moeite met slapen in het ledikantje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamadolly, 4 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamadolly

mamadolly Actief lid

16 aug 2008
    425
    0
    0
    Ik had een vraagje wat betreft het slapen in het "eigen bedje"
    Onze kleine man heeft ivm met de warmte van de afgelopen tijd, de meeste tijd doorgebracht in de kinderwagen beneden. Dit omdat het op z`n kamertje gewoon veel te warm was.
    Nu is het inmiddels afgekoeld boven en willen we hem gewoon in z`n eigen bedje leggen omdat dit ook veel rustiger is dan beneden in de kamer.
    Maar hij komt hier niet in slaap, en schreeuwt alles bij elkaar.
    Wanneer ik hem dan na een aantal tevergeefse pogingen weer in de kinderwagen leg slaapt hij bijna meteen.
    Zou dit komen omdat de kinderwagen kleiner (en voor zijn gevoel misschien veiliger) is?
    Heeft iemand tips??

alvast bedankt.

2. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Dat zou kunnen ja. Beneden zijn waarschijnlijk ook meer geluidjes. Hier heeft meneer ook meer moeite met slapen in zijn ledikantje, hij ligt ook liever in de kinderwagenbak. Ik probeer hem nu wel elke middag toch op zijn kamer te leggen, soms lukt het gelijk, soms niet. Denk dat een kwestie van volhouden en doorbijten is. Je zou evt. de kinderwagenbak in zijn ledikant kunnen zetten, maar dan blijf je wel slepen met dat ding.

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    het zou makkelijk kunnen dat ie het "grote" bed te groot vind en dat ie meer geborgenheid wil.

wij hadden voor alyssa een matrozenbedje gemaakt.
    je legt dan het laken aan het hoofdeind (goed instoppen) dan sla je het laken dicht (zodat je kindje erin ligt) en dan kan je het dekentje eroverheen doen.

dan ligt je kindje hoog in bed en voelt ie het hoofdeind maar kan ie niet naar beneden (onder de dekens) zakken.

bij alyssa deden we dit omdat ze iederen keer onder de dekens vandaan kroop, maar we merkten ook aan dr dat ze sneller en rustiger sliep.
    dus ik denk dat het dan toch ook met de geborgenheid te maken heeft gehad.

liefs doris

4. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    hier ook het matrozenbedje gedaan de eerste tijd, dit werkt perfect.
    gewoon proberen zou ik zeggen.

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Je zou de deuren open kunnen laten, zodat hij toch wat geluiden hoort.

Deel Deze Pagina