hoeveel moet een peuter drinken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sydneys, 28 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Als ik erover nadenk drinkt hij denk ik weinig.
    hij is heel gehecht aan zijn melk, daar drinkt hij zo een 300/350cc van.
    en verder schat ik gemiddeld 2 bekers. Heb net even gekeken hoeveel 1 volle beker is en dat is 150cc dus x 2 is 300 cc. Vaak minder, soms meer.

Op een dag dus in totaal 600/700 cc. Regelmatig 500cc schat ik.
    hij plast een keer of 3/ 4 goed op een dag, s'ochtends een volle luier.
    Moet ik hem meer geven of is dat genoeg?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Klinkt als genoeg ook vocht uit voeding en fruit mag je mee tellen.

Wel altijd drinken klaar hebben staan beker water op tafel af en toe aanbieden.

Zo te lezen doet hij het verder prima.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hij gaat wel plassen omdat hij moet van mij. Als het aan hem ligt plast hij misschien 1 of 2 keer op het potje en in de luier na het middagdutje hoewel die ook soms droog is.
    ik moet hem echt aansporen "als je gaat plassen gaan we naar boven" " als je gaat plassen mag je je handjes wassen" maar dan plast hij wel een laagje in het potje

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
  5. sydneys

sydneys Niet meer actief

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Liefst een liter zegt onze kinderarts maar dat redden we bij beide dames in de verste verte niet!

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat tie qua aantal cc's wel aardig zit hoor. De mijne komen er niet aan. Ik zou wel het aantal cc's melk naar beneden doen...het advies is er niet voor niks.

8. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Net even getest met een maatbeker. Ontbijt en lunch een halve beker melk, in totaal 200cc. En dan gedurende de dag een halve rietjesbeker ranja (200-300 cc max). 's Avonds nog een flinke bak yoghurt, en voor het slapen gaan een klein bekertje melk (max 100cc). Erg weinig dus, maar dat heeft ze van haar moeder. Ik haal de liter per dag ook in de verste verte niet.

9. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Hier hooguit 600 ml per dag drinken. Dat was toen ze een jaar was hooguit 100 ml per dag. Dus ik ben allang blij.

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als volwassene is 2l het advies, nog geen 1l vind ik wel heel weinig! Krijg je geen hoofdpijn van zo weinig vocht?

11. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier drinkt ze minimaal 1500ml per dag ivm dat haar medicijnen anders niet werken. Soms zelfs nog wel meer.

Ik vind het persoonlijk wat weinig. Voor onze dochter medicijnen kreeg dronk ze al rond een liter per dag.

Maar moet zeggen wij zijn dus geen goede graadmeter.

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

2 liter kom ik zelf ook niet aan. Drink zelf ook niet echt veel.
    denk dat ik 1l of iets meer drink. Ik drink vaak kleine beetjes.

Zoon drink zijn glaasje meestal in 1 keer op maar hoeft dan niet meer iets te hebben. Bied het hem wel aan. 3 a 4 halve bekers dus

Hij drinkt melk en water met een paar druppels siroop of gewoon water. Water puur dronk hij in de zomer redelijk goed, nu hij minder drinkt geef ik meestal water met een paar druppels siroop. Als hij maar ziet dat ik er iets in doe.

Deel Deze Pagina