Navelbreuk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jebb, 11 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Ik vind alleen oudere topics en wil het eigenlijk even van me afschrijven omdat ikniet wil 'zeuren' tegenover mijn man.

Ik ben nu 7 weken zwanger en heb iedere dag een moment dat ik supermoe ben. Ik wil hier eigenlijk niet aan toegevenmidden op de dag en wil dan lekker bezig blijven. Nu merk ik echter dat als ik bezig blijf dat ikonwijs last krijg van mij buik, boven mijn navel.

Aan mijn vorige zwangerschap heb ik een klein scheurtje in mijn buikwand over gehouden. H.a. zei dat dit geenkwaad kan dat de bobbel ontstaat door alleen buikvet wat erdoorheen komt. Onschuldig dus.

Ik heb trouwens al een behoorlijk rond buikje (darmen) en merk dus dat als ik drukker ben geweest op eendag dat mijn buik helemaal opgezet is plus die bobbel bij de 'navelbreuk'. Het voelt daar helemaal bont en blauw, echt zo'n beurs gevoel. Ik wilde de huisarts erover bellen mijn man had het over de verloskundige bellen. Maar het is onschuldig, alleen zo'n zeurende, beurse pijn. Pff.:(

2. jallou

jallou Actief lid

15 feb 2014
    234
    0
    16
    Vervelend voor jouw!

Ik heb zelf bij mijn vorige zwangerschap een navelbreuk opgelopen
    Ik ben zelf bang als mijn buik groeit, dat ik er ook last van kan krijgen.

Ik zelf zou de huisarts inlichten.
    Dat plekje wat blauw aan voelt is pijnlijk! Ik herken de pijn,
    Succes!

3. mardaisy

mardaisy Niet meer actief

Ik had voor mijn twee zwangerschappen al een klein navelbreukje. Bij de eerste totaal geen last gehad en het is niet erger geworden. Nu bij de tweede meer last gehad met sommige dagen (rond 25 wk) scherpe pijn alsof er continue een wasknijper opstaat. Als je zo vroeg al last hebt, zou ik het zeker aankaarten bij je vk of ha. Als tip kan ik een goed ondersteunende buikband aanraden.

Deel Deze Pagina