Hoi beste voedingsdeskundige, ik heb een vraagje mijn zoontje, nu 3 weken oud, krijgt nog borstvoeding, wel uit een flesje omdat hij zich zo erg overstrekt dat ik hem niet meer aan de borst kreeg. daarvoor gaat hij al naar de osteopaat. Maar het drinken vd borstvoeding uit een flesje gaat ook moeizaam, hij krijgt ontzettende buik krampen, die beginnen halverwege de voeding en kunnen soms 2 uur later nog ineens terug komen. Hierdoor huilt hij heel veel, slaapt overdag bijna niet, is erg rusteloos en verdrietig, en je ziet gewoon dat hij echt pijn heeft. Gewone krampduppeltjes werken niet, en ik zie gewoon aan hem dat het niet gewone krampjes zijn. Zijn oudere broer heeft ook koemelk allergie en nu dacht ik dat dat het misschien kon zijn, Ook heeft hij steeds een erg rode huid (niet schilferend, schraal en voor zo ver ik kan zien ook niet jeukend) maar wel dus erg rood en voelt ook warm aan (hij heeft dan geen koorts o.i.d.) en ziet er soms ook vlekkerig rood uit. Nu heb ik dus al een week zelf geen koemelk, soja en ei gegeten (en dus ook niet waar dat allemaal in zit) Maar ik merk nog steeds niet echt verschil. Toevallig had hij vanmorgen een "betere" ochtend want hij had zelfs geslapen, maar smiddags was het gewoon weer raak en had hij er weer super veel last van. Hoe kan ik er nou achter komen waar mn kindje allergie's voor is? ik ben ook al bij de huisarts geweest, die wou hem een paar dagen nutramigen voeding geven ( die kreeg zn broer toen ook) maar dit drinkt hij gewoon niet (is ook ontzettend vies spul). Maarja hij drinkt het dus niet, dus kom ik er ook niet achter of dat wel zou werken en of hij dan minder last zou hebben. Ik hoop dat u misschien een idee of goeie tip heeft, alvast bedankt en sorry voor het lange verhaal!
Hoi! Het kan zijn dat je zoontje sowieso erg veel last heeft van krampen en dat dit niet ligt aan een allergie. Je kunt erop letten dat je zoontje niet te snel drinkt, 15 tot 20 minuten is prima. Als je een week alle koemelk/ei/soja hebt gemeden, kan je in veel gevallen ook nog niet genoeg resultaat zien. Klachten nemen vaak na 2 weken zichtbaar af, huidklachten vaak pas na 4 weken. Hopelijk gaat het snel wat beter met je zoontje. Anders kan je het ook eens bij het cb bespreken. Groetjes Linda