Moeite met vaderschap

Discussie in 'De lounge' gestart door Aapje22, 19 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Een dikke schop tegen zijn achterste, kom op zeg jullie hebben er samen voor gekozen, zielig mannetje heb je:x

2. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik ben het hier helemaal mee eens. Vooral de eerste zin.
    Mijn man is vanaf dag 1 volledig betrokken bij de zorg voor onze dochter. Badjes, flesjes, luiers, knuffelen, gewoon alles. Als ik de reacties lees, dan lijkt hij haast een uitzondering.
    Ik ga er 's nachts wel iets vaker uit, want ik werk minder en mijn man wordt er ook gewoon niet wakker van.

Ik zou er heel ongelukkig van worden als mijn partner mij het idee geeft dat hij eigenlijk niet zo blij is met ons kind. Dat pikt een kind toch gewoon op? Het idee alleen al breekt mijn hart. En dan heb ik het niet over de vader die een beetje onhandig is met kleine baby's. Maar ik heb het wel over de partner van TS. Dat wil je toch niet voor je kind? Die verdient zoveel meer.
    Als je 24 bent dan ben je gewoon volwassen hoor! Hij moet zichzelf vermannen en zich er maar eens overheen zetten na 14 maanden...

3. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Waarom is dit jouw fout? hij was in de buurt tijdens de geboorte, na de geboorte en hij heeft jullie, neem ik aan, toch thuisgebracht? Wiens toestemming had hij nodig om zijn baby vast te houden? Hij had haar zelf allang kunnen oppakken toch? Vind dat eerlijk gezegd heel vreemd, dat een vader zijn gezonde baby een dag later nog steeds niet heeft vastgehouden, dat doe je toch uit jezelf meestal een paar minuten na de geboorte?

Verders sterkte meid! Ik wens je het beste, zo te lezen trek je de kar in je eentje en gaat dit niet over onhandigheid/moeten wennen van een vader met zijn baby. Maar over het (niet) nemen van verantwoordelijkheid

4. Paige

Paige Niet meer actief

Jij hebt niet goed gelezen. ;)

TS, sterkte, ik hoop dat hij bijdraait. Hier de ervaring dat naarmate ze ouder worden, vaders hun kids ook leuker gaan vinden.

5. adi

adi Niet meer actief

Hier ben ik het totaal mee eens. Ik kom dit soort topics wel vaker tegen en elke keer schrik ik weer. In welke eeuw leven we ook alweer? :$
    TS, ik snap overigens dat jouw man het eerst even moest verwerken, maar daar heb je geen weken, maanden of jaren voor nodig.
    Hij was er bij toen ze werd verwekt, ze is niet helemaal uit de hemel voor jullie deur gevallen dus totale verrassing kan het niet zijn geweest.

En daarna: ja, iedere ouder moet leren hoe hij/zij een baby moet verzorgen. Maar dat is echt geen hogere wiskunde. Een baby is geen huisdier of hobby waarbij een man kan wachten 'totdat het leuk wordt'. Hij is een vader!
    Wat zou er gebeuren als de moeder hetzelfde dacht de eerste maanden? Want jij bent niet meer ouder dan hij hoor, dat kind is maar 50% van jou...

6. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ondanks dat mijn man veel werkt is ie wel heel erg betrokken en Gaat er net zo makkelijk uit, gelukkig slaapt deze ook alweer goed en.hoeft t niet meer maar doet alles.

Vind t wel schandalig dat ir na de bevalling niet heeft vastgehouden, hier heb ik hrm zelf gegeven aan hem om even vast te houden.

Hier was trouwens nummer 3 niet gepland zou niet meer gekund hebben nl. Maar hij is er nog betrokkener bij dus denk niet dat mannen moeite hebben met het ongeplande maarja jezelf aan de kant zetten voor een wezentje kan niet iedereen en sommige doen daar lang over.

7. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Hier ben ik het volledig me eens!
    Ipv je vriend in de watten te leggen zou je m een enorme schop onder zn kont moeten geven!

Deel Deze Pagina