Moeite met positiekleding vinden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aegyo, 19 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik ben klein (1,59m), maar fijn :p Helaas is het minder fijn qua positiekleding :( Broeken zijn allemaal veel te lang en de buikbanden veel te groot, shirts zijn bijna allemaal veel te lang.

Ondanks dat ik nu toch best een aardige buik heb, komen die buikbanden nog steeds bijna tot m'n oksels haha!

Zijn er nog meer kleine dames hier? Waar vonden jullie leuke kleding? :) Overigens lijkt het me ook moeilijk shoppen als je juist heel lang bent :( Dit zal echt niet alleen een kleine dames probleem zijn :p

2. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik ben zelf lang maar draag nu vooral leggings met rokken en jurken, maar veel jurken zijn te kort....ook niet fijn.
    Had bij de hema leuke rok gekocht geen positie maar wel rekbaar en zit heerlijk.

Misschien dat je ook gewoon een maat groter van gewone kleding kan kopen?
    Buikbanden zijn er in verschillende maten misschien een kleinere maat proberen?
    Ik vindt prenatal niet erg groot vallen shirt maat m is te kort voor mij moet steeds naar beneden trekken.

3. Evia

Evia Bekend lid

11 mrt 2015
    595
    0
    16
    Ik ben met mijn 1.64 ook niet heel lang en ben tijdens mijn zwangerschap van broek-type veranderd naar legging-type. Ook nu na mijn zwangerschap, draag ik vaker leggings dan broeken. Daarop draag ik (noppies) rokjes, tunieken, of lange truien. Zit veel fijner dan broeken.. Ik had wel een paar zwangerschapsbroeken, ook een paar met korte band, deze haalde ik bij de Prenatal en ook hier slaagde ik goed: Zwangerschapskleding - positiekleding - | Kiabi

Succes!

4. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Zelfde probleem hier! Ik ben met 1.60 ook niet de langste.
    Ik draag ook voornamelijk leggings en jurkjes. Tunieken of lange truien gaan bij mij vaak ook door als jurkje, maar dat is een kwestie van passen.
    Ik heb 2 positiebroeken van de H&M die wel aardig zitten.

5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik ben 1.60m. Ik kocht gewoon broeken en liet die dan korter maken (moet ik normaal ook eigenlijk altijd, heb korte benen). Lange shirts vond ik juist fijn zitten, zeg maar tot goed op je heupen. Ik kocht m'n broeken bij prenatal en verder basics bij Miss etam

6. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook hier met 1.59m met name van de jurkjes en pantys/leggings (alleen dan weer snel het probleem dat ze te lang zijn en gaan slobberen bij m'n enkels :) ). Draag ook gewoon veel normale jurkjes, dat gaat prima!
    Heb wel ook een paar positiebroeken van h&m, zodra je buik dik genoeg is maakt de band niet meer zoveel uit is mijn ervaring. Het probleem dat ook deze broeken gewoon te lang zijn heB ik helaas ook als ik niet zwanger ben :)

7. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Ahh ik ben groot (184) en de lengte zit vooral in mijn benen.. heb lengte maat 34/36 nodig.. en weet van mijn vorige zw. dat ik super moeilijk een spijkbroek kon kopen.. ben nu al begonnen met sneupen zodat ik hopelijk 1 heb liggen als ik er aan toe ben :) .. helaas van de vorige zw geen spijkerbroek meer, had er 1 maar deze heb ik helemaal afgedragen ;)

Maar in jou positie lijkt het me indd ook niet handig! Maar qua shirts enzo kun je dan niet een maatje groter kopen dan je gewoonlijk heb? Broeken blijft lastig, maar misschien is er iemand die elastiek in een eigen spijkerbroek kan zetten? Overigens vond ik dit op gegeven moment niet lekker meer zitten omdat ik vrij grote buik had, en ik het erg fijn vond zo'n band er om heen te hebben die alles beetje op zijn plek hield ;)

8. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik heb geen grote borsten en smalle schouders, dus als ik een grotere maat t-shirt koop, dan zit het bij m'n borsten en schouders zo raar :( Ben één en al buik tot nu toe!

Heb gelukkig wel een stretchy shirtje kunnen vinden bij H&M van de week :D En ik heb een positiejeans van Topshop!

En ik houd Asos Petite Maternity in de gaten :D Maar inderdaad, het is vooral moeilijk om een goede broek te vinden.

9. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Bij H&M hebben ze positie jeans met een high rib en medium rib. Bij de high rib is de band hoger (bij mij tot aan m'n bh 😯) maar de medium tot boven m'n navel. Misschien is dat iets voor je?

10. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik heb een superskimny van h&m die mooi aansluit (ben 1.60)

Ook de basic positieshirts met 3kwart mouwen zitten wel mooi in xs bij mij.

Ik heb 2 broeken van noppies in maat 25, dat pas ik normaal nooit maar die zit nu redelijk maar wel te lang, die vouw ik dan om en staat best leuk met gympen.

En verder draa ik veel jurkjes en leggings. Vooral dit soort jurkjes heb ik veel aan;

Product Detail | H&M NL

11. neyomi

neyomi Actief lid

1 dec 2015
    275
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hm slaag ik altijd

Rest verzuip ik in

12. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Ook hier niet zo groot.
    Van de h&m heb ik een stretchbroek met een half hoge band, heerlijk!
    Bij komen de "gewone" banden ook veel te hoog. Heel irritant.

Daarnaast heb ik van de h&m een girlfriend jeans, voor normale mensen een 7/8 broek, voor mij ideale lengte.

Helaas dat veel leggings ook veel te lang zijn. Erg herkenbaar probleem

13. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik ben 1.57 maar heb daar echt totaal geen last van!
    Broeken wel maar draag veel skinny dus die schuif ik gewoon omhoog.
    Leggings heb ik ook geen problemen mee en shirtjes helemaal niet.
    Heb tot 25 weken ook gewoon mn normale bovenkleding gedragen.
    Als je buik straks groter wordt zal je minder problemen hebben.

O ik heb verder alleen mamalicious kleding.

En draag ook veel normale kleding! Gewone jurkjes niet zwangerschap en gewone shirts. Past prima

14. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik draag gewoon een legging van de zeeman.. en een jurkje bovenop..

15. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

7 apr 2015
    905
    202
    43
    Ik ben 1.60.
    Draag mamalicious broeken, lengtemaat 32 en dan omslaan en laarsjes erbij aan... Of gewon legging met jurk

16. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Ik ben 158 en verder ook petit.
    Nu bij de H&M broeken gekocht en die zitten prima maatje 34, heb er een gisteren voor het eerst aan gedaan moet ik zeggen. Kan ook nog een deel van mijn normale broeken aan.
    En ik maak ook altijd zelf mijn broeken korter dus wat dat betreft ook geen probleem.

Dus zou zeggen kijk even bij de H&M, hebben ook veel en idd zoals eerder gezegd niet al die banden komen tot je oksels en hoe groter je buik straks hoe lager het komt te zitten.

Maak je normaal gesproken dan nooit kleding korter vraag ik me af? Want dan onthoud je jezelf wel van heel veel leuke dingen, jeans koop ik altijd van gstar lengte 30 die hoeven dan nooit korter maar jurken en ander soort broeken wel.

17. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Tuurlijk wel :) Maar ik heb lengte 28. Wat je dan vaak na het inkorten van jeans ziet is dat de knie dan op de verkeerde plek zit. En een skinny jeans lubbert dan rondom de kuit.

Ik droeg voorheen bijna alleen maar Fit & Flare jurkjes, maar ik merk dat ik het nu ik zwanger ben sneller koud heb en dus meer naar broeken neig. Alleen een goed model vinden blijkt dus lastig :p

18. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ik ben 1.62 en heb tot nu toe 3 broeken van Prenatal gekocht. Die zitten allemaal goed. De buikbanden hou ik soms lekker hoog als het kouder is maar als ik het warm krijg sla ik ze gewoon keer dubbel.

19. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Bij H&M ben ik tot nogtoe het beste geslaagd
    (maat 34/36 en 1,64m)
    De broeken zijn (voorlopig) prima, want ik draag altijd hakken, dus die wijde broeken van ze komen netjes tot 1 mm boven de grond :D
    Prenatal, Babydump etc had niks in mijn "minimaat" ik heb een noppiesbroek toen gekocht omdat het de eerste broek was die ik paste en hij nog net op mijn buik bleef hangen met die elastische band bovenin, maar eigenlijk moet ik voornamelijk hijsen ermee..
    Bij H&M hebben ze tenminste wel de juiste heupmaat voor mij!

Kan ook gewoon pech hebben en dat bij alle winkels waar ik ben geweest "toevallig" alle kleine maatjes al uitverkocht waren, maar toch erg jammer... zit nu voornamelijk topjes uit mijn kast te trekken die nog nét zouden kunnen, maar eigenlijk door de buik nu te kort zijn geraakt.

Woensdag nog maar eens bij prenatal kijken of hun assortiment al wat beter is geworden

20. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Hmm lengte 28 is idd wel aardig kort ja, heb ik nog mazzel met 30 terwijl ik zelfs kleiner ben haha.
    Maar denk met goed zoeken dat je wel wat moet vinden en ik zou me niet blindstaren op die banden want dat komt echt goed naarmate je verder zwanger bent! Succes in ieder geval!

Deel Deze Pagina