Moeite met logeren...

Discussie in 'Prematuur' gestart door fleur24, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Hallo,
    Mijn dochter is geboren met 27+2 en heeft ruim 10 weken in eht ziekenhuis gelegen. Natuurlijk erg moeilijk om steeds afscheid te nemen. Nu zijn we ruim 10 maanden verder en met pinksteren gaat onze dochter voor het eerst logeren. Ik heb hier heel erg veel moeite mee. We zijn altijd samen, en moet ik het uit handen gaan geven. Het is natuurlujk maar 1 nachtje maar ik vind het heel moeilijk. Ben bang dat ze bang is of verdrietig of denkt dat we haar niet meer komen halen. Ik zit in de ziektewet dus we zijn elke dag samen. Mijn vriend en ik zijn alleen een keer samen weggegaan toen ze in eht ziekenhuis lag en een keer een ouderavond in eht AMC. En morgen gaan we weg maar dan komt er hier oppas. Daar heb ik minder moeite mee. Maar logeren... Ze krijgt ook nog astma pufjes en ik ben bang dat ze haar niet begrijpen met wat ze wil. Ik ken haar natuurlijk zo goed inmiddels. Voel me dan ook zo'n slechte moeder als ze daar verdriet heeft of ons mist. Pffff haha.
    Iemand hier die er ook zoveel moeite mee had?? Word dit minder? Hoe ben je daarmee omgegaan?? En je kindje hoe vond die het??
    Ik hoop op wat geruststellende verhalen van iemand..

Liefs

2. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    helaas kan ik je die niet geven ons logeer partijtje was 1 drama.. hij was nog wel bij opa en oma waar hij weekelijks komt.. van 1730 tot 2100 heeft hij lopen huilen toen ik om 2130 binnen kwam kreeg ik 1 hele grote lach en handjes om mijn nek.. toen naar zijn reisbed gebracht (ik bleef ook maar slapen want naar huis was niet zo'n optie .) hij heeft bijna de hele nacht doorgeslapen daar op 1x na maar toen hij mijn stem hoorde was het goed.. hij was toen 7maanden en 1wk... nu inmiddel s1 maand later komt oma hier logeren voor koniginnen dag zodat ik de hort op kan:)

3. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik hoop da Loïs gewoon lekker gaat slapen haha. Pff want dat lijkt me heel erg moeilijk. Denk dat ik dan de volgende keer eerder neig naar maar niet gaan logeren... Ik heb wel afgesproken dat als het echt niet gaat, mijn moeder hierheen komt en bij ons gaat zitten en haar in haar eigen bedje laat slapen en in dat geval ons belt dat ze hier is. Want dan komen we natuurlijk niet pas om half 5 thuis haha. Ik hoop zo dat het lukt. Denk wel dat ik 30 keer ga bellen haha. Gelukkig is het pas over een maand en dan is ze alweer 11 maanden. Ze heeft 1x eerder in het bedje bij mijn moeder geslapen en dat ging heel erg goed. Terwijl wij beneden zaten.

Groetjes

4. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Veel plezier met koninginnendag!! Wij gaan ook even en hebben oppas aan huis dus moeten wel weer bij tijds terug zijn. Maar de volgende dag gaan we voor het eerst zwemmen (mag ein-de-lijk van de KA vanwege de longen). Dus het is niet zo erg om weer op tijd terug te zijn.

Groetjes

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Nou de eerste keer had ik wel een beetje een `kriebelend`gevoel. Omdat hij 2 dagen per week naar het KDV gaat, is het denk ik wel heel anders, dan wanneer je altijd samen bent geweest.
    Mijn ervaring is dat Ons Kleintje bij zijn opa en oma beter slaapt dan bij ons.:( hihi
    Nou ja, hij heeft het verder reuze naar zijn zin daar,

misschien vindt jouw kindje het juist ook wel een leuke ervaring. Ik hoop het wel,

6. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Hier heeft onze dochter afgelopen weekend voor het eerst gelogeerd en het is me ACHTERAF gezien erg meegevallen. Ze sliep bij mijn ouders en het scheelde dat mijn moeder al 1 keer in de week oppast. Ik was ook wel bang voor een verdrietig meisje en voelde me wel schuldig dat we haar daar achterlieten, maar ze is er heerlijk gaan slapen en we kregen de volgende dag een nog net zo'n vrolijk meisje terug. Nou was mijn dochter al wel een beetje gewend aan de kamer waar ze sliep en we zijn er ook al eens samen wezen slapen een nachtje, dus het ging wel gemakkelijk. Ze heeft van opa en oma ook een logeerdiploma gekregen :D

7. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Wat leuk!! Aangezien ze pas over een maand gaat had ik ook bedacht dat ik haar vanaf komende week elke week 1x een middag wegbreng zodat ze alvast kan wennen aan het huis en aan het bedje. Daar heeft ze pas 1 keer in geslapen. Maar ze slaapt nog best wel veel dus op zo'n middag kan ze daar ook slapen. Mijn moeder heeft wel al een aantal keer hier opgepast. En als we daar zijn lijkt ze het wel leuk te vinden. Vind eht echt zo moeilijk, maar ik denk dat ik het nog moeilijk vind al is ze 18 haha. EN het is wel goed voor haar en voor mij. Ik ga toch ook ooit weer eens werken, dan moet ze het ook doen met de oma's. En mijn vriend en ik zullen wel vaker een feestje hebben waar we naartoe gaan of eens moeten uitslapen ofzo. Dus moet mezelf dwingen. Hopelijk gaat het net zo goed als bij jou fabsie!!

Groetjes

8. adi

adi Niet meer actief

Hier precies hetzelfde hoor!

En hier gaan ze sinds ze 6mnd zijn echt heel vaak logeren bij opa's en oma's, zeker 1x per maand.
    En zolang ze daar onze schema en regels volgen gaat het goed.

9. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Hier zijn wij ook altijd samen (thuismoeder) Zal eerlijk zeggen dat wij nog nooit een oppas hebben moeten vragen...Laat staan logeerpartijtjes....Ik kan het gewoon NIET...Ik heb hem toen achter moeten laten in het zkh en heb toen tegen mijzelf gezegt dat ik hem onder geen beding meer ergens anders laat slapen totdat hij het zelf leuk vind...Ik ben heel erg!!!

10. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Dan ben ik net zo erg als jij. Hier ook geen logeerpartijtje, totdat ze er zelf om vragen.

11. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    Gelukkig maar dat er iemand net zo als mij is...Alleen hier dus ook geen oppas ;)

12. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Dan ben ik ook zo erg. Oma's zeuren de hele tijd of ukkie mag komen logeren en ik wil het echt nog niet (of met mij samen...dat doen we regelmatig, maar ze willen hem echt voor zich alleen).

Groetjes, Josie

13. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik denk wel dat het goed is als ons kindje wel eens gaat logeren. Ze vind het erg leuk om ergens anders te zijn en is ook erg blij als ze weer thuis is. Maar denk dat het wel goed is als ze ook eens ergens anders is. Ben bang dat ze anders nog meer aan mij gaat hangen en niks meer wil doen zonder mij. En misschien Later erg veel moeite heeft van het logeren bij andere kindjes. Ik had dat vroeger wel erg en vond dat heel erg vervelend. En het is goed voor je relatie om af en toe eens samen wat te doen en eens uit te slapen denk ik. Dus hoe moeilijk ik het ook vind, het moet er toch eind van deze maand van komen. Maar heb er al wat meer vertrouwen in.

14. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    moet er toch even op reageren:

Je zegt dat het goed is voor je relatie? Hier zijn we nu al 10 jaar samen en voor leuke dingen hoeven we niet meer weg...Ik weet niet of mijn zoontje het leuk vind om ergens anders te slapen want hij kan nog niet praten en kan het hem dus ook nog niet vragen! Ik denk niet dat als ik mijn zoontje nu al laat logeren dat hij later moeite heeft om ergens anders te slapen als het met zijn vriendjes en leuk moet zijn, wij zijn daar nog niet echt mee bezig, daarbij ben ik als baby/peuter ook nooit ergens uit logeren geweest en heb hier geen moeite meegehad..! Je moet vooral doen wat jij het beste vind voor je kind ik heb hier geen oordeel over, kon alleen mijn mening vanuit mijn kant niet laten...het is iig niet kwaad bedoelt.

15. adi

adi Niet meer actief

Tja, ik kan wel zien dat mijn kindjes het leuk vinden om bij opa en oma te gaan logeren, dat hoeven ze me echt niet te vertellen.
    Ze worden helemaal wild van enthousiasme als we daar komen, lachen de hele dag, gaan zonder kik slapen, en worden 's ochtends vrolijk wakker. Ze vinden het ook heerlijk om bij oma een flesje te drinken (oma hangt dan rare kettingen om haar nek en ze mogen ermee spelen) en opa gaat lekker gek doen met ze.

Als ze stil, verdrietig of jengelig zouden zijn daar zou ik ze nooit achterlaten. Dus hoef ik echt niet te wachten totdat ze me vertellen of ze het wel of niet willen.

Maar ik begrijp wel als mensen hun kinderen jarenlang niet ergens achter willen laten. Ik zie het ook in mijn omgeving en kan het echt begrijpen. Het is ook wat je zelf gewend bent denk ik. In onze familie gaan alle kinderen bij de hele familie logeren. Voordat ik kinderen had kwamen hier ook vaak neefjes en nichtjes van een jaar of 2-3 een weekendje logeren. Ik ben als kind constant in de weekenden bij grootouders, tantes enz geweest. En die neefjes en nichtjes bij ons. Mijn ouders vonden het juist heel belangrijk dat wij een hele sterke familieband zouden opbouwen met de hele familie. En ik wil dat ook graag bij voor mijn kinderen.

16. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik kan niet wachten tot onze klien man er klaar voor is... het zal hem heel veel goed doen om even bij mij vandaan te zijn (hij begint nu eenkennig te raken volgens mij maar weet het niet zeker)
    hij gaat in july naar het kdv dus vanaf deze week zijn we begonnen met 6uurtjes bij opa en oma .. overdag dit elke week tot hij goed gewend is en dan gaan we ook het logeren weer proberen dan is het inmiddels 4 maanden geleden dat we het geprobeerd hebben en misschien gaat het dan wel goed..

17. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ik moet er ook niet aan denken hoor, om hem te laten logeren. M'n schoonmoeder zit al steeds te zeggen dat het haar zo leuk lijkt, nou mooi niet. Ik vind hem nog veel te jong....denk dat ik lekker afwacht tot Milan het zelf aangeeft of hij wil logeren bij iemand......over een jaar of 18 ofzo....whaaahahahahaha

18. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ten 1e vind ik het erg jammer dat je je zo aangevallen voelt, in ieder geval zo overkomt.. Hier heb ik het onderwerp niet voor geopend en ook niet om mensen de veroordelen o.i.d. Ik vraag om tips omdat ik het moeilijk vind om mijn kleintje weg te brengen. Dan reageer ik op de berichtjes die er komen en dan reageer ik vanuit mijn perspectief.. Dus alles m.b.t. mijn dochtertje.
    Ik moet idd doen wat ik denk dat goed is voor mijn kindje. Ik reageerde ook op jou bericht hoe dat bij ons is en hoe wij dat zien. Ik geef hier verder geen oordeel over hoe ik vind dat jij het doen of andere moeders. Ik leg uit wat ik goed vind voor mijn kindje en mijn relatie. Het is bij ons wel goed voor de relatie. Als wij altijd thuis zitten gaat het ook goed tussen ons maar wij zijn nog geen 2 jaar samen en hebben een heftige tijd gehad. Dus een beetje ontspannen met elkaar in een andere omgeving is goed voor ons.
    Nogmaals ik geef mijn oordeel niet over andere mensen, ik geef aan wat ik denk en vind m.b.t. tot mijn dochter. Elke moeder weet heel goed wat goed is voor zijn of haar kindje. En mij hoor je daar niet over. Er is maar 1 moeder de beste voor haar kindje en die weet als beste wat het kindje graag wil/niet wil en behoefte aan heeft.
    Ik hoop dat je nu begrijpt dat ik met mijn berichtje dus geen oordeel geef. En op die manier was het ook niet geschreven..
    Groetjes

19. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Hier ook een kleintje die erg eenkennig aan het worden is. Ze gaat nu elke week even naar oma en ga ik weg. Dat gaat erg goed. eerst huilde ze al als mijn moeder binnen kwam maar nu heeft ze dikke lol en vind het heel erg leuk om daar te zijn. Ik vind het nog steeds wel moeilijk maar dat word ook wel wat minder.
    Als je dat zo volhoud zal het vast goed gaan met logeren daar!! Hij was toen natuurlijk ook een stuk kleiner.

20. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ook ik vind het nog steeds moeilijk om Kenji ergens anders te laten slapen, maar soms moet het toch echt!
    Tenminste, wij hebben nog regelmatig een feestje ofzo, waar hij echt niet mee naar toe kan.

A.s. zaterdag hebben we bijvoorbeeld een vrijgezellenfeest, dus gaat ie bij mijn schoonouders logeren.
    Daar slaapt ie iedere week al, omdat mijn schoonouders 1 tot 1,5 dag per week oppassen. En hij heeft er al vaker geslapen, en het is nog nooit een probleem geworden. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat Kenji een hele goede slaper is 's nachts, van begin af aan al.

Ook bij mijn ouders is het slapen geen probleem, maar ook zij passen 1 tot 1,5 dag per week op. (Ik werk 2,5 dagen per week, dus (schoon)ouders hebben Kenji dan een halve dag per 2 weken extra).
    En ook daar heeft ie al regelmatig geslapen.

Misschien komt het wel doordat wij hem bij 3 maanden al ergens anders lieten slapen, dat het zo lekker gaat. Maar zeker weten doe ik dat natuurlijk ook niet!

Deel Deze Pagina