moeite met ontlasting; wanneer en hoe vervolgstappen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Koekie1, 26 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Dank jullie wel voor alle reacties tot nu toe!

Ik ga dan inderdaad maar eens de zuivel minderen. Waar kan ik het beste de havermout mee mengen? Want yoghurt valt dan ook af. Kan het ook met ongezoete sojamelk (drink ik zelf) al zit daar wel een uitgesproken smaak aan. Of is dat niet geschikt voor kinderen?
    Het niet geven kan natuurlijk ook maar DL is erg gehecht aan haar bakje "pap" 's morgens :)

Wat betreft goede vetten: avocado eten wij zelf niet (een van de weinige dingen die ik niet wegkrijg), DL heeft het wel eens gegeten maar dat is alweer lang geleden. Vrijdag maar een meenemen van de supermarkt.
    Ik heb weleens soep geprobeerd maar DL maakt daar echt een bende van! Ze wil perse met een lepel eten en met soep is dat best lastig :D Ik vindt het altijd wel erg leuk en lekker om zelf soep te maken. Ik ga het toch maar weer doen en dan in een bekertje geven zodat ze het kan drinken? Of hoe eten jullie kinderen soep?

@charlie007; pruimensap van zonnatura heb ik nog niet geprobeerd. Is dat beter dan laxo? Aangezien dat ook op basis van pruimen is?

@ikdus; Zindelijk is DL nog niet. Zit wel regelmatig op het potje dus het begin is er. Wanneer ze zindelijk zijn gaat het dan vaak beter met poepen?
    Mijn ha is niet zo meedenkend. Gooit het vaak op de leeftijd. Allergie test lijkt me een goed idee. Weet ik in ieder geval waar ik om kan vragen als hij niet meewerkt :D

@piccolina; vervelend dat jouw dochter nog zoveel last heeft van eczeem? Heeft je jongste dochter er ook last van? Ik hoop dat de kinderhomeopaat gaat werken voor jullie!
    DL is het laatste jaar gelukkig volledig eczeem vrij. Wel heeft ze snel last van een droge huid.
    Dank je wel voor de tip van probiotica. Ik zal er eens naar kijken in de winkel.

@snoeki; he, vervelend dat het bij jullie ook niet goed gaat. 4 zakjes forlax en 4 klysma's en dan nog een week niks is wel heftig zeg! Hopelijk gaat het gauw beter!

Ik lees dat veel van jullie forlax gebruiken. Is dat omdat lactulose onvoldoende werkt? Hier werkt het namelijk wel goed volgens mij (icm roosvicee laxo). Ze heeft nu 1x per 2a3 dagen ontlasting zonder al teveel moeite. Of zou het het proberen waard zijn om over te stappen op forlax?

Ik vindt het wel fijn om herkenning te lezen. Als ik in mijn omgeving kijk lijk ik de enige met een kind met dit probleem.

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Forlax zijn volgens mij gewoon vezels en lactulose volgens mij niet. Durf het niet zeker te zeggen.

Hopelijk werkt jouw ha wel mee aan allergie test die van mij niet want onder de 4 is nutteloos. Het niet poepen en zware eczeem moet toch ergens vandaan komen....

Hier had ze met luier steeds veegjes poep of een keuteltje.
    Met 20 maanden besloot ze dat zij zindelijk wou zijn en ging het poepen super goed. In mijn ogen lag dat aan de houding. Toen met luier om hield ze haar benen stijf gekruisd ofzo en op het potje kom je in een natuurlijke houding. Uit eindelijk begon ze daar ook haar benen te kruisen. En sinds het potje weg is gaat het weer goed.
    De huisarts adviseerde met 18 maanden toen ook zodra ik zag dat ze moest poepen om haar op de wc of potje te zetten.

Wat je evt ook kan doen als je ziet dat ze perst maar niets komt dr knietjes richting haar buikje duwen.

Sterkte hoor

3. nellebelle

nellebelle Actief lid

8 sep 2014
    218
    0
    0
    ik zou via de huisarts eens een goede pro biotica kuur vragen. dit stumileert de darmen niet maarbrengt ze in een goede balans. je moet het een tijdje geven voor je effect ziet maar eens de goede darm balans er is werkt dit langetijd zonder dit te bijven geven, eigenlijk tot iets de darm flora weer in de war brengt zoals een antibiotica kuur!

het heeft hier bij ons mannetje van 5 maanden ook wonderen gedaan en de papa heeft het ook regelmatig nodig;) dus hij heeft het van geen vreemden

Deel Deze Pagina