Moeite met nog niet zwanger zijn!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Marassie, 3 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marassie

Marassie Niet meer actief

Anderhalf jaar geleden heb ik mij aangemeld op deze site! Super, want wij hadden besloten om zwanger te willen worden. Nu zijn we al weer een gehele tijd verder en helemaal niks.
    We zijn bij fertiliteitspoli geweest en bij beide was niks aan de hand.
    Na deze periode onder ga ik een HSG om te zien of mijn eileiders niet verstopt zijn. De kans is erg klein maar ja, toch alle maar afsluiten.

Zelf merk ik dat ik depressief begin te raken. Iedereen om mij heen raakt zwanger maar dat geluk mogen wij nog niet ervaren. Zelf moeten we nog wachten tot oktober voordat we in aanmerking komen voor IUI.
    Zelf ben ik nog net niet 30 en daarom hebben we nog goede kans op een natuurlijke bevruchting! Natuurlijk fantastisch nieuws maar voor mij en ook mijn man begint het allemaal erg moeilijk te worden. Mijn schoonzusje is in februari bevallen, heel erg fijn, maar elke keer erg confronterend.

Waarom nu dit bericht? Ten eerste om mijn hart te luchten en daarnaast met andere vrouwen kunnen praten over dezelfde gevoelens.
    Op het ene moment voel je je goed en kun je alles aan maar op het andere moment wil je alleen maar huilen... Wie heeft dit ook? Misschien kunnen we samen ons geluk en verdriet delen...

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Zit niet in dezelfde situatie.
    Maar wilde je toch even komen aanmoedigen.
    heel veel geluk en succes met Zwanger te raken!!!

3. Marassie

Dank je wel! Het is al even fijn dat je je verhaal even kwijt kunt!

4. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Marassie,

Ik zit een beetje in het zelfde schuitje, behalve dat ik al een zoontje heb van 2 jaar. We zijn inmiddels ook al anderhalf jaar bezig om weer zwanger te worden, tot nu toe zonder succes. Zijn inmiddels ook al in het ziekenhuis geweest en eerste onderzoeken waren allemaal goed. Ik krijg volgende week een HSG. Weet je al wanneer jij moet/mag???
    Ik hoop dat je gauw goed nieuws krijgt, want het is echt super frustrerend he, om elke maand weer een teleurstelling te hebben en de mensen om je heen 'zomaar' zwanger raken... Sterkte!

5. Marassie

Hoi leen,

Ik weet nog niet wanneer ik voor een HSG mag. Ik moet bellen zodra ik ongeteld word en dan hopen dat ze plaats hebben. Ik heb een vrij korte cyclus can 24-28 dagen dus...
    Wat ik vooral vervelend vind zijn THE ups and downs. Het ene moment ben je er helemaal klaar voor en zie je het allemaal positief en daarna is het weer een enorme down!

Ik ga voor ons allebei duimen! Op naar iets positiefs...

6. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja die ups en downs zijn heel herkenbaar, heb precies hetzelfde, kan alles weer heel positief zijn, totdat ik weer ongesteld ben en dan is het weer een paar dagen een soort zwart gat... :( Wel fijn dat je zo'n korte cyclus hebt, heb je weer eerder kans, maar aan de andere kant heb je dan ook weer sneller de teleurstelling :) tis maar net hoe je het bekijkt!
    HSG zullen ze vast plaats hebben, als hun beleid is dat je pas kan bellen als je ongesteld wordt, dan houden ze er denk ik ook rekening mee dat ze op korte termijn moeten inplannen...

Ik duim met je mee voor ons.. :)

7. Marassie

Hou je me op de hoogte hoe alles verder gaat? Zou ik namelijk erg fijn vinden.

8. Zowie

Zowie Actief lid

1 apr 2011
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het verhaal wat je schrijft kan de mijne zijn. Bij ons is ook alles goed, niets kunnen vinden. Vorige maand heb ik een hsg gehad. Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest. Daar kregen we te horen dat we het nog twee maanden mogen (moeten) proberen en in juni mogen we beginnen met IUI.
    De up en downs zijn zo herkenbaar. Het ene moment ben ik super positief en ga ik er weer helemaal voor en het andere moment ben ik een hoopje elende, haha.
    Ik wil het voor mezelf niet zwaarder maken dan dat het al is. En probeer er vaak een beetje luchtig over te doen. Maar als ik dan hoor dat de buurvrouw weer zwanger is.. tja dan komen de tranen wel hoor.
    Soms wil ik er niets van weten en stop ik het een beetje weg, dan kom ik ook niet lezen op het forum. Maar op andere dagen dan voelt het fijn om lekker een beetje te lezen en te kletsen met andere.
    Vandaag in het ziekenhuis viel me eigenlijk pas op hoeveel mensen er in de wachtkamer zaten, waarschijnlijk allemaal voor hetzelfde 'probleem'. We zijn dus niet de enige, al voelt het soms zo wel.

9. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hoi meiden,

Ik zit niet meer in die situatie maar heb dit wel gezeten. In feb 2008 gestopt met de pil, in jan 2010 een positieve test. Ook inderdaad onderzoeken gehad maar niets aan de hand.

Wil alleen maar even zeggen, houd moed meiden! Hoe moeilijk het ook allemaal is. Blijf positief en probeer het zoveel mogelijk los te laten.

Dikke knuffel voor jullie!

10. Leen77

Leen77 Actief lid

24 feb 2012
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doe ik...

Verhalen van anderen kunnen soms wat helpen he?
    Net als een zwangere buurvrouw erg lastig is (ja die van mij heeft twee weken geleden ook het goede nieuws verteld) is het ook prettig om te weten dat er lotgenoten zijn die in hetzelfde schuitje zitten...

11. Marassie

Ik las vanochtend jullie berichtjes. Ik voelde me erg gesteund... Soms voel je je maar een aansteller want op zich heb ik een lieve man, leuk huis en super leuk werk maar toch..

Ook over de buurvrouw is erg herkenbaar! Mijn buurvrouw is afgelopen september bevallen..

Deel Deze Pagina