamaweentje

mamaweentje Actief lid

9 jul 2009
    213
    0
    0
    thuiszorg medewerker
    limburg,landgraaf
    ik hoop dat jullie kanjer snel mee naar huis mag!
    ik weet precies hoe je, je voelt ik vond het hartverscheurend om ons zoontje altijd achter te laten..

14. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Bij ons deden ze de resten als 8e voeding. Misschien een tip?

15. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Hij is thuis!!! Hij zou 7 voedingen moeten krijgen sinds gister maar daar is hij nog niet aan toe. Hij wil er gewoon nog 8!! Met 8 voedingen redt hij het goed de 300. Dus hij geeft vanzelf wel aan dat hij snachts door wil slapen. Dan moet hij toch elk flesje 50 gaan drinken en dat doet hij nog niet. meestal 45. Soms 40 dus dat komt wel.

@ uk, dat hanteren wij nu ook. Alles wat hij rest van 50 ml mag hij snachts om half 2 sowieso nog krijgen! En al wil hij dan 100 bijv mag dat ook hihihi!

16. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Fijn dat hij thuis is!!

17. Ons Kleintje

ik lees dat ie vandaag is thuisgekomen!
    veel plezier met elkaar, en succes ook met de eerste nacht thuis!

18. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Was jullie kindje ook zo onrustig bij thuiskomst?
    Hij slaapt amper, ja bij mij. Drinkt wel maar niet zo goed als in het ziekenhuis. Gaat soms moeizamer, spuugt wat meer (ziekenhuis is natuurlijk kant en klare voeding, nu poeder)

Hij loopt allemaal te rekken te strekken en te draaien:( Help nu al radeloos!! Komt te vroeg, en drinkt dan te weinig??

19. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi Wupsie,

gefeliciteerd dat je kindje naar huis is!!
    En ja, ons ukkie was ook zo onrustig. Het ritme wat we in het ziekenhuis hadden waren we acuut kwijt en ipv 8 voedingen hadden we er soms wel 12. Ik was toen ook echt de wanhoop nabij. Mijn tip: kijk het even aan. Als je kleintje slaapt, moet jij ook gaan rusten, al het andere wacht wel. Ze pikken echt wel weer een ritme op, maar dat kost even tijd. Voor zo'n kleintje is een verandering van omgeving best heel veel. En het slapen....mijn ukkie wilde eerst helemaal niet meer in zijn eigen bedje. Hij heeft grotendeels in de draagdoek gelegen en ik de kinderwagen in de woonkamer. De draagdoek was ideaal. Later hebben we hem ingebakerd en dat ging alweer iets beter.
    Maar geef het even de tijd en trek op tijd aan de bel als je het niet volhoud, bijv. bij de wijkverpleegkundige of ziekenhuis voor vragen.

En over de voeding: gebruiken jullie wel hetzelfde merk als in het ziekenhuis?

Veel succes, Josie

20. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Dank je voor je bericht. Zit bijna te huilen weer. Ja gebruiken dezelfde voeding. En ik probeer nu weer het ritme op te pakken van het ziekenhuis. Al is het vandaag een half uurtje later helaas. Het slapen gaat nu redelijk, wagenbak naast het bed, en lukt dat niet is het op mij slapen. hij ligt nu op het voedingskussen naast mij te slapen.

Dus terugval met drinken is wel normaal bij verandering van omgeving?

Gister het ziekenhuis al gebeld, ik zat op ten duur net zohard mee te huilen namelijk. Hij wilde wel 10 voedingen en dronk steeds maar beetjes. Dus ziekenhuis zei voedingstijden aanhouden. Hij was gewoon veel te overprikkeld. Sliep daarom niet meer:(

Zie gewoon tegen de voedingen op. Bang dat hij teweinig drinkt.
    Voelde en voel me gewoon zon slechte moeder:(

Deel Deze Pagina