Hoe krijg ik haar in slaap (2 wkn oud)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lenn77, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenn77

    Lenn77 Lid

    20 mrt 2014
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter wil maar niet slapen, vooral overdag. Na een voeding lijkt ze zo moe dus we leggen haar in haar bed maar dan begint ze na 5 m te krijsen en te gillen, als we haar dan troosten (we laten haar in bed liggen) dan wordt ze ook niet stil. Dan halen we haar eruit en dan is ze stil. Maar wel nog steeds erg moe. Ze heeft vandaag overdag misschien totaal 4 uur geslapen, en ze komt heel erg wakker over.
    Mn vriend wil haar wat vaker laten huilen maar ik denk dat ze daar nog een beetje te jong voor is en dat we dat later wel kunnen afleren. Ook al denk ik dat dat huilt omdat ze liever door 1 van ons wil worden vast gehouden.
    We hebben inbakenen ook al geprobeerd, een badje voor het slapen gaan, met de wagen gewandeld enz.
    Ik vraag me af of we haar moeten laten huilen? Aan de ene kant willen we haar niet elke keer alleen maar in slaap krijgen door haar drie kwartier in onze armen te laten wiegen, of is dat gewoon iets waar we doorheen moeten?
    Ik las ergens dat je een baby in bed moet leggen als je merkt dat ze wakker is maar wel moe. Maar dat zie ik gewoon echt niet gebeuren, dan gilt ze alles bij elkaar. Dat kan toch ook niet goed zijn?
     
  2. Marijcha

    Marijcha Actief lid

    5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Lekker bij je houden dan je kleintje! Ze is nog zo jong, zeker niet laten huilen hoor. Zijn er misschien andere redenen voor het huilen? Reflux of krampjes? Ons meisje huilde ook veel vanwege krampjes. En t is zwaar als ze veel huilen maar ja, hoort er bij! Gaat weer over :)

    Voor t slapen heeft inbakeren in de paco bij ons goed geholpen, wellicht een optie? Misschien huilt ze ook van oververmoeidheid, t is een vicieuze cirkel wat dat betreft.
     
  3. Spikkel19

    Spikkel19 VIP lid

    18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    nou ik vind 2 weken erg jong om dr te laten huilen,

    ik zou lekker een draagdoek proberen en dr lekker bij je dragen, ze wil waarschijnlijk lekker dicht bij jullie zijn!
     
  4. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Eens met spikkel, ik heb alle drie de kinderen gedragen, de eerste twee maar tot 5 maanden omdat ik niet beter wist dan de rekbare maar nu ik de geweven ontdekt heb draag ik nog steeds met de jongste,
     
  5. Esje13

    Esje13 Fanatiek lid

    4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze is nog echt jong. Mijn dochter heeft tot 6 weken haast alle slaapjes, op de nacht na, op mij of bij mij geslapen. Ze hebben nog mama honger. Ik denk dat als je haar laat huilen of niet in slaap krijgt ze oververmoeid raakt en dan wordt in slaap valken nog moeilijker. Ik heb heel veel gehad aannhet boek, een baby in in een droomritme van stephanie lampe. Daar staan wat tips in en ik vond het echt een fijne houvast. Laten huilen op deze leeftijd zou ik echt niet doen. Maar het is jou kind en je moet doen waar jij je goed bij voelt.
     
  6. norwegian-sky

    norwegian-sky Fanatiek lid

    7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Ons meisje is vandaag ook 2 weken.
    Na de voeding houden we der lekker bij ons.
    Als ik niks anders te doen heb laat ik der lekker liggen en anders leg ik der in de kinderwagen in de woonkamer. Zo hoort ze ons en als ze wel eerder mopperd geef ik der een speentje. Of neem der gewoon weer lekker bij me.

    Snachts slaapt ze naast mijn bed in der wieg. Als ze sbachts onrustig word neem ik der lekker bij me nadat ik een paar keer een speen heb gegeven.

    zo heb ik het bij alledrie gedaan. Na een paar weken worden ze onrustiger beneden en begin ik ze overdag in hun eigen kamer te leggen en als ze snachts doorslapen ook snachts. Bij de eerste met 6 weken en de tweede met 8 weken.

    Geniet van je kleintje! Lekker bij je nemen! Tis hier altijd goed gekomen en onze kids slapen nu altijd goed ook snachts dus kan echt geen kwaad!

    Ze zitten 9 maanden in je buik dus snap niet dat mensen ze dan opeens de hele dag en nacht in een kamer apart kunnen leggen. Wil ze echt in de kamer hebben waar ik ook ben lekker veilig vlakbij mama
     
  7. Tante Truus

    Tante Truus Actief lid

    14 jul 2014
    343
    110
    43
    De jongste hier sliep ook niet, die heb ik de eerste 5-6 weken gedragen in een draagzak en daar sliep hij als een roosje. Daarna ging het langzaamaan steeds beter met in bed slapen.
    Lekker bij je houden, dus. En geniet van deze fase, dat ze lekker bij je slapen. Die is zo voorbij.
     
  8. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Idd dicht in jullie buurt laten. Lees het stukje over hechting maar eens op borstvoeding.com
    Mijn jongste sliep eerst s nachts bovenop mij, heb ik veel gedragen en in slaap gewandeld. Heb haar met weinig moeite en zonder laten huilen in haar eigen bedje leren slapen.
     
  9. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Met die leeftijd sliep ons dochtertje overdag alleen maar op een van ons. Bekijk het eens vanuit zo'n klein hummeltje. Eerst 9 maanden lang lekker warm bij mama in de buik, bewegingen, geluiden etc. En dan opeens pats boem in de grote enge wereld helemaal alleen in dr bedje.

    Houd haar lekker bij je en geniet er intens van, want voordat je het weet mag je blij zijn als ze ff 5 minuten per dag wil knuffelen :p
     
  10. Lenn77

    Lenn77 Lid

    20 mrt 2014
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar hoe heb je dat dan gedaan? Dat ze erna wel in haar eigen bedje heeft leren slapen? Wilde ze toen niet nog steeds bij jou?
     
  11. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik ben begonnen haar slapend (in slaap dragend wandelen was het enige wat bij haar werkte) over te leggen in de kinderwagen.
    Toen het in slaap wandelen met 3,5 mnd niet meer werkte, haar in bedje gelegd. Ze slaapt alleen op haar buik, in het donker.
    Ik bleef bij haar maar zorgde dat ze me niet zag. Als ze een kik gaf, wreef ik even over haar ruggetje of gaf ik haar speentje weer.
    Verrassend genoeg sliep ze steeds binnen 10 min.
    Als ik haar weer hoorde, liep ik er gelijk weer heen.
    Ze heeft wel lang steeds maar een uur geslapen. Rond 7 mnd ging ze langer slapen.
    S nachts sliep ze tot een mnd of 10 bij ons. Vanaf 6 mnd s avonds wel eerst in haar eigen kamertje.
     
  12. Patrijs1981

    Patrijs1981 Fanatiek lid

    22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

    Ach ze is nog maar zo klein. Lekker bij je houden hoor! Ze heeft slaap nodig om te groeien. Dat lijkt me nu eerste prioriteit. Ze is pas net uit je buik.
     
  13. Sunlover

    Sunlover Bekend lid

    26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn meisje is morgen 4 weken en is ook niet zo'n slaperd overdag. Ze ligt in een puckababy beneden in de wandelwagenbak. Na een voeding is het rechyop houden, knuffelen en even in de box liggen en dan na 45/60 min wakker gaat ze in de puckababy en in de wandelwagenbak. Vaak huilt ze een minuutje en dan valt ze jn slaap. Is ze al snel weer wakker dan gaat ze in de draagdoek als mijn peuterzoon thuis is en anders maak ik een rondje of komt ze bij me liggen als ik zelf ook moe ben. Alleen slapen boven in bed overdag komt wel, dat proberen we over een paar weken. s avonds en s nachts slaapt ze al in haar eigen bedje dus ze kan het wel.

    Probeer rustig te blijven en neem haar lekker bij je, vooral als je toch maar alleen thuis bent en niemand om je heen hebt!
     
  14. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Joh, je kindje is 2 weken. Ze heeft 8 maanden in je buik gezeten, en ze wil gewoon geborgenheid. Niet zo raar toch? Laten huilen om haar te laten slapen slaat echt nergens op, en ik zou dat ook nooit doen.

    De eerste maanden zijn vermoeiend voor ouders, maar meer dan warmte, liefde en geborgenheid hebben ze nog niet nodig. Maar je moet het ze wel geven :) (en een schone luier en voeding haha)

    En ik lees iets over inbakeren. Dat je het al geprobeerd hebt, maar inbakeren moet je doen of niet. Niet een dag proberen en dan weer stoppen. Regelmaat....blijft het key-woord. Dat geldt ook voor het badje, wandelen etc. Kies een koers en blijf er bij.
     
  15. Ikke151187

    12 jun 2013
    48
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn mannetje tot een maand of 4 in slaap gewiegd. Toen krijste hij steeds meer voordat hij in slaap viel (Terwijl ik hem aan het wiegen was) Nu leg ik hem in bed, laat ik hem even huilen en dat duurt altijd max 10 min dan valt hij heerlijk in slaap. Maar met 2 weken zou ik dat echt niet doen.

    Ik las laats ergens een heel verhaal over je kleintje wat zo lekker bij je ligt en dan word hij/zij uit jou warme armen in een koud bedje gelegd blablabla Maarja zo is het wel is eigenlijk zielig dan toch :). Lekker bij je houden en vooral van genieten :)
     
  16. Lynn88

    Lynn88 Bekend lid

    15 feb 2013
    877
    0
    0
    Heel herkenbaar, mijn dochter sliep ook niet toen ze zo klein was. Áls ze al sliep was dat op/naast mij. Dit heeft denk ik een maand of 2 geduurd. Wij zijn toen begonnen met inbakeren en regelmaat. Dit hielp niet direct maar toen we het een tijdje hadden geprobeerd (en dat was erg zwaar, want je denkt continu dat het niet werkt) begon ze steeds vaker in haar eigen bed in slaap te vallen. Eerst korte slaapjes en later bleef ze steeds langer slapen. Toen zijn we het inbakeren gaan afbouwen. Ze wordt over 3 weken 1 jaar en is inmiddels de beste slaapster van het westelijk halfrond ;)

    Ben het wel eens met een van de vorige schrijfsters... kies een koers en blijf daar een tijdje bij. Het zal in eerste instantie altijd lijken alsof het niet werkt, maar regelmaat is het sleutelwoord denk ik.

    Overigens wordt regelmaat en inbakeren regelmatig geassocieerd met laten huilen, maar dit hoeft niet per sé. Wij hebben onze dochter nooit laten huilen. Ik zou het je, zeker op deze leeftijd, dan ook niet aanraden. Niet goed voor je kind en niet goed voor jezelf.

    Succes! Het is heftig, ik weet het, maar het komt goed! Als je tips nodig hebt pb gerust!
     
  17. ukkie1985

    ukkie1985 VIP lid

    27 mrt 2012
    6.134
    0
    0
    Lekker bij jou houden.

    mn dochter sliep savobds en overdag de eerste drie maand alleen bij een can ons op de arm pf buik of draagzak. Logisch ze zoeken nog die lichaamswarmte
     
  18. Tamamara

    Tamamara Lid

    14 jul 2013
    70
    0
    0
    Ook ons meisje wilde de eerste weken niet in haar wieg liggen en sliep dus lekker tegen mij aan, bovenop mij, als het maar bij mij of papa was.
    Na een aantal weken ging ze vanzelf makkelijker slapen met een speentje, maar deze viel steeds uit haar mondje waardoor we erbij bleven zitten om het speentje vast te houden tot ze sliep.
    Nu is ze 6 maanden en leg ik ze wakker in bed met een speentje en een knuffeldoekje en slaapt ze altijd binnen 5 minuten zonder te huilen.

    Wat de anderen ook zeiden, geniet er van (ook al is het niet altijd even handig), het gaat zo snel! ;)
     
  19. Dreamer

    Dreamer VIP lid

    17 mrt 2011
    6.146
    32
    48
    Ahhh nog een humpie.. Lekker bij je houden.. Dat in bed slapen en vanzelf in slaap vallen komt wel als ze ouder zijn..

    Hier was het eerst de avond/nacht alleen in bedje. Daarna soms overdag in de box.. Daarna kwam overdag het bedje pas...

    En nu doet m'n mannetje van 16.5 week alleen hazeslaapjes overdag... Zal wel weer een welbekende fase zijn...

    Overigens niet alle reacties gelezen.. Maar misschien is een draagdoek of ergonomische draagzak iets voor je? Is ze dicht bij jou en heb je toch je handen nog wat vrij om dingen te doen.
     
  20. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Lekker een draagdoek aanschaffen :)
    Wel eentje waarbij je buik-tegen-buik draagt: de horizontale kommahouding brengt gevaar voor verstikking met zich mee en bovendien kun je dan zelf nog vrij weinig.
    In een doek buik-tegen-buik zit je kindje veiliger en heb je zelf ook nog de handen vrij om wat te kunnen doen :)
     

Deel Deze Pagina