Diagnose PCOS

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xMelissssssa, 3 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

2 jul 2014
    304
    0
    16
    Hoi damens!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen hier.
    Sinds aug 2017 een wens voor een broertje of zusje voor ons dochtertje. Tot op heden super onregelmatig ongesteld geweest en een doorverwijzing naar de gyn gekregen.

8 maart zijn we op consult geweest en daaruit bleek dat ik pcos heb. Nooit van gehoord en sloeg in als een bom. Ik was iets (2kg) te zwaar voor t starten van een behandeling. Na 2 maanden pas weer een afspraak en dus t doel af te gaan vallen.

We zijn inmiddels al 4 kg kwijt dus dat was t probleem niet, wat me wel opvreet is dat er "iets" met me is waar ik dus weinig invloed op heb.
    Ik weet niet hoe ik het een plekje moet geven .. mijn man is wat makkelijker erin en die stopt zoiets gewoon weg en dat kan ik dus niet. Je gaat lezen op internet en mn moed zakt al een beetje in duigen .. heel egoistisch .. maargoed!

Wat hebben jullie gedaan toen je de diagnose kreeg en hoe verliep jullie traject tot een kindje?

Liefs!

2. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik ben anderhalf jaar geleden begonnen met mijn voeding en leefstijl aan te passen en neem verachverschi supplementen. Met name D Chiro inositol (DCI) werkt goed volgens mij. Omdat ik toch nog niet zwanger was en niet wist of ik überhaupt een eisprong heb ooit gemeld bij huisarts en doorverwijzing naar gynaecoloog gekregen. De diagnose kreeg ik namelijk op mijn 17e al. Maar nu ben ik helemaal onderzocht en wat blijkt: al mijn bloedwaardes (hormonen enzo) zijn normaal, ik heb geen cystes op mijn eierstokken en heb wel degelijk een eisprong. Je hebt dus WEL invloed op PCOS! Ik weet dat mijn androgenen eerder veel te hoog waren, dus heb dat echt omlaag gekregen.
    Ik wil je aanraden om op YouTube te zoeken naar PCOS, daar kun je veel vinden. Verder zijn de websites PCOS diet support en healthy hormones heel handig.
    In ieder geval zou ik per direct stoppen met het eten van suiker, zuivel en slechte koolhydraten. Eet zo puur en onbewerkt mogelijk, beweeg en kijk eens naar supplementen. Heel veel succes!!

3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Goede vriendin van ons heeft ook pcos. Ook zij is super natuurlijk gaan eten en heeft nu elke 28-30 een menstruatie.... eerste is via ivf gekomen. Minimaliseren van suiker, veel groente etc

4. SamirsVrouwtje

SamirsVrouwtje Fanatiek lid

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw
    Ik heb ook pcos en ben toen na anderhalf jaar zwanger geraakt van Mn zoon. Was een emotioneel traject maar t was t allemaal waard. Mijn BMI was wel gwn goed dus mocht gelukkig gelijk starten. Waarom moest je 2 maanden wachten voor 2 kilo? Vind t best lang, vooral als je een kinderwens hebt

5. Anouk

Anouk Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Bij mij is in juni 2017 PCOS geconstateerd. Had ineens hele onregelmatige cyclussen, kwam uit het niets aan, last van acné en wist maar niet waar het vandaan kon komen.
    Doorverwezen naar de gynaecoloog en daaruit kwam inderdaad PCOS.
    Ik ben toen met behulp van mijn schoonzus mijn voeding gaan aanpassen, goed volgens de schijf van 5 eten maar at schijnbaar nog teveel want bleef maar aankomen. Tot ik op 10 kilo zat en dacht zo kan het niet ik moet afvallen. Wel dezelfde dingen blijven eten alleen minder grote hoeveelheid.
    Daarbij slikte ik magnesium tabletten en elke dag een schepje inositol in een beetje water.
    https://www.topvitamins.nl/jarrow-formulas-inositol-powder-8-oz-227-g/?utm_medium=organic&utm_source=google&utm_campaign=google_shopping&gclid=EAIaIQobChMI5tqIyt202gIVx7ftCh0RdQDzEAQYAyABEgLxDvD_BwE

In juli was het direct raak maar dat ging helaas met 5,5 week mis.
    Gewoon doorgegaan en toch blijven testen ondanks dat het soms langer duurde en ik jaloers was op de mensen die wel elke maand een kans hadden.

Uiteindelijk in november een weekendje weggegaan, wel testen meegenomen voor het geval dat maar geen eisprong verwacht..... Toch had ik daar ineens een knipperende smiley en de volgende dag een vaste.

Alle dagen benut en inmiddels 22,5 week verder :D

6. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.646
    1.252
    113
    randstad
    Hier wel veel te hoog bmi na een jaar nog niet zwanger diagnose pcos gaan afvallen half jaat later was ik 25kg lichter en zwanger.

7. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.835
    2.256
    113
    Ik heb PCOS. Omdat ik geen cyclus heb, wist ik dit al voor m'n kinderwens. Ik was niet enorm geschrokken, ik was 17 en dacht dat zie ik dan wel.....

Tot je eenmaal kinderen wilt en vooraf weet dat t natuurlijk nooit gaat lukken.
    Ik ben direct t medische traject ingestapt. 1e keer na 10 mnd zwaar en dit keer in maand 2!!!

Vooraf is t heftig maar eenmaal "in de molen" vond ik t makkelijker worden.

Sterkte en hopelijk ben je snel zwanger!

8. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Hier ook pcos.
    Wij hebben aan de hand daar van een jaar lang ovulatie inductie gehad.
    Dus met chlomid, echo controles en pregnyl. Officieel mochten we dit maar 6 maand. Maar omdat we toen daarna nog niet klaar waren voor iui nog 6 maand door gegaan.
    Na dat jaar even 3 maandjes rust genomen en toen de stap afgelopen januari voor iui door gezet.
    12 maart onze 1e iui gehad en zie banner ;)
    Pcos betekend dus niet dat het het einde van de wereld is ;)

Daar naast probeer gezond te leven, sport en eet voldoende groen.

En nee in de meeste gevallen met pcos zal een zwangerschap je niet heel makkelijk toe geworpen worden, das het nadeel maar het traject is ook echt wel te doen.

Deel Deze Pagina