lid 2 geldt voor medicijnen die niet in Nederland verkrijgbaar zijn, bijvoorbeeld experimentele medicijnen. Je mag dus zeker wel een ampul Menopur in huis hebben, omdat dit een geregistreerd medicijn is.
Jeetje, zat hier ook al zo lang over te twijfelen...wel of niet laten weten hier op het forum... *verwijderd*
ja weet ik tis ook maar een peulenschil vergeleken met menopur ofzo......trouwens...laatste keer dat ik het haalde was het niet vergoed. (dat verschilde eigenlijk per maand wel zo ongeveer!!) Zit het nu in het pakket...dat is wel fijn!
Nee, het gehele artikel, dus alle leden gaan over niet in Nederland legaal te verkrijgen medicijnen. Maar inmiddels heeft iemand in een ander topic al antwoord gegeven op de vraag waar het in de wet zou staan dat het verboden zou zijn... *trommelgeroffel* Artikel 61 Geneesmiddelenwet 1. Het is een ieder verboden UR-geneesmiddelen of UA-geneesmiddelen ter hand te stellen, met uitzondering van: a. apothekers die hun beroep in een apotheek uitoefenen; b. huisartsen die in het bezit zijn van een vergunning als bedoeld in het achtste of negende lid; c. daartoe bij ministeriƫle regeling aangewezen personen en instanties in de in de regeling bedoelde omstandigheden. Ik zat er met mijn grote mond helemaal naast!! Het staat dus wel in de wet
Interessante discussie! Zou het misschien zo kunnen zijn dat het niet wettelijk strafbaar is, maar dat beheerders van een forum niet willen dat zij aansprakelijk kunnen worden gesteld, in het geval er iets mis gaat. Beetje Amerikaanse-stijl zeg maar? Stel er wordt hier een topic geplaatst met iemand die medicatie aanbiedt. Iemand (laten we van het ergste uitgaan) misbruikt deze medicatie (bv door zelf experimenteren) en dit loopt niet goed af. De persoon in kwestie (of nabestaanden) zouden kunnen zeggen: Ja, maar ik/zij had het met bemiddeling van jullie site! Rechtzaak... blablabla. Is maar een idee... We gaan op veel gebieden al erg richting Amerikaanse praktijken vind ik zelf. Zo vaak dat het altijd een 'schuldige' moet worden aangewezen in situaties die niet goed gaan... En ik bedoel... medicatie is uberhaupt via internet heel makkelijk te krijgen, ondanks dat het officieel via recept zou moeten. Als ik via Google op zoek ga naar bv Utrogestan, dan zijn er plenty sites waar ik dat kan bestellen. In geval van een echt verbod zouden die sites toch ook allang geblokkeerd moeten worden of zo?
Ik had net twee linkjes via een ander forum gekregen. Het is dat ik vanavond andere dingen te doen had. Het is dus echt officieel verboden. Nou, hebben we dat ook weer uit de wereld. Maartje....goed gezocht hoor! Niet meer zoveel smileys gebruiken he, als je denkt dat je gelijk hebt
Ik weet niet of hier al op gereageerd is ( heb nog niet alles gelezen): maar stel dat de ontvanger iets verkeerds doe met de meds en zij overlijdt, dan ben jij ( de gever) ook nog medeschuldig.