Volgend jaar juni verwachten wij ons tweede kindje. Dat duurt nog even, maar ik ben er al wel over na aan het denken hoe we het met de slaapkamers gaan doen. Wij wonen in een semi-bungalow met een woonkamer/keuken, slaapkamer en een badkamer op de begane grond en twee slaapkamers op de eerste verdieping. Op dit moment slapen ons zoontje en wijzelf boven. Mijn zoontje heeft een eigen kamer, die kan worden afgesloten met een deur en wijzelf hebben een slaapkamer die direct uitkomt op de overloop, zonder deur ertussen. De eerste maanden willen we de kleine weer bij ons op de kamer. De enige kamer die daar groot genoeg voor is is die waar we nu ook slapen. Dan is het alleen nog de vraag, verhuisd mijn zoontje straks naar de kamer beneden of maken we daar de babykamer...? Voor beiden is wel wat te zeggen, de eerste maanden slaapt de kleine toch bij ons en is het wel makkelijk dat hij of zij overdag in het eigen kamertje op de begane grond kan slapen. Aan de andere kant maakt hij of zij dan 's nachts wellicht ook mijn zoontje wakker met het gehuil (het is bij ons boven heel gehorig). Om mijn zoontje beneden te laten slapen heb ik ook niet zo'n fijn gevoel bij (net alsof ik hem naar beneden 'verban'). Overigens willen we ze als ze wat ouder zijn de bovenverdieping geven, dan gaan wij weer beneden slapen en hebben zij een kamer om in te slapen en een om in te spelen. Tsja, wat zouden jullie doen? Zoontje of baby beneden laten slapen?
Je kan ook de kleine de eerste tijd bij jullie laten slapen en fan na. Een half jaar mij je zoon op cw kamer leggen ook heel gezellig en dan kunnen ze een paar jaar later samen maar boven?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, maar de tweede kamer boven (waar mijn nu zoontje slaapt) is niet groot genoeg voor twee bedjes en de commode (door de schuine wanden). En samen in de slaapkamer beneden vind ik ook geen optie (zou trouwens ook erg proppen worden).
hoi ster, ik zou als ik jou was de babykamer lekker beneden maken! voor je zoontje veranderd er dan niet zo heel veel (voor hem wel fijn) en de baby kan inderdaad overdag lekker in zijn kamertje slapen terwijl jij toch dichtbij bent... als de baby snachts toch bij jou op de kamer slaapt kan hij/zij evengoed je zoontje wakker bleren dat is wat ik zou doen!
Ik zou ook je zoon niet verhuizen naar beneden. Voor hem veranderd er al zoveel als de baby komt, laat staan dat hij dan ook weer van kamer moet verhuizen. Zou je ook niet eerst de baby in jullie kamer kunnen leggen, en na verloop van tijd zelf naar beneden verhuizen. hebben jullie kinderen gelijk hun eigen kamer die ze mogen houden. Dan maken jullie als jullie beneden zijn gebruik van een babyfoon met evt camera. Wat het wakker maken van je zoon betreft, bij onze zoon is het zo, als hij moe is dan kan ik geluid maken wat ik wil, hij slaat gewoon door. Meestal bij kinderen, ze slapen als ze het nodig hebben toch wel door hoor. Of ze wennen eraan.
Ik zou óf de babykamer beneden maken, óf jullie zelf naar beneden verhuizen en de baby op jullie bovenkamer laten slapen na die maanden samen met de baby op 1 kamer.