Moeite met nachtvoedingen :(

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Tulpje22, 12 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Hier ook nog geen doorslaper :(

Mijn tips na 8 maanden:

op tijd naar bed
    niet verschonen (eventueel in de nacht een grotere maar luier, wij hebben babydry, blijft goed droog)
    overdag als je vrij bent even bijslapen
    uit bed, drinken, snel weer slapen

nooit rijstebloem geprobeerd, met 7 maanden wel eens een papfles met bambix (krijgt hij normaal als lepeltjespap in de ochtend), maar dat helpt niks. Het voeden gaat nu wel veel sneller als vroeger, ik ben in een half uur weer slapend (als hij niet gaat spoken)

2. Roxie Hart

Roxie Hart Bekend lid

17 okt 2010
    854
    0
    16
    Red, heb inderdaad het idee dat ik nu te weinig produceer. Veel aanleggen is natuurlijk het beste, daarin heb je gelijk. We hebben besloten toch nog maar geen rijstebloem te geven. Het is nu weekend, dus desnoods blijf ik t hele weekend in bed om bij te slapen :D
    Ben gewoon zo moe dat ik erg verlang naar 5 uurtjes achter elkaar slapen. Maar als ik nu die rijstebloem geef, ga ik natuurlijk afbouwen. Kan niet meer helder denken door slaapgebrek! Dank voor de waarschuwing.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Probeer eens samen te slapen. Hier verschoon ik ook niet s nachts en ze ligt direct naast mij in de cosleeper en na de nachtvoeding laat ik haar naast me liggen. Val meestal tijdens het voeden in slaap.
    Hier alleen vervelend als ze wakker blijft en met 2 kids komt uitslapen niet zo vaak meer voor.

@roxie, ik zou idd lekker bij slapen en vaak aanleggen.

4. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    nog 2 tips,
    wekker omdraaien (dan zie je niet hoelang je wakker bent) en accepteren dat het even zo is. Echt deze hebben wonderen voor mij gedaan!
    iets anders is, maak je de kleine wakker voor een avond voeding?? of komt ie helemaal vanzelf?

5. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    mijn jongste doet het ook ineens sinds de regeldagen van 3 mnd...en dat terwijl hij vanaf 11 weken doorsliep ( 10uur lang)
    maarja ik werk verder niet, alleen ik zou eerst proberen even vaker te voeden overdag of savonds...

en proberen zelf veel rust te nemen en goed, gezond gevarieerd te eten. Ik slik ook weer multivitamines en drink floradix, ik heb wat tekorten...t lijkt hier wel iets beter te gaan weer!

Oh en ehct extreem vroeg naar bed gaan, idd niet verschonen snachts en bij je laten slapen, al is het van de eerste nachtvoeding tot de volgende en dan wel weer terug in bed leggen. Dan ben je hooguit ff 10 min onderbroken

Deel Deze Pagina