Hallo, mijn zoontje van 8 weken heeft problemen met poepen, hij heeft geen last van harde onlasting, hij kan alleen niet afgaan. Soms is hij 2a3 dagen aan het persen voordat er iets uit komt. Weet iemand hoe dit komt of wat ik eraan kan doen, hij heeft er zo'n last van.
Mijn zoontje had hier ook last van. Er zijn een aantal huis-, tuin- en keukenmiddeltjes (die ook tegen krampjes helpen) zoals: - theelepeltje maiskiemolie door de fles (olijfolie is te zwaar op de maag) - 10ml extra water in de fles - tussendoor wat extra water laten drinken - flesvoeding aanmaken met venkelthee - kindicol van VSM (is voor zachtere ontlasting, maar kan ook verlichting geven) - buikje onder de navel met de klok mee masseren (om de darmen op gang te brengen) - met de beentjes fietsen - voeding aanmaken met Evian (magnesiumrijk bronwater) - even stimuleren met de thermometer (niet te vaak doen) - lactulose (is een babyvriendelijk laxeermiddel wat zonder recept bij de apotheek te verkrijgen is) Bij mijn zoontje mocht dit helaas niet helpen..... Uiteindelijk heeft hij via de Kinderarts het middel Movicolon gekregen. Hij gebruikt dit nog steeds en heeft nu (bijna) iedere dag een poepbroek! Succes!
ha mijn zoontje had er ook last van die poepte 1 x in 2 dagen nu 1 x per dag maar dan is t zon harde keutel das zielig maar had voeding voor krampen en spugen en ging goed want ben er nu van af van die voeding en heb t nog maar 1 keer gezien sinds 3 weken dus ej ja vsm of olie maar meer water is mij afgewezen en ook thermometer want maark je die plooien schraal en gat t naar binnen toe zeiden de cb tegen mij. en idd water tussendoor mar dat vergat ik vaak maar succes
hallo, mijn dochter had dit ook heel erg zei kon 5 dagen gewoon niet en dan maar krijsen en persen enzz dat was echt zooo zielig bij mij hiep niks ! olie door de fles masseren enzz het enige wat hielp is dat ik naar de huisarts ben gegaan die heeft lactulose voorgeschreven en dan heb ik tot 4 maanden gebruikt nu ze fruit enz krijgt gaat het super ik zou eerst evt wat olie door de fles proberen of evt naar de huisarts succes