waren dit harde buiken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door joseetje26, 24 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hoi allemaal... gisteravond gebeurde er iets raars in bed..

ik voelde de baby een klein betje bewegen en ineens verscheen daar een harde bal onder m,n huid, zo groot als een flinke sinaasappel... en ineens was het weer weg.... na 2 min kreeg ik een beetje raar gevoel en daar was het weer een sec of 5... het voelde hard...wat is dat nou geweest? m,n baarmoeder is nu toch al groter dan een sinaasappel? kan het het ruggetje van de baby zijn geweest ofzo?

gr jose

2. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Jaaaaa, dat heb ik ook sinds deze week!

Gister waren we bij vrienden en toen kwam die harde bal weer ronddraaien!

Ben ook benieuwd of dit harde buiken zijn...

3. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Nee, dit is de baby! Het ruggetje met het kontje.
    Een harde buik is als je buik ineens helemaal hard wordt, dit duurt ongeveer een halve minuut tot een minuut.

4. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    maar word bij een harde buik echt je hele buik hard? hoe groot zou je dat omschrijven?

wauw als dat de baby is dan is dat echt super.

gr jose

5. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Je, je hele buik. Als het zover is weet je echt wel dat het een harde buik is. Net als een harde bal in je buik! Soms voelt dat ook wat trekkerig aan.

6. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Dan heb ik hier een vraagje omgaande harde buiken;)... Vanaf wanneer krijgen de meeste last van een harde buik? Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik een beetje een onaangenaam gevoel in me buik krijg en me buik dan ook hard is. Maar weet dus niet of het een harde buik is. Dacht zelf eerder me darmen ofzo.

Liefs

7. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    Ik lees even mee,ben ook aan het twijfelen of ik nu echt af en toe harde buiken heb

8. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb vanaf week 28 veel harde buiken.
    Je hele buik spant zich aan (spieren van de baarmoeder) en dat blijft zo voor een halve tot een hele minuut of iets langer. Het voelt verkrampt aan en als je wat verder in de zwangerschap bent voel je het ook drukken op je longen waardoor je je ademhaling wat moet aanpassen, je kunt er een beetje van gaan 'puffen'. Je buik wordt zeg maar samengetrokken en dat kan rare vormen aan je buik geven (schuin of heel puntig).

9. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Ik herken de harde buiken van de eerste heb er nu ook steeds meer last van, je hele buik voelt dan hard en gespannen aan heel naar gevoel vind ik het altijd.

10. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Harde buiken kunnen ook in een bol naar ene kant zitten.
    Dus die harde bol is wel een harde buik, en idd daar ligt je kindje dan.

11. Ellen1982

Ellen1982 Actief lid

18 jun 2008
    363
    0
    0
    Verzorgende ig
    Eindhoven
    Ik heb dit sinds 19 weken, het is er dan een seconde of 10/20 en dan zakt het weer...ik heb het de ene dag erger en vaker dan de andere dag...soms ook helemaal niet. Volgens de VK kan het nog geen kwaad, wordt het frequenter dan is het wel nodig om rustiger aan te doen zei ze...maargoed ik waak er wel voor dat dat niet gebeurd. Als ik merk dat ik een dag vaker harde buiken heb dan normaal, dan ga ik de rest van de dag rustig aan doen en scheelt het wel..

12. Brechtje

Brechtje Actief lid

22 sep 2008
    493
    0
    0
    Ik twijfel soms ook of ik een harde buik heb. Bij de zwangerschap van mijn dochter heb ik ze nooit opgemerkt maar nu is soms een klein gedeelte in me onderbuik hard idd alsof er een bal in zit. Maar niet in me hele buik. Maar bij mij houd dit soms wel lang aan. Ik voel het ook alleen met me handen op me buik anders merk ik het niet,

13. puk

puk Lid

18 mrt 2006
    82
    0
    0
    arnhem
    Yep, die harde bal, das de kleine! Die met hoofd, kont, of wat dan ook langs je buikwand 'schuurt'.
    En die harde buiken voelen inderdaad heel gespannen aan, alsof je helemaal op spanning staat en je huid helemaal strak staat...voelt niet echt prettig..heb ook t gevoel of organen dan een beetje in de verdrukking komen en ben meer benauwd. Heb ze vaak s'avonds als ik die dag heel druk ben geweest...(weet ik, dat ik gewoon te druk ben geweest)

14. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    mmmmmm nu ben ik toch erg inverwarring...... weet nu niet zeker wat het bij mij is....

als de baby beweegd en ik frummel wat met m,n handen op die plek dan voel ik een licht krampend gevoel en kmt daar die harde plek...

kan het een beetje krampend aanvoelen als de baby zich naar je toebeweegd? en is het niet raar dat je juist een harde buik krijgt als je rustig in bed ligt?

iemand anders schreef het ook al dat je het alleen voelt als je op de rug ligt met je handen op je buik anders zou je het niet eens merken?
    kan dat dat je een harde buik alleen merkt doordat je er toevallig met je handen op voelt? en is 18 weken niet een beetje vroeg voor harde buiken.

gr Jose

15. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    's avonds krijg je sneller een harde buik (ik toch) en op je zij liggen is het beste om ze over te laten gaan.
    Dat krampachtig gevoel komt toch van een samentrekking van je baarmoeder volgens mij, voelt aan als spierpijn?
    De bewegingen van de baby doen horen geen pijn te doen (behalve als ze heel laag onderin schoppen of tegen je ribben :) )

16. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Ik heb zo ook al, gelukkig niet vaak.
    Ik krijg ze eigenlijk alleen maar als ik op mijn rug op bed of de bank lig.
    Misschien door de overstrekking?ben wel benieuwd of iemand daar een antwoord op heeft.
    Ze kunnen trouwens geen kwaad zolang ze geen pijn doen en niet met regelmaat achter elkaar komen.
    Want dan zouden het weeen zijn.
    Als je niet zwanger bent trekt je baarmoeder zo'n 9 a 10 keer samen per dag.
    Nu je baarmoeder groter wordt voel je dat opeens.
    Ik heb trouwens elke keer een gedeelte van mijn baarmoeder wat keihard wordt, je hele baarmoeder hoeft dus niet perse helemaal hard te worden voor een harde buik.

17. kaatje24

kaatje24 Actief lid

17 sep 2008
    132
    0
    0
    ok wacht ff nou

ehmm
    ik dacht dus dat harde buik ook gedeeltelijk harde buik kon zijn?
    maar dat is dus niet zo?
    voelde vanochtend ook zo een harde bal aan de voorkant van mijn buik........ja zou bijna zeggen ter grootte van een babyhoofdje ongeveer :)
    dacht dus
    harde buik
    maar lees nu dat harde buik dus gehele buik/baarmoeder is?
    dus dan was het toch billen of hoofdje vanochtend?
    woepie
    brusje was aardig aan het draaien vanochtend toen ik net wakker was dus...........

en die harde buiken heb ik dan dus niet meer
    had rond 16wkn wel afentoe alsof er een bowlingbal onderin mijn buik lag, hard zwaar en strak, maar niet pijnlijk......maar echt duidelijk een hele bal........
    nu dus niet meer zo........wel rekkende banden links en rechts langs mijn buik richting liezen zeg maar.

maar goed ik dwaal af
    wou dus weten of het dus gedeeltelijk harde buiken zijn of dus echt mijn beebje?
    en dat harde buiken dus echt geheel hard en niet gedeeltelijk zijn?

18. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hai,

Ik heb dus hetzelfde en vraag me ook af of het nou harde buiken zijn of de baby.
    Ik heb de vraag aan de verloskundige op het forum hier gesteld en ze heeft inmiddels ook geantwoord. Misschien hebben jullie er iets aan:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=133343

19. Onzeker1982

11 mrt 2008
    44
    0
    0
    Heej Joseetje26,

Ik ben ook 18 weken zwanger, en ik heb gisteravond precies hetzelfde gevoeld.
    Vroeg me natuurlijk ook af wat is dit nou?!?
    Ook ik lag in bed met mijn handen op mijn buik.
    Verder heb ik de baby nog niet gevoeld, mijn placenta ligt ook aan de voorkant....
    Begrijp eerlijk gezegd nog niet of het nu de baby die beweegt of dat het door evt. drukte komt....

Groetjes!

20. puk

puk Lid

18 mrt 2006
    82
    0
    0
    arnhem
    Ik ervaar harde buiken niet als spierpijn, echt wel krampig, zón gespannen gevoel en voel ze inderdaad alleen s'avonds als ik rustig op m'n rug of zij lig..(alsof alles ontspannen is, behalve die buik). Als die kleine aan t duwen is voelt dat ook wel een beetje gespannen maar niet constant, laat maar zeggen...moeilijk om het gevoel precies te verwoorden...vergelijk het nu ook een beetje met m'n eerste zwangerschap..

Deel Deze Pagina