Werken na mijn verlof..

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Vlinder24, 26 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Een tijdje geleden heb ik een gesprek gehad met mijn bazen over hoe en wat na de bevalling en na mijn verlof.

Ik heb toen aangegeven dat ik 2 dagen wil gaan werken.. Dit vonden ze in principe goed!
    Aangezien mijn vervangster (die blijft na mijn verlof) 3 dagen werkt (ook na mijn verlof), gaf ik in een iets te enthausiaste bui aan dat ik wel oppas kon regelen voor nog een extra half dagje.. i.v.m. overdracht en overlap.

Nu heb ik zo'n spijt dat ik heb aangegeven dat ik een half dagje extra wil gaan werken, want ik vind 2 dagen echt voldoende!! Wil heel graag de rest van de dagen bij mijn meisje zijn!

Nu stond al laatst in de nieuwsbrief dat ik na mijn verlof 2 tot 2.5 dag per week terug kom op het werk
    Ik ben sinds vrijdag met verlof, maar hoe maak ik nu nog duidelijk dat ik echt maar 2 dagen wil werken? En niet 2.5 dag!

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    ha grappig, hier hetzelfde probleem maar dan met 3 en 3,5 dag :)
    Ik heb inmiddels mijn leidinggevende laten weten dat mijn kindje niet zo goed uit de fles drinkt en dat ik zolang ik borstvoeding geef zeker maar 3 dagen kom werken. Weten zij veel dat ik een jaar borstvoeding wil gaan geven ;)
    Ik weet niet of het echt de aanbevolen manier is hoor, je kan natuurlijk ook gewoon eerlijk zijn... Maar zelf heb ik zoiets van: ik weet het ook nog niet hoe het gaat bevallen en hoe het financieel precies gaat lopen...Misschien kom ik er na een paar maanden achter dat we die halve dag heel hard nodig hebben en dan kan ik 'm alsnog gewoon meepakken.
    Maar ik zou dan de ene week 3 en de andere week 4 dagen gaan werken, zodat ik toch een hele dag opvang nodig heb.. is dat misschien nog iets voor jou? Dan heb je steeds een lange en een korte week; voor de bevalling werkte ik op die manier 4.5 dag en ik vond het echt ideaal. Dan weet je dat je na een drukke week weer even kekker kan "bijkomen"

Deel Deze Pagina