Hi dames, Vanmorgen om 6 uur werd ik pijnlijk wakker gemaakt door een hevige kuitkramp . (21 weken zwanger) Ik merkte de laatste tijd wel dat ik snel kramp in mijn voet kreeg als ik mijn tenen uitstrekte 's morgens, dus ik strek ze maar naar me toe als ik wakker wordt. Maar vanmorgen..... Ik werd echt kermend wakker en manlief keek me suf aan met een blik van; hallo het is 6 uur! Ik kon geen kant meer op, mijn voet wees recht naar beneden en ik kreeg hem niet meer zelf rechtgetrokken. Ben er uiteindelijk op gaan staan en zo knakte hij weer terug. Las net dat het een teken kan zijn dat je spataderen krijgt. Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, zijn er daarna ook spataderen ontstaan? Valt natuurlijk mee te leven, maar ik voorkom ze liever! Alle tips zijn welkom! X meesje
ik heb ook sinds 4 weken last van kuitkrampen en inderdaad het doet vreslijk veel pijn word er ook constant s'nachts wakker mijn vriend helpt me snacht's altijd om mijn voet terug de duwen maar ik hoop niet dat je daar spataderen van krijgt!
meid ik heb dit al 4 of 5 jaar dat ik snachts kramp kreeg in mij kuit dit komt meestal dat je je spieren wil overstrekken daardoor gooit je spier de rem erop.als het om spat aders zou gaan had ik er al heel veel moeten hebben en ik heb er geen 1
Fijn om te horen! Ik heb het boek 'veilig zwanger' net ingelezen en daar staat in dat het een aanloop naar spataderen kan zijn. Het enige wat erbij staat is dat je koud je knieholtes en kuiten kunt afdouchen en je benen laten masseren van de voet naar de knie. Maar of mijn man daar intrapt? Buik en borsten insmeren vind'ie geweldig, maar of hij ook in is om de sessie nog uit te breiden? Let's hope so! Ook met de benen over elkaar zitten zou spataderen veroorzaken, maar het is niet iets waar mijn moeder last van heeft gehad, dus het zal bij mij ook wel meevallen als ik jullie zo hoor. Ik geniet voorlopig nog even van mijn 'mooie' benen, haha!
Hoi, Bij mij helaas wel een spatader aan het doorkomen, en heb ook snachts heel veel last van krampen, en ze duren ook nog eens lang zeg. Dit is mijn 2de zw.schap, bij mijn 1ste had ik af en toe een krampje maar niet te vergelijken met nu. Hopelijk blijven ze jullie bespaard!
Ik wordt regelmatig gillend van de pijn wakker van krampen door heel mijn benen. Gelukkig masseert mannetje mn benen dan. Hier geen spatader te bekennen.
Als ik kon lopen na de kramp dan ging ik op een koude vloer hoor hihi, maar tis zo erg dat ik er niet meer op kan staan en soms wel 2 dagen moeilijk loop..
ik heb dit ook al zeker een jaar of 3, dan is he net of er een hele knoop n je spier zit en dit voelt dan ook helemaal hard en bol aan. Ik masseer het dan altijd door met mn hand over mn kuit te rollen. Erop staan lukt de 1e uur bijna niet, zo zeer doet het dan nog.
Thanks dames! Leuk om al jullie ervaringen hierover te lezen! Maar eh.....elke dag een banaan ? Niet dat dat niet zal smaken, maar als ik dat doe zal ik heel mijn zwangerschap geen grote boodschap meer hoeven doen vrees ik, haha.... Over opstipatie gesproken....wat is erger kramp of niet naar het toilet kunnen? Ik heb helaas een marmoleum vloer op mijn slaapkamer en die wordt niet echt koud in de zomer....dus ik zal toch effe naar de badkamer moeten kruipen. Hopelijk blijft het bij deze ene ervaring! Iedereen veel sterkte met de kleine ongemakken! We weten waar we het voor doen he!
Ik word al vanaf week 20 elke nacht minimaal 2 x wakker met enorme kramp in m'n kuiten (vaak aan beide kanten tegelijk). Het is echt een supervervelend gevoel, maar ik heb nog steeds geen spataders! Bananen eet ik overigens elke dag, maar dat helpt niet helaas.
trouwens een tip die mijn sportmasseur mijn gaf(ik voetbalde 3/4 x perweek) voor dat je gaat slapen vicks vaporup in je knie holtes smeren die word warm en maak je spieren warm en soepel zo kun je dus meer hebben aan de spieren.ik heb er wel baat bij mischien jullie ook?
He hoi. Ook ik heb nu al weken last van kuitkramp. Bijna elke nacht zo rond 5 uur word ik wakker van die verschrikkelijke pijn. Dit doe ik er al aan, en niks helpt echt. -elke dag een banaan eten. -beker warme melk voor t slapen gaan. -voeteneind omhoog d.m.v een kussen onder t matras. -spieroefeningen doen voor t slapen gaan. (doktersadvies) -magnesiumdrank van Salus (advies van vlos) Nu heb ik gelezen dat je een blokje zeep in je bed moet leggen. Weet nou niet meer of t nou onder t matras of op t matras moest. Moet wel de ouderwetse Sunlight zeep zijn. Schijnt dat die t beste werkt. Dit is t enigste wat ik nog proberen kan. Oh, en die vicks in de knieholte wil ik ook nog wel proberen. Als ik kramp heb dan helpt mij alleen maar om dr op te gaan staan en te gaan lopen. Heel voorzichtjes natuurlijk. Moet toch naar de wc als ik wakker word. Vaak gaat t hier wel weer mee over. Sterkte allemaal... Liefs Truus.
Tegen kramp in je been helpt het écht (is mijn ervaring) als je elke avond voor het slapen even tien (of twintig, het kost toch bijna geen tijd) rondjes met je voeten draait de ene kant op en tien de andere kant op. Daarmee help je je lichaam de afvalstoffen die zich overdag in je benen verzameld hebben en die door vocht of slappere aders minder goed naar boven afgevoerd kunnen worden weg te stromen, zodat je s nachts daar geen last meer van hebt. Binnen een paar dagen was het bij mij over!
kramp in de kuiten komt van uit de spieren spataderen het woord zegt het al... staat niet met elkaar in verbinding.
Ik heb zowiezo al jaaaren regelmatig last van kuitkrampen, en dan ben ik niet eens zwanger. Enige wat ik doe is als je erbij kan rustig masseren, en de pijn die daarbij komt kijken ff negeren.. Want dat doet verrekte veel pijn! Pff.. wordt het trouwens erger als je er al last van hebt normaal, als je zwanger wordt?
heb ook al sinds een paar week last van kuitkramp..! jeetje wat is dat een vervelend gevoel ! lig dan helemaal verstijfd (en gillend) op bed.. krijg er totaal geen beweging meer in..! nou, als ik bij sommige lees die staan dan gelijk op maar dat lukt me echt niet hoor ! vannacht had ik ook weer kramp maar nu in beide kuiten.. en voel mijn kuiten dan de hele dag nog , beetje gevoelig..! meiden , succes !