op de buik liggen, houding is beetje scheef

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toerist18, 25 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik was vd week op het bureau, de arts legde Steven op z'n buik, en toen zei z'n houding scheef was, dit kwam vaker voor, en kwam doordat de baby's helemaal krom in de baarmoeder liggen.
    Nu moet ik hem vaak op de buik leggen,om hem netjes recht te leggen.
    Wie heeft dit ook gehad, en ging het vanzelf weer weg?
    Hij had aan de ene kant ook een bilplooi meer, als aan de andere, hieraan kon ze het ook zien.

2. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik heb dit zelf niet gehad, maar wel als tip op de zw.gym gekregen. Het is zowiezo belangrijk om een kindje al vanaf de eerste dag af en toe op de buik te leggen omdat ze op deze manier hun nekje trainen, dit is namelijk een van de eerste dingen die een baby moeten leren voor de ontwikkeling van de spieren. Nadat ze dit kunnen, kunnen ze langzaam hun armpjes onder hun bovenlichaam gaan drukken zodat ze vanuit deze positie weer kunnen gaan kruipen. Wij kregen de tip om bij elke verschoning het kindje eventjes op de buik te leggen.
    Maar op deze manier kan het volgens mij wel weer heel snel recht groeien, hoor...
    Succes ermee!

Gr. Niki

3. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Giulian vond het zo lekker om n beetje zachtjes gemasseerd te worden en lag ook graag op papa zn buik op zn buik.

Als ik hem verschoonde legde ik m vaak ff op zn buikje en masseerde (haal zachtjes, meer wrijven) zn rugje. Ook lekker na het badje om zo in te smeren met olie.

(Hij heeft zoiets trouwens niet gehad, hoor.)

4. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Ik heb hetzelfde bij Hind. Wij lopen sowieso bij de fysio vanwege hypertone spiertjes en het is hier ook zoveel mogelijk om en om alles doen.

Deel Deze Pagina