Bv en kdv

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Marley, 15 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Hai!
    Binnenkort hebben wij de intake op het kdv, heb er een aantal vragen over zodat ik bij de intake ook met eigen ideeën kan komen.

Ik geef bv op verzoek, doet een kdv dat ook? Hebben ze daar tijd voor als er meerdere kindjes zijn?

Hoe neem je melk mee naar kdv? Mijn hele vriezer ligt vol, maar als het ontdooid is kan het natuurlijk niet meer ingevroren worden. Beetje zonde om zoveel weg te gooien. Hoe doen jullie dit?

2. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ik keek hoeveel voedingen ze in de tijd thuis kreeg en gaf dan ook zoveel voedingen mee. Wel verdeelde ik het over meerdere porties, dan hoefden ze bijna geen restjes weg te gooien doordat het opgewarmd was en niet meer te gebruiken. In de vriezer daar lagen twee porties van 100cc.

Wat ik wel deed: de voedingen voor maandag kwamen thuis uit de vriezer. De voedingen voor dinsdag had ik op maandag gekolfd, de voedingen voor woensdag op donderdag en de kolfopbrengst van donderdag deed ik weer in de vriezer.
    Hadden ze dan op dinsdag een voeding over op het kdv, dan hoefde ik dat niet weg te gooien maar liet ik het staan voor de donderdag. (had het uit de vriezer gekomen, dan had ik het restant weggegooid)

Voeden deden ze gewoon op verzoek maar ze kregen van mij wel een richtlijn vwb de tijden dat ze ongeveer zou gaan vragen om voeding. En we bespraken gewoon hun vrijheden daarin. Zo merkten wij bijv op een gegeven moment dat ze beter iets eerder kon krijgen omdat ze anders 's avonds weer ging inhalen. Dat bespraken we dan en dan gingen ze daarin mee.

3. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    hoi wat ik deed. Ik steriliseerde altijd alle spullen. Wat ik dan kolfde gaf ik mee, zo rond de 400 cc op 1 dag meestal. Ik gaf het mee zoals ik eht kolfde, dus verschillende hoeveelheden. Daarnaast gaf ik een leeg flesje mee. Tegen het kdv vertelde ik hoelaat ze voor het laatst gedronken had, zodat ze wisten hoelaat ze haar ongeveer konden verwachten. Maar ze voeden wel op verzoek. Dus als ze honger had, dan begonnen ze met 100, en als dl dan nog honger had, maakte ze een beetje bij. Maar in een periode dat dl heel slecht dronk, begonnen ze met 50cc. Wat over was, ging de volgende keer weer mee. Ik nummerde de flesjes voeding, zodat ze wisten welke eerst op moest. Merkte ik savonds dat ik alles bij elkaar een beetje veel had, vroor ik een deel in, merkte ik dat ik wat weinig had, ontdooide ik een beetje, en gaf die het nummer 1. Ik had om die reden ook allemaal verschillende hoeveelheden in de vriezer. Op deze manier hoefde er nooit wat weggegooit te worden! Omdat ik nooit van verschillende dagen bij elkaar gooide, én alle spullen altijd steriliseerde, kon de verse voeding altijd minstens 5 dagen mee! oh en in de vriezer lag ook standaard een flesje met 100cc. Deze is nooit nodig gweest.... succes!

Deel Deze Pagina