Kraamweek

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Mispoes, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hallo,

Binnenkort ga ik bevallen van ons 3e kindje.
    Bij de eerste 2 kids is mijn man meteen thuis geweest (3 weken vakantie) vanaf het moment van de geboorte, dus ook de 8 dagen dat er de kraamverzorgster in huis was. Hartstikke fijn natuurlijk, maar wel met gevolg dat mijn man "gewoon" alles deed, en de kraamverzorgster om 12.00 al zat te bedenken dat ze eigenlijk wel naar huis kon gaan omdat alles goed liep.....

Nu heeft mijn man deze keer pas vakantie als ik 41,5 weken ben. grote kans dus dat de beeb er al is voor die tijd, en hij de kraamweek dus niet thuis is. Mijn vraag is nu dus, wat mag/kan ik precies verwachten van de kraamverzorgster? Ik ben dan dus echt alleen met de baby en de 2 andere kids.

Bedankt vast!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Volledige kraamzorg houdt in, dat de kraamverzorgende er de eerste dagen lang is, minimaal 7 uur, en de laatste dagen afbouwt. Het kan natuurlijk een drukke periode zijn, zodat je de zorg moet delen met iemand anders, en maar 4 uur zorg per dag krijgt, maar dat is eerder uitzondering dan regel.

Een kraamverzorgende neemt de taken over van de kraamvrouw;
    moeder en kind zorg
    zorg voor andere kinderen
    de was
    stoffen en zuigen
    sanitair schoonmaken
    maaltijden verzorgen en, als er tijd is de avondmaaltijd voorbereiden

Het is zeker niet de bedoeling dat ze vroeger naar huis gaat hoor! Zeker met een gezin met drie kinderen, is er altijd wel wat te doen!

Groetjes Adrienne

3. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Adrienne, dankjewel voor je antwoord!

Deel Deze Pagina