Fay is bijna 4 maanden en ik wil beginnen met fruithapje te geven. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? welke tijd zal ik het geven? en hoeveel moet je mee beginnen? Doe je het juist voor of na een fles? of gewoon tussendoor? Is het verstandig om in de laatste fles ook al 1 schepje rijstebloem te doen voor het doorslapen? En het slapen....een drama! Overdag gaan de slaapjes prima als je d'r in bed legt. Maar na de fles van 18.00/19.00 uur is het een drama, meestal krijgt ze een flesje, even spelen en in badje en dan even knuffelen en dan naar bed....no way! ze gaat gelijk krijsen! Ze is alleen rustig als je haar oppakt en bij je op schoot zet of naast me in bed of op de bank. Meestal rond een uur of 21.30 lukt het wel, maar dan moet ik d'r wakker maken voor de fles van 23.00 uur die ze wel altijd opdrinkt en weer lekker verder slaapt. Heb echt alles al geprobeert, dit is ook pas sinds anderhalve week, is het gewoon even een periode misschien? iemand tips? Groetjes Margje
mijn dochter is bijna 4 mnd,en geef haar smorgens flesvoeding,dan om 10:00 uur fruithapje...zo kan je zien gedurende dag of ze er tegen kan.. dan om 12 uur weer fles..dan om 16:00 uur weer de fles en om 20:30 uur weer maar dan met 2 schepjes rijstebloem...en dan slaapt ze tot smorgens 7:00 uur.ik ga nu ook beginnen met groente...die krijgt ze dan ook om 18:00 uur.ze krijgt dus 4 flesvoedingen(4 x 180 cc)en de laatste dus met rijstebloem..ik moets haar ook elke keer wakker maken,om 23:00 uur..totdat ik een keer dacht..laat haar maar eens doorslapen,ik kijk wel of ze zelf komt....niet dus!!hahaha,dus is eigenlijk van zelf gegaan...nou slaapt ze ook veel beter,succes!
Dank voor je reactie! Hoeveel fruithapje geef je haar om 10.00 uur dan? Fay drinkt niet altijd haar flesjes van 165 leeg, meestal laat ze 10 cc staan. Zou ik dan haar wel gewoon kunnen laten doorslapen zonder een fles om 23.00 uur? krijgt ze dan wel voldoende binnen? Dan zou ik bv een flesje rond 20.30 uur kunnen geven met rijstebloem ofzo... En miss als ze 4 voedingen krijgt drinkt ze ook wel meer? Thanx!
Wat bij ons goed werkte: eerst in bad en daarna laatste flesje. Worden ze slaperig van en ons meissie sliep dan zo 10 uur door.
Ik zou dan inderdaad haar om 20.00 uur in bad kunnen doen en daarna een flesje met 2 lepels rijstebloem en dan lekker laten doorslapen? Dan zit ik dus op 4 voedingen. Ik zat net te denken, Fay gaat na de fles van 14.00 meestal slapen, en meestal slaapt ze toch wel tot 17.30 uur, als ik haar nou eens een uurtje eerder wakker maak, zou zze dan s'avonds miss wat eerder moe zijn? Hoe ziet jou schema eruit Murron?
mijn dochter kreeg met 3 maanden al geen nachtfles meer je zou idd kunnen proberen om de fles van 23.00 steeds eerder te geven zo kan je precies in de gate houden als je bijv. de fles om 10.00 geeft of ze dan ook nog doorslaapt en zo elke week vroeger?? totdat je op 19.00 zit met de laatste fles mits ze natuurlijk dan door wil slapen wij hoefde namelijk de fles van 23.00 niet te geven want ze was dan zo diep in slaap dat ze de fles niet op dronk tot ik dus ook een keer bedacht ik geef hem niet (met 2.5 maand ) en ja hoor mevrouw sliep lekker door tot half 8 met de laatste fles om 7 uur
Dank voor je reactie! Hoeveel ml flesvoeding kreeg jou dochter dan per keer? Ik heb haar vanavond wel nog een flesje gegeven om 23.00 uur en die dronk ze helemaal op, 200ml. Nu zal ze morgen (straks) wel later komen denk ik? want cb zei dat ik haar wel moest wekken rond 07.00 uur, maar ik laat haar nu gewoon eens lekker slapen en dan kom ik denk ik vanzelf wel op 4 flessen uit morgen en dan kan ik de laatste rond 20.30 uur geven en weer kijken hoelang ze slaapt. Bedankt voor de tips!