moeite met ontlasting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door joyo, 12 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyo

joyo Bekend lid

4 sep 2007
    543
    0
    0
    kapster
    Onze zoon Raganr is van 1 mei dus bijna 6 weken oud. Maar sinds een week of 2 heeft hij last van zijn ontlasting... Hij poept namelijk maar 1 keer in de 3-4 dagen soms zelfs 5.

Maar bij de wijk zeiden ze dat ik me geen zorgen moest gaan maken. Maar zijn er meer moeders met dit probleem... en die ook volledige bv geven.....

2. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik geef geen bv maar onze dochter kan wel moeilijk haar ontlasting kwijt. Heb van alles geprobeerd maar niets hielp, uiteindelijk heb ik lactulose gekregen van de huisarts. Dit gebruikt ze nu niet elke dag meer alleen als haar ontlasting weer erg hard is.

3. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    bij borstvoeding kan dat hoor dat kindjes zo weinig poepen. geeft niet, het betekend dan dat jouw melk goed op hem is afgestemd.
    Als hij er last van heeft is het natuurlijk niet goed..

4. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.210
    0
    0
    Het is inderdaad normaal, maar hij moet er geen last van hebben. Hier zit er altijd minstens een week tussen, soms nog langer! Laatst zelfs 11 dagen! Toen begon ik me wel even zorgen te maken, maar toen het er eenmaal uitkwam was het gewoon zacht en ze had er geen last van.

Het kan zelfs zo zijn dat ze maar 1x in de 2 weken poepen. Is niks om je zorgen over te maken. Als je denkt dat hij er veel last van heeft zou ik wel even naar de huisarts bellen.

5. joyo

joyo Bekend lid

4 sep 2007
    543
    0
    0
    kapster
    Nou ik zie hem dan wel eens in de box liggen en dan perst hij.... maar er komt niks. En vervolgens huilt hij. Maar ik durf natuurlijk niet met zekerheid te zeggen dat hij er last van heeft.... Maar ik vraag me dan wel af of het daar van komt en of het allemaal normaal is. Want onze dochter. Die ook bv heeft gehad die poepte om de dag. Dus je gaat hem daar mee vergelijken. Alleen iedereen kind is natuurlijk anders.

Vanmorgen heeft hij wel weer een poepluier gehad. De laatste was afgelopen vrijdag. Maar het was gewoon dunne kerrie gele brei.

Deel Deze Pagina