Mijn dochter is bijna 8 maanden oud. Ze kan goed zitten en heeft al een aantal keren in het fietszitje gezeten (om te oefenen dus nog niet naar buiten) we hebben warme laarsjes en een winterjas/handschoenen/sjaal en muts Ik heb geen windscherm. In de kinderwagen ligt ze nog in een voetenzak. Wat is handig om bij me fiets te kopen? Een windscherm? Een voetenzak? Een regentunnel? Een poncho (alleen of samen)? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wie kan me helpen met ervaring of tips?
Ik vind persoonlijk een windscherm onmisbaar, zelfs met mooi weer. Als je van plan bent in de winter veel te gaan fietsen zou ik denk ik een voetenzak doen voor zo'n kleintje. En anders een skipakje en snowboots. Het is je vraag niet, maar ik vind 8 mnd nog wel heel jong om te gaan fietsen. Za kan misschien goed zitten, maar de spiertjes in de nek moeten wel alle klappen op kunnen vangen, dat is nog wat anders dan alleen maar zitten. Maar goed, dat terzijde..
Dank voor je reactie. We hebben nog niet gefiets met haar. We hebben alleen nog geoefend met in en uit het zitje halen. De fiets zelf mist ook nog onderdelen dus ik kan ook nog niet fietsen maar de winter komt er aan en er is sowieso altijd kans op regen. Vandaar dat ik alvast opzoek ben. Zodat als we gaan fietsen dat we dan wel compleet zijn Maar ontopic een windscherm is dus handig. Kan je er met regen goed doorheen kijken of heb je daar zelf geen last van?
Je kunt er idd gewoon overheen kijken (ik ben zelf niet groot, en mij lukt het). Ik heb regelmatig met de oudste op de fiets gezeten en dat ik vol in de regen zat en dat zoontje zo moest lachen omdat ik wel nat werd en hij niet. Wat mij betreft dus onmisbaar een windscherm.
Windscherm en als je ook door de kou en regen gaat is de Deryan voetenzak ideaal, geen koude benen en bij regen de poncho wat er vast aan zit erover heen doen.
dankjewel voor je reactie. Kan de bovenkant van de voetenzak er helemaal af? Zodat hij als losse regenjas gebruikt kan worden? Hij ziet er erg fijn uit.
Nee, de poncho en voetenzak zitten aan elkaar. Ik heb ook die voetenzak, en ook een windscherm, die vijf ik echt onmisbaar...ik kan er niet overheen kijken, maar dat went wel Ik breng elke dag mijn oudste op de fiets naar achool, wat mij betreft is de voetenzak voor ons ook onmisbaar, het is echt al behoorlijk koud sochtends op de fiets
Ik bedoel eigenlijk de bovenkant van de voetenzak eraf ritsen. Zodat je alleen de onderkant overhoud met poncho. Hmmm moeilijk uitleggen.. snap je het? Jaa inderdaad die kou. Daarom twijfel ik er ook over of ik een voetenzak aan ga schaffen extra. Sowieso komt er een windscherm bij!
Zo hebben wij het ook. Zo kun je makkelijk naar de winkel en op visite zonder altijd alle dikke kleding uit te hoeven trekken. En volgend jaar gebruik je die ook nog wel.
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Het is een voetenzak met 2 benen zeg maar die je over het zitje heen doet, de achterkant van de benen zit achter de voeten steuntjes en de voorkant rits je er dan overheen. De poncho zit vast aan de voetenzak maar hangt in een klein zakje achter het stoeltje, hier goed te zien http://lifesabout.nl/wp-content/uploads/2015/02/dddd.jpg Zit je te twijfelen tussen een voetenzak en een losse poncho misschien? Ik vond het in de herfst/winter voor die kleintjes gauw koud dus gebruikte de voetenzak met elke fiets rit, en met regen trek je de poncho in enkele seconden erover heen.
Ze bedoelt (voor zover ik begrijp) of je de gehele bovenkant van de benen zeg maar eraf kunt halen, net zoals je bij een gewone voetenzak de hele bovenkant eraf kunt ritsen en de onderkant in de kinderwagen laat.
Volgens mij kan dit niet. De voetenzak is ook niet zoals ik de wandelwagen. Heb je al gegoogled op de deryan voetenzak? Dan zie je een beetje hoe hij eruit ziet. Je kunt de ritsen wel niet helemaal dicht doen dan zit het iets minder warm.