Hallo dames, Al een paar weken zit ik met het volgende: ik kan niet langer dan 1 uur aaneengesloten slapen. Ik was altijd een buikslaper, maar sinds ik de 20 weken ben gepasseerd is dat echt niet meer mogelijk. Nu slaap ik vooral op mijn (linker) zij, met een voedingskussen. Maar ik word meestal na ongeveer een uur weer wakker omdat het been wat dan onderop ligt pijn gaat doen, heel vreemd. Op mijn rug liggen werkt ook niet, dan krijg ik spontaan harde buiken (elke 5 min). Zit nu op 30 weken, dus moet het nog wel een tijdje volhouden. Hebben jullie hier ervaring mee, of hebben jullie nog tips?
Is lastig, hier kon ik ook sinds 25 wkn niet goed meer slapen Ik heb tijdje kussens gebruikt maar niksmhielp Nu heb ik sinds 6 weken een 1 persoonsdekbed en die kan ik tussen mijn benen klemmen maar ook onder de buik schuiven en is niet zo dik als kussen. En slaap iets beter, maar ja wel 4/5 keer plassen en 4/5 keer draaien...
Ik ben ook een die-hard buikslaper en slaap ook slecht... Soms word ik nog steeds op mijn buik wakker, maar in slaap vallen lukt ook echt niet meer op mijn buik. Ik draai soms mijn schouders toch een beetje naast elkaar, maar slaap verder toch maar op mijn zij.
Ja heel herkenbaar helaas! Krijg ook zere bovenbenen en omdraaien gaat niet meer zo makkelijk. Uit ervaring weet ik inmiddels dat het er bij hoort en in mijn geval werd het ook steeds erger. Eerst om de 3 uur wakker, nu om de 2 uur en straks om het uur... Ach als je baby er straks is slaap je ook slecht in het begin dus kun je daar vast aan wennen O en ik heb 1 tip: probeer overdag wat extra te bewegen (wandelen, fietsen) dat helpt bij mij een heeeel klein beetje...
@Shakes: ja, ik drink veel eigenlijk. Ik ben vaak genoeg wakker dat ik niet wakker word om te moeten plassen, dus dat is nog geen probleem. Drink ook na elk toiletbezoek een glas water. Ik heb meer het gevoel dat ik niet meer beweeg in mijn slaap, dus dat dat een beetje de reden lijkt te zijn. @PDaphne: goede tip. Ik merk ook hoe meer ik op bed lig/op de bank zit, hoe erger het wordt. Ik probeer actief te blijven, al kost het veel moeite.
Ik ben ook een echte buikslaper, al weken slaap ik ontzettend slecht. De laatste dagen slaap ik max 3-4 uurtjes per nacht. Ook ik probeer nog half op m'n buik/zij te slapen, maar een echte oplossing heb ik nog niet gevonden.
Herkenbaar helaas.. ik ben ook een buikslaper. Op m'n linkerzij hou ik zo'n 2 uur vol en dan moet ik echt op m'n rug liggen (maar dan ook elke 5 minuten harde buiken). Ik heb nog geen oplossing gevonden.. vervelend wel!!
Bij mij hielp dat voedingskussen inruilen voor een klein kussentje, zoals wat je als sierkussen gebruikt. Zorgde ervoor dat mn onderste been ook genoeg bloed kreeg. Verder geen tips, wel veel succes gewenst!