Ff voor opgesteld ,morgen bel ik de vk. Maar wil graag even weten of dames dit herkenen ? Eigenlijk sinds gister avond voel ik m'n kleine minder heftig schoppen in m'n buik. (Was de week daar voor zowat van m'n stokje gegaan om dat meneer me kei hard in m'n ribben trapte) M'n buik is ook lager als anders, vermoed t indalen en dus meer ruimte hebben onder m'n ribben. Maar de bewegingen die ik voel zijn ook zachter en minder heftig En vind het toch best vervelend Maar misschien hoort dit er wel bij (eerste zs) en stel ik me aan.
Als je het kindje echt minder voelt en je je zorge. Maakt moet je nu de Vk bellen. Zij kent je en kan beoordelen wat of hoe. Ze hebben niet voor niets nachtdiensten en jij gaat het jezelf nooit vergeven als er wel wat aan de hand is. Dus hup bellen en zeggen dat je je zorgen maakt en wat er aan de hand is. Beter een keer teveel dan een keer te weinig.
T is al zo laat Is toch niet normaal om zo laat nog te bellen? Heb verder geen bloedverlies of krampen ed
Zo is het maar net. Echt waar gewoon bellen hoef je je totaal niet druk over te maken. Even google levert al snel de lijstjes op met spoedgevallen en daar staat minder bewegen ook bij! Spoed | Geboortecentrum Wonderwereld
Ze vond het echt niet leuk dat ik belde Of ik niet overdag had kunnen bellen ipv midden in de nacht Nee bel voor m'n lol! Hoop dat de taxi er snel is
45 min hartfilmpje laten maken Die was goed Echo was ook allemaal keurig Kleine is op 2300 kg geschat
Wat stom dat ze dat zegt, geeft je niet een drempel om weer eens te bellen ofzo! Als je er een vervelend gevoel bij hebt altijd bellen. Overigens merk ik zelf wel dat de bewegingen "anders"'worden zeg maar minder echt kicken meer schuiven en draaien. Fijn dat alles goed is!
Wat raar van haar dat is haar werk, voor hetzelfde geld was er wel wat mis..Je hebt het goed gedaan en gelukkig bleek alles goed ..
Beetje rare reactie van dr zeg. Mijn verloskundige zegt echt altijd dat ik 24 uur p.d mag bellen als ik me ook maar een ienimienie beetje zorgen maak. Dat is hun werk idd en daar krijgen ze vorstelijk voor betaald. En het feit dat je doorgestuurd bent naar het zh geeft al aan dat ook zij niet 100% zeker was van dr zaak
Hadden ze nog een idee waarom je wat minder/zachter voelt ? Enige wat ik kan bedenken is minder ruimte hebben of misschien naar achter gedraaid liggen ofzo. Fijn dat alles goed was! En inderdaad als je je zorgen maakt altijd bellen. Beter safe than sorry zullen we maar zeggen
ik vind dat je vk terecht een opmerking gemakt heeft. je voelt al meer dan 24u 'minder leven' waarom bel je dan in godsnaam om 1 uur snachts?! en voordat ik naar mn kop krijg dat ik niet weet hoe het is om minder leven te voelen. dst weet ik wel. heb mn halve zwangerschap in het zh doorgebracht aan de ctg. 3x px en ook 1 a 2x pw een echo voor de placenta en navelstreng.
Goed dat je gebeld hebt, maar je mag best eerder bellen als je je zorgen maakt (en dan bedoel ik dat je echt niet 24 uur had hoeven wachten voordat je belt. meid wat zul jij een stress gehad hebben). Ik heb vorige week ook in het ziekenhuis gezeten, omdat ik in de ochtend weinig en in de middag geen leven meer voelde. Vanaf 4 uur zat het me niet lekker, om 6 uur heb ik de vk gebeld. Was ook niet op het meest handige moment (zondagavond, wk en nederland moest voetballen), maar werd super geholpen en er was alleen maar begrip. Echt meid, je hoeft echt niet 24 uur in de stress te zitten voordat je mag bellen, los van wat de vk ervan vindt, dat is voor jezelf en voor je baby ook niet goed.
Door de reactie van de dames hier. Kleine man heeft wel eens periodes dat i minder beweegt zeker als i de dag daar voor heel erg druk is geweest en in eerste instantie dacht ik dat nu weer dat dat t geval zou zijn. Maar nu duurden het me toch te lang en t begon aan me te knagen. Heb met m'n vriend overlegd en die zei ook bellen. Maar dan nog vind ik de reactie en zeker de manier waarop de dame van de vk praktijk overdreven. Ze heeft het aan de telefoon meerdere keren aangegeven en moest het nog n x herhalen toen wij daar waren. Ze gaf me nou niet bepaald een geruststellend gevoel. Eerder belerend en dat wil je niet op dat moment want ik voelde me al zo onzeker. Ben blij dat ik gegaan ben ook al waren we pas laat weer thuis. Alles is goed met de kleine en daar was t me om te doen. Ook al konden ze me geen reden geven waarom kriebel minder/anders is gaan bewegen
ik wel. omdat je al 33 weken bent. dan verandert het beweegpatroon van je kindje. minder ruimte, langzaam indalen, groeispurtje.. Ik zou ook absoluut niet blij zijn als ik voor zo iets gebeld zou worden midden in de nacht! als je nou rond 17.00 u gebeld had, en je kreeg dan die opmerking oke.. dat de dames hier wat roepen, betekend dat dan ook dat dat altijd het juiste is? ik merk dat juist veel meiden onzeker worden door wat hier geroepen is. en buiten dat, je had je kindje nog gevoeld. weliswaar anders dan normaal, maar elk tikje of schopje is er 1
Waarom ben jij zo aan het mopperen? Dat jij nu vind dat ze gelijk heeft prima, Maar dan hoef je zelf ook niet met dat vingertje te gaan wijzen. Dat jij zelf zo vaak naar het zh moest gaan is naar . Maar dat wil niet zegen dat mijn situatie daar maar iets op lijkt. Zo als de rest al aangaf het is haar werk. Strax was het wel mis en dan had ik mezelf nooit vergeven om dan toch maar over die drempel heen te stappen en te bellen.
Ik had dat toen paar weken terug en had de hele dag maar gewacht en niks gebeurde, omdat ik wist dat ik die dag erna een afspraak had. Nou op de afspraak zelf was de vk zelfs boos op me geworden dat ik niet had gebeld. En drukte me dit keer op het hart dat mocht het nog een x zo zijn direct contact op te nemen. Nou dat moment was dus gisteren. Bijna hele dag niet gevoeld. Ik dus bellen en wat zegt de vk bel morgen terug rond 16.00 uur mocht je nog steeds niks voelen