Mijn kleintje is nu 3,5 maand en wil nog minstens 2 keer bv in de nacht. Dat was eerst redelijk te doen maar nu ik weer aan het werk ben breekt het me op. Ze zit nu nog op zo'n 8 voedingen gemiddeld per dag waarvan dus 2 in de nacht. Ik heb al geprobeerd om de laatste voeding zo laat mogelijk te geven (rond 00:00) maar 2,5 uur later ligt ze dan toch weer wakker in bed. Hebben meer mensen hier ervaring mee, wat heeft bij jullie geholpen. Te weinig voeding krijgt ze niet want ze weegt zelfs iets bovengemiddeld. Ik zit eraan te denken om vanavond de laatste voeding een kunstvoeding te geven, eens zien of ze dan langer doorslaapt...
als je t ziet zitten kan je samen gaan slapen - dan hoef je maar heel even wakker te worden om aan te leggen. En geen ervqring mee hoor, maar kan je in de avond niet zozeer later, maar extra aanleggen? Clusteren op jouw verzoek zeg maar? Dat ze lekker vol zit?
- voor op een later moment (nu nog te jong voor) kan je rijstebloem in een fles afgekolfde melk doen, hierdoor sliep mijn zoon langer in mijn ogen. - clusteren voor het slapen gaan. - fles afgekolfde melk geven - overdag vaker aanleggen?
Ons mannetje kwam maanden en maanden lang nog een paar keer per nacht. Het werd minder toen ik na een half jaar met de bv stopte. Borstvoeding is lichter verteerbaar dan kunstvoeding. lijkt me erg slopend om te werken als je kindje 's nachts nog komt.
Ik heb helaas geen gouden tip voor je. Mijn zoontje is bijna acht maanden en komt nog steeds voor 1, meestal 2 nachtvoedingen. Een paar weken geleden hebben we geprobeerd de nachtvoedingen af te bouwen door hem een speen te geven, dit werkte wel, maar nog steeds moet je je bed uit. Ik heb verder van alles geprobeerd, maar zonder echt succes. Clusteren op mijn verzoek deed mijn zoon niet, een flesje kunstvoeding heeft vorige week ook niet geholpen. Nachtvoeding hoort er denk ik wel een beetje bij of je moet doorzetten en je kindje (als het wat ouder is) niet direct aanleggen als het wakker wordt, maar troosten in het bedje. Mijn zoontje ging hierdoor na drie dagen wel langer achter elkaar slapen...tot hij ziek werd...nu zijn we weer terug bij af...
Mijn dochter heeft tot een jaar lang snachts willen drinken. Bij haar kwam het doordat ze uit haar zelf niet meer best in slaap kon komen. Als ze dan weer op het punt in de cyclus was dat ze weer wat lichter sliep werd ze weer wakker en wilde zich weer in slaap drinken. Speen wilde ze niet. Hier is het pas gestopt toen ik volledig met bv gestopt was. Maar als ze niet lekker in haar vel zit word ze nog steeds wakker om wat te drinken.
Ik had ze bij me in bed liggen, en voedde als ze er om vroegen, ik werd er niet wakker van, dus ik wist niet hoe vaak ze kwamen. Die eerste maanden op het werk vond ik best pittig, ik werkte (bijna) fulltime, ik ging met het 8-uurjournaal naar bed, moest vroeg opstaan, voor 7 uur de deur uit 's ochtends. Je zou denk ik zelf het beste vroeg naar bed kunnen gaan, en papa laat op de avond een les gekolfde melk kunnen laten geven, zodat je gewoon zelf meer tijd in bed doorbrengt. Kind in je kamer zorgt ervoor dat jullie slaappatronen zich afstemmen, waardoor je niet in je diepste slaap wakker wordt voor een voeding.
hier heb ik bij onze oudste ook vanalles geprobeerd om m 's nachts minder te laten komen (hij kwam 2-4x, soms zelfs meer), maar niets heeft gewerkt... flesje afgekolfd geven rijstebloem laatste voeding verlaten hij wilde gewoon drinken (even bij mama zijn) denk ik... pas toen ik stopte met bv en hij overdag ook echt goed bijvoeding at hebben we m een keertje laten huilen (dit duurde 45 min) en vanaf toen sliep hij door van 20 tot 8... (hij was toen 11 mnd)
Je kindje is nog erg klein om te proberen te rekken of af te bouwen in de nacht vand ik. Heel goed voor jezelf zorgen idd (dus slapen wanneer het kan), kindje dichtbij zodat jullie makkelijk weer inslapen, je man laten meehelpen of eens overnemen, en proberen er de voordelen van te zien: je geeft je kind het beste, elke paar uur voeding is heel gezond voor de ontwikkeling (van de hersentjes bijv), nachtvoedingen op deze leeftijd zijn echt heel normaal. Hoeveel dagen werk je? Een tijdje minder werken - met ouderschapsverlof bijv is geen optie? Het is idd retezwaar, maar het is maar een "korte" periode uiteindelijk en gaat zeker voorbij al kan het lang duren. Sterkte!
Ik heb eigenlijk bijna dezelfde vraag als topicstarter, dus zal geen nieuw onderwerp beginnen. Hier ook een kleintje die nog 3 keer komt per nacht en dan tussendoor af en toe ook nog wakker, omdat hij een knuffeltje wil of niet lekker ligt. Ik ben sinds dinsdag weer aan het werk en de wallen hangen nu al op mn kin, terwijl we de eerste ruim 3,5 maand van zijn leven fluitend zijn doorgekomen. Dit is erg zwaar. Vanaf wanneer mag je johannesbroodpitmeel geven, hoe oud moet hij dan zijn? Klopt het dat je kindje daar wat langer op doorslaapt? Ik merk ook dat ik 's nachts niet genoeg voeding heb voor hem. Hij blijft onrustig en heeft gewoon heel veel honger. Dus vriendlief geeft dan wel een flesje afgekolfde melk. Hij heeft een tijdje doorgeslapen, maar toen gingen we op vakantie. Slecht idee!!! Kind in de war, en wil sindsdien steeds maar weer gevoed worden 's nachts. Waar koop je trouwens jbpm? Supermarkt, reformwinkel, drogist??? Zijn hier ook dames die al vanaf 4 maanden gingen bijvoeden? Maakte dat verschil in de hoeveelheid nachtvoedingen? Wil graag nog wel een tijdlang borstvoeding geven.
Helaas ook geen tips. Ik vond het niet zo zwaar, omdat ik alles met mijn man samen deed. Mijn man ging de kleine verschonen en ik ging met hem zitten na het drinken. Soms wel een half uur, want hij gaf telkens veel terug. Maar de manier waarop het bij ons ging... het was heel ontspannend. Denk dat dat veel heeft gescheeld. Ben wel benieuwd hoe dat straks gaat, als mijn man weer gaat werken. Die is dan 3 nachten per week niet thuis...
Hier heeft de jongste ook lang twee keer per nacht gedronken. Wonderwel ging me dat, samen met 3, en later 4 dagen werken, redelijk af. Wat hielp: hij lag bij ons op de kamer en ik gaf hem liggend te drinken. Ik ging op tijd naar bed, inderdaad. En als het kon liet mijn vriend me iets langer liggen. Of ik deed in het weekend wel eens een middagdutje. En ik bleef ook maar in mijn hoofd houden dat dit een heel erg bijzondere tijd is. Die nachtvoedingen hebben voor mij toch iets magisch. Terwijl het hele huis in ruste is heb jij even een een-op-een momentje met je kind. Heel mooi. Vooral dat laatste heeft me erdoorheen gehaald. Ik had er daardoor eigenlijk weinig moeite mee. Wat betreft bijvoeden of jhbpm: bij de oudste heb ik dat geprobeerd en het heeft niets geholpen. Een hongerig kind is een hongerig kind...
Ik voed hem wel zittend, en kan dat tegenwoordig ook slapend doen Ik ga ook op tijd naar bed, gister sliep ik al om 9 uur. Toen hij om half 1 kwam, had ik dus toch al 3,5 uur geslapen! Knap dat je zo tegen de nachtvoedingen aankijkt. Ik heb de eerste 3,5 maand ook gehad, kon er echt van genieten. Maar nu ik weer moet werken vind ik het toch lastig. Heb een behoorlijk drukke baan en moet me echt concentreren. En dat gaat bij mij heel moeilijk als ik maar 6 uur op een nacht kan slapen. Vond nog een proefverpakking rijstebloem. Ga ik vanavond toch proberen, ben benieuwd.
Ik doe het meestal alleen, vanwege de borstvoeding. De flesjes afgekolfde melk de afgelopen twee nachten heeft mijn vriend gegeven. We hebben nu afgesproken hem niet elke keer te gaan voeden als hij wakker is. Maar dus af en toe alleen even knuffelen en weer terugleggen. En dat kan mijn lief natuurlijk net zo goed! Nou maar hopen dat het voldoende is en dat hij niet toch nog honger heeft.
@Roxie, hoe is het met je productie nu dan? Die was minder toch? Dan is het niet zo raar als je kleine vaak komt s nachts. En juist de nachtvoedingen zijn erg goed voor je productie.
Even een vraagje: verschonen jullie ook 's nachts? Want daar werd ik erg wakker van, dus dat heb ik op een gegeven moment afgeschaft. Toen liep ik gewoon slaapdronken naar de wieg, viel ik half in slaap terwijl ik voedde en liep ik slaapdronken terug. Dan ben je dus wel wakker, maar minder, zeg maar. Moet je kind natuurlijk niet een overvolle luier hebben...
Johannesbroodpitmeel is geen bijvoeding. Dat is om de voeding wat dikker te maken als kindjes spugen. Wij gebruiken het al een tijdje, maar ik heb niet het idee dat het meer verzadigd (was ook niet de reden dat wij het gingen gebruiken). Ik verschoon 's nachts alleen een poepluier, anders niet. Als hij over een tijdje echt lang slaapt dan ga je 's nachts ook geen luier verschonen. Die luiertjes kunnen heel wat hebben hoor. Ik ben soms ook zo moe 's nachts dat ik bijna omval als ik opsta, maar zodra het licht wordt dan ziet alles er weer zo veel fijner uit (ben heel gevoelig voor de donkere dagen, bah!). Ik moet over 1,5 week weer gaan werken, ben benieuwd hoe dat zal zijn. Gelukkig werk ik onregelmatig en moet ik vaak pas 's middags beginnen, kan ik langer blijven liggen 's ochtends.