Moeite met spullen weg gooien

Discussie in 'De lounge' gestart door Alizee, 8 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Zwangerevrouw Dank je wel, ik heb gezocht op Dorcas maar helaas geen inbreng punt dichtbij.

Ik heb in het weekend de zolder ingedoken en veel kleding opgeruimd. De meeste zijn nog in prima staat. Ik heb enkel de merk kleding die nog uitstekend eruit zagen apart gelegd, de rest (veel H&M, Hema, V&D, Prenatal, etc) kunnen weg. Ik geloof niet dat ik ze verkocht krijg, wat moet ik ervoor vragen, 1 euro, 0,50 cent per stuk? Het aanbod in kleine maten is echt enorm...

Weet iemand misschien een goede doel waar ik de kinderkleding kan doneren? Ik wil ze met liefde doneren, maar ik wil zeker weten dat de kleertjes goed terecht komen bij kinderen die het goed kunnen gebruiken...ik zie door de bomen het bos niet meer. Verzenden kan ook maar het zijn best veel en ik zit nog met verzendkosten. Het liefst ergens waar ik ze kan brengen of opgehaald kunnen worden...Ik woon in Noord Brabant.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb de Voedselbank nergens voorbij zien komen nog :). Zit in bijna elke grotere plaats en dan weet je zeker dat het bij mensen komt die het echt nodig hebben. Kleding verkoop ik meestal maar ik heb er weleens een doos speelgoed en andere spullen gebracht, waren ze heel blij mee.

3. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Eylem dat is ook een goed idee, dank je wel!

4. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Goederenbank in de buurt? Is er misschien een welzijnsinstelling in de omgeving? Misschien kennen zij nog een gezin die wat kunnen gebruiken. Je kunt ook kijken naar kinderkledingbeurzen.

Kleding opsturen voor een goed doel. De opbrengst gaat naar kika en kinderpostzegels. Je kunt het gratis versturen.
    Onze Werkwijze - Packmee

5. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    @MissAppletree dank je wel, PackMee vind ik inderdaad een goede initiatief. Ik ga morgen een grote doos vullen en versturen, dat ruimt lekker op en dan krijg ik ook een goed gevoel bij!

6. penseel

penseel Niet meer actief

Geen problemen mee. Gooi het in de kleding bakken of geef het weg. Maar heb geen spullen van waarde. Wel kan het nog gebruikt worden voor gratis.

7. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ja ik herken het heel erg. Ik heb veel spullen (echt té veel). We willen van de zolder een bewoonbare ruimte maken, dus logeerbed met mijn knutselhoekje of een klein bankstel met een dartbaantje maar dat gaat nu dus echt niet omdat de hele zolder vol met spullen staat en ik die echt niet weg kan doen. Veel spullen zijn hartstikke goed en bruikbaar. Ik heb er ooit geld voor betaald dus kan het niet over mijn hart verkrijgen om het bij het grof vuil te gooien of gratis weg te doen.
    Heb laatst toch een hoop weg gedaan. Heb nu een hele hoek met spullen die ik wil verkopen. Probleem is alleen dat ik het niet verkocht krijg. Voor veel spullen die ik verkoop is al zoveel aanbod dat ik dus niet meer opval.

8. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    @penseel wat fijn dat je zo makkelijk dingen weg kunt doen, dat wil ik ook ooit bereiken
    @ashleyp vervelend he, je wilt het kwijt maar je weet niet waar je moet beginnen. Bij ons op zolder hebben we ook te veel spullen, ze zijn wel gelukkig netjes opgeborgen in plastiek bakken achter het schot en onder het bed. Het oogt opgeruimd maar dat is het nog niet. Ik heb ook een heleboel goede spullen die ik zou willen verkopen, maar ik heb werkelijk geen idee waar ik moet beginnen...
    Ik heb een volle doos met kinderkleertjes klaar voor Packmee, morgen op de post zetten, nu een klein deel over die ik zal proberen te verkopen. Dit weekend wil beginnen met mijn eigen kleding, dit wordt een grote klus vrees ik.

9. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Heel herkenbaar.

Na het lezen van verschillende sites/blogs ben ik wel echt gaan opruimen. Ik had dozen vol merkkleding staan die ik niet meer paste. Ik heb met mijn blik op oneindig alles in vuilniszakken gedaan en mijn man heeft de zakken in zo'n container gegooid. Dat luchtte enorm op!
    De kleding van mijn dochter geef ik tegenwoordig weg. Alleen de duurdere setjes probeer ik te verkopen. Wat geeft me dat een rust. Terwijl ik echt genoeg geld verdiende met de verkoop. Maar het kostte me zoveel tijd.

Nu is de regel: 1 ding erin = 1 ding eruit. Ik moet nog meer wegdoen, maar dat komt goed.

10. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    @MissT wat fijn dat je zo goed in opruimen ben geworden! Ik zit er ook tegenop om spullen op MP te zetten, het kost heel veel tijd en moeite, ik weet niet of ik daar op zit te wachten, al kan ik de extra centjes goed gebruiken...
    Zou je misschien ook hier een site/ blog willen noemen? Ik lees nu het boek van Marie Kondo, maar haar methodes zijn nogal drastisch, het is voor mij een heel proces en met een druk meisje die net begint te kruipen en overal aan zit, heb ik ook geen tijd om alles in een keer uit te zoeken, op te ruimen zoals zij aangeeft. Ik kijk tegenwoordig veel 'closet declutter' filmpjes op YouTube, ik vind het erg leuk. Nu nog alles toepassen :)

11. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Een kastje per dag...: Opruim tips

Ik had nog een site, maar die staat waarschijnlijk bij mkjjn favorieten op de laptop.

Kledinghangers omdraaien is ook een tip. Hang alle hangers omgedraaid en als je iets aan hebt gehad, draai je de hanger terug. Na een jaar zie je precies welke kleding je al een jaar niet hebt gedragen.

Ik had ook (4?) vragen gevonden die je jezelf moest stellen bij voorwerpen die je nooit gebruikt en toch niet weg wil doen. Google daar ook eens op.

12. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    @MissT wat geweldig, ontzettend bedankt voor de links! Vooral de eerste blog vind ik erg fijn! Hopelijk heeft iemand anders ook was aan die tips, ik zal ze straks op mijn gemak bekijken.
    Ik ben ook bezig met steeds een hoekje opruimen, helaas nog niet structureel maar alleen als ik tijd, zin in heb. Ik zal het proberen om het opruimen structureel aan te pakken en ook foto's van voor en na te maken, misschien helpt dat.
    Gisteren avond heb ik een kwart van de keuken kastjes opgeruimd en anders ingedeeld, vooral op de bovenste planken kwam ik spullen tegen die ik vergeten was dat ik had en ook niet gemist. Een hoop apart gelegd voor de kringloper, eenzame kopjes en mokken, gekraste schaaltjes, bordjes, etc.

13. mamavan3jochies

mamavan3jochies Niet meer actief

ik heb in de kast van onze tweeling een grote doos staan, en wanneer ik iets in mijn handen heb waarvan ik denk: Te klein/ niet mooi meer/ past niet goed etc dan gaat het in die doos. Af en toe zoek ik uit: wat wil weg wil geven/ wat ik wil verkopen en wat in de vuilnisbak kan.
    Ik heb geen spijt want er gaat een tijdje overheen tussen de dag dat ik het in de doos doe, en dat ik het daadwerkelijk weg doe. Want als ik het nodig gehad had, dan had ik dat wel eerder bedacht :)

ik heb ook in de gang een tas aan de kapstok hangen waar ik alle dubbele exemplaren in doe van bestek, of spullen die ik echt niet meer ga gebruiken en ik ben van plan om deze binnenkort naar de kringloop te brengen.

Succes TS, ik lees in het bericht hiervoor dat je al goed bezig bent gegaan!

14. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Graag gedaan & veel succes ermee.

15. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je wel! Een doos op de kamer is idd een goed idee, ik zal kijken of ik plek kan maken onderaan de kast.

@MissT Dank je nogmaals, het gaat vast lukken...

Binnen een jaar wil ik mijn huisje helemaal op orde hebben, voor alles een plek vinden en geen overtollige spullen die door de hele huis verplaatst worden.
    Ik heb eindelijk de smaak te pakken gekregen en ik kan niet stopen met opruimen :)
    Ik heb alle kinderkleding uitgezocht en gesorteerd in 4 stapels : kledingcontainer ( kleding met gaatjes, vlekjes), Pack mee( bruikbare kleding), bewaar( kleding met emotionele waarde zoals eerste pakjes, dekentjes, doopjurk etc) en ook een deel voor verkoop. Ik heb alleen geen idee welke prijzen ik hiervoor moet vragen, in bieden heb ik geen geduld...
    Verder ben ik begonnen met mijn eigen kleding uit te zoeken, een hoop geef ik eerst aan een vriendin om uit te zoeken en een klein deel bewaar ik tot volgend jaar ( hopelijk kan ik tot die tijd de 3 kg kwijt rakken, dan zit ik op mijn gewicht voor de laatste zwangerschap). Morgen verder met schoenen uitzoeken, weer een hele klus, ik heb er best veel paren en een hoop die ik nooit draag kunnen weg.

16. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Alizee, morgen begin ik met een verhuisdoos. Stukje bij beetje de dozen doorploegen. Hopelijk maandag wat spullen naar de kringloop brengen. Anders ben ik bang dat Lieke van Lexmond (mijn leven in puin) straks bij op de stoep staat.;) Onze hal is nu af, dus dan hebben we eindelijk een opgeruimde binnenkomer. :) Hopelijk geeft dat wat motivatie voor de rest van het huis.

17. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    @MissAppeltree goed bezig! Ik heb de engelse versier van dat progamma gezien, Extreme Hoarders of zoiets, ik vond het heel erg, gelukkig is het bij ons al lang nog niet zo ver...Ik begin nu kribbels te krijgen van de spullen en ik wil alles in een keer opruimen. Wat bij mij nu helpt is alles wat weg moet meteen in de auto zetten, dan brengt mij man de vg dag gelijk naar de kringloper. Ook de kleding gelijk in een doos/ vuilniszak en weg ermee, dan kan ik mij niet meer bedenken :)

Deel Deze Pagina