Ik ben nu elf weken zwanger en heb het echt te doen met mijn stemmingswisselingen, Meestal ben ik van mezelf er vrolijk en geen huiler maar nu voel ik me soms erg leeg, En totaal geen spoortje van vrolijkheid te vinden. Ik ben ook erg jong zwanger geraakt en moet wennen aan alles wat er met mijn lichaam gebeurt, De ene avond voel ik mij slechter dan ooit en kan ik alleen maar huilen het andere moment zit ik de hele dag te lachen met een vriend(in) en het volgende moment ben ik de hele dag moe en leeg. Soms vraag ik me af wat ik er mee moet. als me vriend me even kietelt of we gaan wat leuks doen voel ik me wel wat vrolijker maar in huis niet echt.. Ik ben erg blij dat ik mijn kindje krijg maar soms ook wel een beetje bang voor wat komen gaat maar toch hebben we wel een goed stabiel plan klaar liggen Ik kan er soms gewoon geen vinger opleggen en daar heb ik heel veel moeite mee.. Er voelt alsof er iets mis met me is en ik weet niet wat... Ik hoop dat dit ook weer een beetje over gaat Het lege gevoel.
Waarschijnlijk wordt het veroorzaakt door de hormonen, maar het kan nooit kwaad om het toch even met de verloskundige te bespreken, denk ik...
Hormonen kunnen vreselijk zijn ! En bang voor wat er komen gaat heb ik ook gehad let indd wel op dat het niet te erg word die sombere lege dagen en ik zou het ook even besprekeb met de VK ik kan alleen maar zeggen probeer er van te geniete. Het gaat zooo snel voorbij
Bedankt voor de duidelijke antwoorden vanavond ben ik ook weer erg vrolijk geweest ben met vrienden de wk wedstrijd gaan kijken en heb een enorm leuke avond gehad. Ik gooi het dan zelf ook maar op de hormonen maar ik moet idd maar eens praten met mijn vk.
Hormoontjes Normaal ben ik heel nuchter en huil echt nooit! Nu zit ik elke ochtend in tranen om alles wat ik lees of zie Kan me intens verdrietig voelen om niks....of ml krijgt opeens een boze uitbarsting over zich heen blij als ze er weer uit zijn hahahaha
Hormonen inderdaad. Normaal ben ik niet snel vies van dingen maar nu hoef ik dus echt geen smerige verhalen, films of dingen te zien of ruik haha. Zo ook vind ik normaal een actie film super leuk maar nu wil ik het vaak niet zien omdat ik anders naar droom. Dat bang voor wat komen gaat krijgen alle aanstaande mamas hoor. Nog een fijne zwangerschap!
Heel herkenbaar hoor. Even gezellige afleiding met vriendinnen is heerlijk. M'n vriend hoef ook maar iets fout te zeggen, ook al bedoelt hij het goed, en de tranen rollen al over m'n wangen. En soms ook gewoon uit het niets. Ik zou het wel even bespreekbaar maken bij de VK of je HA. eventueel kan je een paar keer naar een psycholoog om te voorkomen dat je depressief wordt. En hou je zelf goed in de gaten en als je een goede band met je moeder hebt kan je misschien ook een vragen hoe dat was toen ze zwanger wat van jou