onze oudste heeft een beugel, als zeker een halfjaar en gaan nog minimaal een jaar duren. Ze moet elke 3 weken bij ortho langs. Helaas houd de assistente bij afspakenbalie geen rekening met school. Vraag vaak of ze eind vd middag mag komen, meestal kan dat niet. Dus midden op de dag, waardoor ze steeds 4 lesuren mist per afspraak (1,5uur reistijd school-ortho enkele reis). Nu weer 2 afspraken om 11.55 uur en 13.15. Ik denk erover om eens bij een andere ortho te informeren, zou het mogelijk zijn om over te stappen? Iemand ervaring met ortho en afspraken maken?
Vervelend zeg. Hier kan je via een scherm uit een heleboel data en verschillende tijdstippen kiezen. Ik wil altijd rond een uur of 9. Dan mist ze alleen t eerste uur. Ik zou kijken voor een andere orthodontist.
Het is toch elke 3 weken, dan zou ik ook een afspraak maken voor 6 weken, dus 2 afspraken. en dan bij de volgende weer weer over 6 weken, dan heb je altijd genoeg plek. Hier juist gekozen voor een ortho dichtbij (wellicht niet de beste maar anders moet ik elke keer 20 min in de auto zitten) nu kan ze zelf erheen fietsen als er wat is.
Hier maak ik juist expres een afspraak onder schooltijd (ivm file ontwijken), maar hij mist dan maar één lesuur, omdat de ortho altijd stipt op tijd werkt en de afstand tussen school en ortho maar klein is. Wel zijn we overgestapt ( zaten dus eerst bij een andere praktijk), omdat we niet tevreden waren over de vorige ( in 6 maanden tijd geen mm opgeschoten en geen duidelijk plan B). De overstap ging heel makkelijk. De vorige praktijk heeft alles netjes doorgestuurd. Wel moesten er opnieuw foto's en afdrukken worden gemaakt en heeft mijn zoon een andere beugel gekregen. De 600 euro die we al kwijt waren, hadden we dus net zo goed in het oud papier kunnen gooien. Houdt er dus rekening mee dat een andere praktijk misschien voor een andere behandeling zal kiezen en dat dat dus voor extra kosten kan zorgen.
Als het mogelijk is zou ik een ortho in de buurt van school zoeken. Dat hadden wij vroeger ook. Mijn moeder reed dan naar school (18 km), dan vanaf daar naar de ortho (5 km verderop), terug naar school en dan naar huis. Zij was lang onderweg, maar ik niet, waardoor ik veel minder miste.
Vandaag nog eens gemaild, blijkbaar kan assistente beter lezen dan luisteren. Afspraak over 6 weken om 15.30. Gelukkig!
Overstappen kan altijd maar wel kans dat je op een wachtlijst komt. Bij de ortho kunnen ze geen rekening houden met schooltijden omdat er enkel schoolkinderen/ pubers komen, op een enkele uitzondering na. Waarom iedere drie weken op controle? Hier is het gewoon iedere zes weken. Mijn oudste zit vlakbij de ortho op school en fietst meestal in de pauze op en neer, mijn andere dochter zit veel verder weg op school en moet ik voorlopig mee maar ik kan dat weer combineren met de zwemlessen van mijn jongste. Als we vragen op een woensdag na 14 uur dan houden ze daar gewoon rekening mee en kijken wat er mogelijk is.
Ik zou er een zoeken met minder reistijd als dat mogelijk is. En vragen om een afspraak na school kan altijd, maar uiteindelijk zijn veel patienten natuurlijk schoolgaand dus íemand moet onder schooltijd.