bv en bijvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door niek, 14 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hoi,

ik heb een vraag,

mijn zoontje is nu 4,5 maand en doet het onwijs goed op de bv. Hij krijgt 5x op een dag en de laatste om 19:00 en dan wordt hij rond 6 uur weer wakker.

Wat me opvalt is dat hij tijdens ons avond eten erg onrustig is en er graag bij wil zitten. vervolgens volgt hij elke hap en probeert hij de lepel te pakken.

Nu heb ik hem vanmiddag een paar hapjes van een fruithapje gegeven en als het aan hem lag at hij het helemaal op!

mijn vraag: kan ik de fruithap er al bij blijven geven en wanneer kun je er een groentehap bij geven.

ik wil het nu zo gaan doen:
    6:00 bv
    10:00 fruithapje en bv
    13:30 bv
    17:00 bv
    19:00 bv

alvast bedankt voor het antwoord

gr. niek

2. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hallo Niek,

Voordat ik je antwoord geef wil ik graag van je weten of je op de hoogte bent van het feit dat het advies is om 6 maanden uitsluitend borstvoeding te geven.

Ik hoor graag van je.

Groeten Rieneke

3. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ja, alleen heb ik het idee dat hij meer wil.

heb nog een vraagje: ik ben nu ongi geworden, hoe kan dat als je nog volledige bv geeft?

gr. niek

4. Kirsten

Kirsten Actief lid

30 mrt 2009
    234
    0
    0
    Hoi,

ongesteld worden kan als je volledig bv geeft. Vaak ben je wel al ongesteld, maar nog niet vruchtbaar. Dat duurt dan vaak een paar maandjes langer. Het wisselt erg van vrouw tot vrouw. Vaak word je weer ongesteld als er meer tijd tussen de voedingen zit en je ook 's nachts niet meer voedt.

Bijvoeding
    lastige keuze, je kindje wil graag eten naar jouw idee en het advies is pas geven vanaf een maand of 6. De meeste kindjes zijn klaar om te gaan eten als:

-ze zelf kunnen zitten
    -de kokreflex (de reflex om dingen die niet thuishoren in de mond eruit te spugen d.m.v. kokhalsen/ overgeven) zich verplaats van vooraan de tong naar achteren
    -je kindje zijn tongetje gebruikt om voedsel in zijn mond te houden en naar achteren te werken ipv eruit.

groetjes
    Kirsten

Deel Deze Pagina