(hoge) koorts en snel ademen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mayon, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hallo mama's,

Sinds vanmiddag heeft mijn dochter koorts, het hoogste wat ik gemeten heb was 41,1.

Ze kwam er mee uit bed om 15.30u, zo ineens.. Ze heeft nog nooit koorts gehad of ziek geweest dus weet niet wat ik moet.. Ze slaapt nu trouwens, 39,9 met de oorthermometer. Ze ademt ook snel, voelt warm aan maar zweet niet.

Kan ik het gewoon aankijken vannacht? Voor de zekerheid staat ze op onze kamer. Ze was wat hangerig/lusteloos maar reageerde wel gewoon. Ook at en dronk ze (wat). Ze is verkouden en hoest al een tijdje, verder merk ik niks van oren ofzo. Nog tips verder?

Alvast bedankt!

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik zou naar de huisarts gaan mijn dochtertje heeft dit ook gehad twee weken geleden bleek een oorontsteking en een infectie op haar luchtwegen en ook merkte ik niks ze greep niet naar haar oortje of iets dergelijk
    als je echt zeker wil zijn ga gewoon naar de huisarts dan ben je gerust
    groetjes

3. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik zou zeker de h.a post bellen, want 41,1 is wel erg hoog vind ik!
    Jekan altijd even advies vragen, dan ga je misschien zelf ook wat rustiger de nacht in!!!
    Sterkt met je meisje! hopen dat ze snel weer beter is!!

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Inderdaad naar de huisarts gaan... Bij temperatuur 39.9 met een oorthermometer is het vaak rectaal nog wel wat hoger!
    Boven de 40 graden word ik toch altijd wat onrustig van, zou haar toch even na laten kijken. Weet je ieder geval zeker dat er hopelijk niets aan de hand is en anders weet je het ook!

5. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik zou ook de huisartsenpost even bellen! Succes, ik hoop dat ze snel weer beter is!

6. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    En sowieso even een zetpil geven zodat de koorts kan zakken!
    Daarna zou ik het gewoon om de 6 uur blijven geven zodat de koorts niet meer boven de 41 graden komt...

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    zetpil geven!en naar hap bellen.

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    heel veel beterschap!

9. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad ik zou ook de hap bellen... ik zou hier niet de nacht mee ingaan...

10. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Zou wel een zetpil geven nu. Oortemp is vaak iets lager dan via anus. Dus zal nog wel boven 40 graden zitten. En zou ookvanavond de hap in ieder geval bellen. Beterschap!

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Woord entonig maar ik zou naar de hap bellen en even je dochter na laten kijken.

En nog even geen zetpil dan kunnen ze de juiste temp zien.

Vind 41 wel erg hoog( en had niet eens getwijvelt wel of geen hap) maar ja ik ben dan ook een paniekerig type als kind koorts heeft.:)

12. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Even een zetpilletje geven en voor de zekerheid even de hap bellen!
    Chloé had dit vorige week ook en had oorontsteking!

13. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hallo allemaal! Zetpil ben ik ook niet zo van, de 40,1 was wel rectaal trouwens. Omdat ze goed reageerde heb ik niet meteen gebeld, met dit topic openen lag ze al in bed, ik ging steeds kijken en ze werd wel rustiger. Ze heeft lekker doorgeslapen, een paar keer gilde ze even en sliep weer in. Ik dacht daarom ook aan de oren.

Zo net bij de HA geweest, longetjes en oren waren schoon.. Daar gaan we dan maar vanuit he. Het viel niet mee want ze was flink in paniek! De koorts is ook gezakt (37) en ze is veel levendiger. Pff voel me stukken beter, hopen dat het zo blijft..

Bedankt trouwens!!

14. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hallo even een update, nog steeds ziek hier :(

Megaverkouden en veel hoesten, je kunt gewoon zien dat ze echt niet lekker is. Op schoot is ze net te fit voor maar spelen wil helemaal niet. Vervelend is dat zeg..

Gistermiddag kwam ze weer met koorts uit bed, nu is het steeds net onder de 38.

Zoo zielig maar er is verder niet veel aan te doen denk ik!?

15. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Tjah, ik vind het altijd zo jammer als ouders geen zetpil geven.. De koorts zakt en de kleintjes voelen zich echt 100x lekkerder! Daarbij, het verkleind de kans op koortsstuipen, je mag 3 dagen lang om de 6 uur een pilletje geven. Waarom zou je dit niet doen?

Als je zelf pijn/koorts hebt, neem je toch ook wel een molletje?

16. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Ik zou het wel even in de gaten houden, Chloé begon ook met een dikke week snotverkouden en koorts!
    Dit alles ging over in oorontsteking, 2 keer heeft de ha dit niet gezien omdat hij haar door het gekrijs niet goed kon onderzoeken en heeft de kinderarts in het ziekenhuis de oorontsteking bevestigt!
    Drinkt ze wel goed?

Inderdaad, ik zou ook ff een zetpilletje geven hoor!!

17. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ze heeft nu bijna geen koorts hoor, en het schijnt juist goed te zijn om dat zn werk te laten doen. Hoor je altijd twee kanten van

En nee, ik neem zelf ook niet snel iets, alleen bij erge hoofdpijn 1 keer.

18. Mayon

Mayon Niet meer actief

Palmie, hier was het ook bijna niet te doen. Ik hou het ook wel in de gaten, als ik het niet vertrouw ga ik weer. Ze schreeuwt soms ook in de slaap maar gaat daarna weer slapen. Ze drinkt wel minder als anders, maar niet te weinig denk ik. Het lijkt niet dat dat pijn doet.

19. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik ben trouwens alleen met haar, kan niet met haar in de wandelwagen naar het dorp om zetpil! Helaas..

20. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Gonnie, ik vraag je dit omdat door de koorts Chloé in het ziekenhuis extra vocht moest hebben terwijl ze elke dag 600 ml melk dronk ( was het enige dat ze wilde hebben)!

Deel Deze Pagina