Mijn dochter is gister voor het eerst weer naar school geweest Toen ze thuis kwam was haar jas open en zei ze dat haar juf de rits stuk had gemaakt(dochter is 4 jaar) dus ik heb het vanmorgen na gevraagd aan een andere juf en zei zei dat die juf snel ff mijn dochter haar jas dicht wou doen en idd dat ie toen stuk was maar voor de rest zei ze helemaal niks Nu kan mijn dochter haar jas dus niet meer aan want de rits wil niet meer dicht De rits ging wel wat stug maar met een beetje geduld wil de jas wel gewoon dicht (maar nu dus niet meer) Zouden jullie deze juf (of die andere juf nog een een keer) erop aan spreken en wat zouden jullie dan zeggen?
Ik zal er denk ik niks meer over zeggen, het is toch gebeurd en het zal vast niet expres gebeurd zijn. Misschien begint ze er de volgende keer zelf wel over.
Heel rot dat die jas stuk is, maar dat had jou thuis ook kunnen overkomen. Het is natuurlijk niet zo dat ze aan die jas heeft staan te trekken, t was een ongelukje.... Jammer is t wel ja......
En ik vind eigenlijk dat de schade vergoed moet worden, maarja dat vind ik. Ik weet niet of de school verzekerd is voor dit soort 'ongelukjes'? Want hij zou toch naar de kledingmaker (of hoe heet zoiets?????????) moeten.
Tja het is niet netjes dat de juf niets gezegd heeft. Maar ik weet uit ervaring dat de juf het vaak heel druk heeft op het moment dat de jasjes aanmoeten. De juf kan dan niet bij elk kindje nadenken over de rits. Je kan het natuurlijk altijd nog een keer navragen.
tja.... dat kan gebeuren, had jou ook kunnen gebeuren..... en als je met 30 kinderen geduldig een rits dicht moet doen.... ik denk niet dat je dat kan verwachten.... vind het eigenlijk raar dat je hier moeilijk overdoet..... ik zou zo'n jas gewoon niet meegeven.... je zal zelf maar zoveel kindjes de jas dicht moeten doen.....
Op de meeste scholen is er wel een verzekering, maar daar worden dit soort dingen niet door vergoed. Het kan gewoon gebeuren, had thuis ook kunnen gebeuren. Blijkbaar was de rits toch niet zo stevig, geduld/beleid is niet altijd mogelijk als de juf 30 ritsjes moet dichtmaken.. Je kunt de andere juf nog eens navragen hoe het gebeurd is, maar ik zou er verder geen drukte om maken.
Kan gebeuren, en was ook te verwachten dat het een keer zou gebeuren. Een rits hoort niet stug dicht te gaan. Dus hij was al een soort of kapot. Denk dat de juf ook niet stond te juichen toen het gebeurde. wel raar dat ze er zelf niet even is over begonnen. Maar wat schiet je er mee op om er over te beginnen, of een schade vergoeding te vragen zoals iemand noemde. Dan zou ik de kinderen nooit meer helpen met aan en uitkleden. Ik werk zelf op een kdv en laats was er een knoop bij een broekje afgegaan bij een kindje. Nou ik had niks raars gedaan hoor. Wel netjes doorgegeven aan de moeder. Maar een schadevergoeding hmmmm
Nee ik zou hier de juf echt niet op aan spreken, het is vast niet expres gegaan en zulke dingen kunnen gebeuren. Misschien is ze het wel vergeten tegen je te zeggen met alle hectiek van de eerste schooldag weer.
ik zou ook niets zeggen, jammer dan van de jas. Maar als jij hem dicht had gedaan was hij vast ook stuk geweest.
Zou vast wel per ongeluk zijn gegaan maar vindt wel dat de juf (ondanks een drukke eerste schooldag) er wel wat over had kunnen zeggen.. Blijkbaar verschilt dat per school maar hier is het heel normaal dat als zoiets gebeurd, de jas gewoon vergoed wordt. Is de school gewoon voor verzekerd.
Joh, als je die jas naar een kleermaker brengt kost dat echt geen kapitalen hoor. Beetje overtrokken om daar de verzekering voor aan te willen spreken. (een beetje handige moeder of oma doet dat natuurlijk zelf, een nieuwe rits erin zetten) Ik vind het niet zo netjes van de juf dat ze het niet zelf even heeft gemeld, maar ik zou haar er echt niet op aanspreken. 't Is zo'n kleinigheid.
Zou hier echt geen stampei om gaan maken. Juffen maken echt niet opzettelijk spullen van kindjes kapot. Ritsen zouden juist tegen een stootje moeten kunnen... Bij ons op school hangt een bordje waarop staat dat de school niet aansprakelijk is voor het stuk of zoek raken van spulletjes/kleding. Ben zelf juf en zou er echt van staan te kijken als een ouder met deze opmerking bij me zou komen...
vind het ook onzin om daar een verzekering op aan te spreken.... kleding en ritsen slijten nu eenmaal en gaat stuk... is dat dan op school, so be it.... dit soort dingen houden verzekeringspremies hoog.... kijk als tijdens de gym een bril sneuvelt of zo vind ik het wat anders, maar kapotte ritsen wat een larie..... vind ik nu typisch een gevalletje van "verwend"zijn in onze verzorgingsstaat.
Ook brillen vallen niet onder verzekering van een school. Kinderen moeten met de gymlessen hun bril afzetten en anders adviseren we ouders om zelf een extra brillenverzekering af te sluiten. Een ongeluk zit immers in een klein hoekje
Ik vind dat ze het wel even moest melden bij je, hoe druk haar dag ook zou zijn.. Ongelukje kan gebeuren maar als er in het vervolg weer zoiets gebeurt dan zou ik haar er wel op aanspreken, dat ze tog iets voorzichtiger te werk moet gaan.
ik heb mijn bril wel vergoed gekregen ooit, maar ben al 42 dus is dan misschien veranderd.... maar lees ook dat sommige scholen wel de jassen vergoeden.... dus misschien is dat per school anders, afhankelijk van hoe een school zich verzekerd?