Nog steeds berg

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Meis28, 7 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Mijn zoontje is nu 21 maanden en ik zag laatst ineens tot mijn schrik dat ie nog steeds of weer, best veel berg op zijn hoofdhuidje heeft. Is dit normaal? Hoe kan ik dit het beste weg krijgen? Hij heeft best veel haar dus ik zag het ook niet eigenlijk. Hij vindt haar wassen vreselijk dus doe dit ook niet zo vaak (vind het bovendien ook niet nodig de haartjes zo vaak te wassen). Kan het daar aan liggen? Hij vindt t niks als ik aan zijn hoofd kom en stil zitten kan hij ook totaal niet dus ik denk dat het nogal lastig zal worden om het er uit te krijgen?! ;)

2. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Hier een zoontje van bijna 4 met nog berg. Huisarts schijnt iets voor te kunnen schrijven. Ik ben nog niet geweest

3. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.776
    2.453
    113
    #3 nijn37, 7 okt 2016
    Laatst bewerkt: 7 okt 2016
    Ik heb ook altijd gedacht dat mijn dochter berg had. Niet als baby gehad, maar kreeg het later en ging ook niet weg. Al dat geknoei met babyolie en een kaartje (of luizenkam) was niets, zeker niet als ze eenmaal lang (of dik) haar hebben. Een keer geprobeerd en het kwam ook weer terug ook, dus daarna maar niet meer. Ik berustte er maar in, alhoewel ik het er niet zo fris vond uitzien. Tot ik zo'n jaar geleden hier op het forum las dat het na babyleeftijd eigenlijk geen berg meer is, maar seborroïsch eczeem en dat je dus via de huisarts Ketoconazol shampoo kunt krijgen. En warempel, dit werkt echt, ik wilde dat ik veel eerder had geweten. Je moet er dus wel het haar mee wassen voor een periode van een aantal weken, twee keer per week en het moet er een aantal minuten in blijven zitten voor je het uitspoelt. En als je kind haren wassen vreselijk vindt, is dit wel een beetje een nadeel natuurlijk. Maar het helpt echt. Het kan wel terugkomen (is nog niet gebeurd), maar zo'n flesje shampoo gaat lang mee, dus dan ga je dat gewoon weer even gebruiken. Het haar niet te vaak wassen is juist goed hoor, bij gewoon eczeem moet je ook niet te veel wassen (met zeep dan).

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.684
    5.714
    113
    bergzalf dr leenarts, werkte super!

5. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Een paar maanden geleden bij mijn zoontje ook nog een plekje weggehaald. Ik heb het gewoon ingesmeerd met wat babyolie, dit een tijdje laten 'weken' en daarna kon ik het er zo uitkammen :)
    Berg krijgt je kindje ook sneller van haarlotion en gel ed.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.996
    4.008
    113
    Dit!
    Mijn zoontje had ook nog steeds erge berg met ruim anderhalf jaar en vrij lang haar dus ik ahd er een jard hoofd in dat het zou werken, maar echt. Een keertje smeren, nachtje slapen en ik kon alles zo wegkammen.

Het is wel heel duur vind ik, 20 euro voor een tube waar je maar een beetje van gebruikt, maar het werkt echt super.

7. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Mijn jongste (inmiddels 6) heeft er ook nog steeds last van, en al verschillende keren deze shampoo moeten gebruiken. Het werkt vaak wel, maar het blijft ook steeds terug komen zodra ik weer overstap op de normale shampoo.
    Maar ik hoorde toevallig afgelopen week dat het ook kan komen door het gebruik van baby-shampoo. Omdat ik er continu van uit ging dat zij gewoon een gevoelige hoofdhuid had gebruikte ik nog steeds een zo mild mogelijke shampoo, maar op advies gaan wassen met volwassen shampoo en er lijkt nu al verbetering in te komen!
    Dus dat is misschien ook nog een optie.

8. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.803
    7.397
    113
    Mijn dochter van 5 heeft het zelfs nog een beetje. De tip van de kapper was: niet met babyshampoo wassen, maar met gewone shampoo voor elke dag voor volwassenen.
    En dat werkt inderdaad goed. Het is nog steeds niet helemaal over, maar veel minder, en nu ze wat dikker en korter haar heeft zie je er eigenlijk niks van.

9. Danique83

Danique83 Lid

11 jan 2016
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier ook dokter leenarts berg zalf gebruikt. Dochter was toen 1 en al best veel haar. 1 keer gebruikt, daarna was het over!

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    mijn dochter van bijna 4 heeft het nog. waar kun je die zalf kopen?

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.996
    4.008
    113
    Etos

12. Humava

Humava Niet meer actief

Ja bergzalf van dr Leenarts!! Hier ook gebruikt een paar maanden geleden en sindsdien geen berg meer!

13. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hmm. Misschien gekke vraag maar... Als het haar zo lang is dat het niet ziet. Waarom zou je dan ingewikkeld willen doen met speciale shampoo?

Jongste is bijna 3 en heeft het ook nog behoorlijk. Maar ik ben al blij als het me lukt 1 keer in de week zijn haren te wassen op de normale manier. Stil zitten is zijn ding niet. En haren kammen wil hij steevast 'zelluf doen'. Dus uitkammen zal ook drama zijn.

Ik laat het dus maar gewoon zo.

Deel Deze Pagina