Hier nog iemand die veel te veel dingen doet... ik ben gewoon niet het type wat rustig de hele middag op de bank kan blijven zitten en zo mn rust te houden.... Ik probeer wel elke dag een uurtje of anderhalf uur te slapen, maar komt er ook niet elke keer van. Komt ook doordat ik gewoon helemaal geen klachten heb, al heel mn zwangerschap niet. Alleen sinds de laatste week houd ik veel vocht vast en nu MOET ik af en toe wel gaan zitten want dan zijn mn voetjes net olifantenpootjes en doet lopen pijn.... Hpu je bloeddruk in de gaten meid en probeer toch even op de bank te gaan zitten/liggen als dat kan! xx sas
Fijn dat je bloeddruk wat gezakt is, hij kan schommelen gedurende de dag, dat is vrij normaal. De onderdruk is het meest belangrijk bij zwangerschap. Ik werd met een onderdruk van 90 meteen doorverwezen naar de gynaecoloog en gebruik nu alweer een hele tijd medicijnen. Nu is mijn bloeddruk onder controle. Een hoge bloeddruk op zichzelf hoeft niet persé gevaarlijk te zijn (wel op lange termijn), maar je moet goed letten op bepaalde symptomen die bij zwangerschapsvergiftiging kunnen horen. En ja, die worden genoemd op internet, maar ook in het ziekenhuis hangen hierover posters. Ik zou toch ondanks dat je bloeddruk nu onder controle lijkt vragen of je doorverwezen wordt naar een gynaecoloog. In het ziekenhuis maken ze echo's en een ctg en weet je zeker dat met je kindje alles in orde is. Ik wil je vooral niet ongerust maken, dat is niet de bedoeling, maar neem het zekere voor het onzekere. Misschien krijg je medicijnen, maar dat is alleen maar fijn, die zorgen ervoor dat je bloeddruk wat lager wordt en als je te druk bent geweest of wat stress hebt gehad niet ineens zo hoog meer kan worden. Succes
Hee meiden, Ik heb vandaag gebeld naar de HA over van het weekend nu ging het vandaag stukken beter en denk ook echt dat het meeste vocht te maken heeft met de warmte van de afgelopen dagen.. Nou moet ik morgen toch even langskomen om het te laten controleren. Vind dat wel goed natuurlijk dus ik ben benieuwd! Jullie horen nog van me!!
Jeetje wat vervelend dat je je zo voelde en dat het niet lukt om rustig aan te doen. Ik zou zeker even de vk bellen, want je bloeddruk is echt niet goed. Bij twijfel: bellen! Denk aan je kindje! Dat je je niet goed voelde zal een samenloop geweest zijn: je neemt geen rust en het was erg warm. Ik kan je alleen maar adviseren om toch rust te nemen: verplicht jezelf. Als er straks wat mis gaat, vergeeft je jezelf nooit! Leg desnoods alles wat je nodig zou kunnen hebben bij de hand, incl een pen en papier. Dan kun je opschrijven wat je te binnen schiet en wat je nog wilt doen. Succes de laatste weken!
Hoi Jois, Dat is wel een handige tip om een pen en papier bij mij te leggen.. Ik ga morgen naar de HA dat is mijn VK en als hij iets niet vertrouwd weet ik zeker dat hij mij doorstuurd weer naar de gyn. Maar ik was vandaag laat wakker en voordat ik naar de HA belde was er geen plaats meer en ik gaf zelf aan dat het geen spoed was op dit moment omdat het nu al 1000x beter ging.. dus ga morgen gewoon en hoop dat ik mezelf echt de rest van de tijd rust gun al hoewel ik nu al weer gek wordt van dat stil zitten.. haha heb ook nesteldrang dus vind dat er nu alles nog moet gebeuren terwijl alles al 100x schoon gemaakt is haha maar ja ga zo maar ff op internet een boek bestellen of een film dat ik in iedergeval rustig blijf... en morgen maar afwachten mijn bloeddruk is nu wel heel de tijd redelijk goed 135/87.
Hoi hoi meiden, ik zou jullie nog ff laten weten wat de HA zei bij m'n controle... M'n bloeddruk was kei goed 125/80, vocht was vandaag veel minder en voel me ook stukken beter... en urine was goed... Wel heeft hij gezegd als je nog een keer zo'n dag heb en dat dan ook nog is mijn bloeddruk hoog is dat ik dan gewoon naar t ziekenhuis moet bellen want dan kunnen ze op dat moment controleren Dus had ik nou toch maar naar jullie geluisterd haha ik ben ook zo eigewijs.... Dus als ik me weer zo voel bel ik direct dat heb ik nu wel geleerd.... Thnx dat jullie naar me hebben geluisterd en voor jullie reacties!! Dikke knuffel voor jullie allemaal
Hee meiden, Vandaag weer naar de HA geweest omdat ik me weer helemaal niet lekker voelde en bij de HA was m'n bloeddruk te hoog en omdat ik ook zoveel vocht vast blijf houden en veel last heb van een gevoel stakke band om m'n buik en er eiwitten in m'n urine zaten werdt ik gelijk door gestuurd naar het ziekenhuis... Daar kreeg ik weer controle voor m'n bloeddruk daar wassie nog hoger.. de gyn heeft een echo gemaakt daarna moest ik bloedprikken en weer urine laten testen. In tussentijd moest ik aan de ctg en de baby bewoog kei veel.. Tussendoor hebben ze daar weer mijn bloeddruk opgenomen en toen wassie in 1x veelste laag. Uit t urine onderzoek kwam weer te veel eiwitten maar omdat m'n bloeddruk nu weer te laag was, was dit niet erg...(zeiden ze) Dus hup van t apparaat af en naar huis en moest gewoon op controle blijven bij de HA. Snap er nu echt niets meer van hoor voel me heel de week wisselend beroerd heb zelf ook al vaak een te hoge onderdruk gemeten en ze laten me gewoon weer gaan.. Ben nu echt bang aan t worden. t gaat nu goed met de baby maar dat kan hierdoor toch omslaan?? Ik snap wel dat ze int ziekenhuis er verstand van hebben maar ik voel me eigen nu helemaal een zeikerd... Ben elke keer al te bang om te bellen omdat ik t gevoel heb dat ik me aanstel.. en nu vanmorgen toch maar gelijk weer naar de HA gebeld gelukkig nam ze me serieus en stuurde me gelijk door.. Maar nu heb ik t gevoel dat ze me int ziekenhuis niet serieus nemen.. ik voel me zo beroerd en zit er nu gewoon echt ff doorheen ben zo bang dat er iets mis gaat pffff.... sorry hoor moest dit ff kwijt!!
Gewoon blijven bellen hoor en ik zou ook zeker bij de HA aangeven dat je je in het ziekenhuis niet serieus genomen voelt. Misschien kan hij even contact met het zh opnemen. Is er geen ander zh in de buurt waar je heen kunt gaan of een andere gyn in dat zh?
Hoi Hellie, Bedankt voor je reactie! Ik ga maandag gelijk bellen als ik goed t weekend door kom en anders morgen alweer ik voel me gewoon zo raar... Er is eigenlijk niet echt een ander ziekenhuis in de buurt waar ik bekend ben woon opt platteland haha en een andere gyn is miss wel een optie omdat ik vandaag natuurlijk de dienstdoende gyn had.. maar hij nam me aardig serieus alleen op de VK afdeling niet dus ik ga dat toch zeker even aankaarten.. Ik had ook aan hun uitgelegd dat ik niet zomaar een beller ben en dat ik nu echt wel moest!! en toen zeiden ze wel van je kan beter een keer te veel bellen als te weinig. Maar nu durf ik natuurlijk helemaal niet meer te bellen... sorry hoor ik weet dat ik nu gewoon zeur maar t zit me gewoon allemaal niet lekker.... pfff wordt moe van mezelf haha Ukkepuk lijkt er weinig van te merken want die duwt mn ribben zowat uit mn lijf haha