Moeite met wakker worden 's ochtends.

Discussie in 'De lounge' gestart door ShampooL, 13 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Dat dacht ik even, sorry! Leek er op door de bovenste gedeelte van je banner ;)

Maar dan toch aanleren om op een bepaalde tijd naar bed te gaan. Bijvoorbeeld door de weeks 22:00 uur weekend 23:00

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik herken dat echt ontzettend!

Als ik verder geen verantwoordelijkheden had waardoor ik wel op tijd mijn bed uit hoefde, was ik ook blijven liggen. Het is nu 16:45 en ik voel me nog steeds niet wakker. Ik denk ergens dat dat ook niet meer gaat gebeuren vandaag.

De wake-up-light lijkt mij ook wel wat.

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Nee, Engagée betekend verloofd in het Frans, haha. Beetje apart als ik m'n kind zo zou noemen :D

We hebben geprobeerd om vroeger naar bed te gaan (lees een week) maar helaas wordt ik alsnog wakker om 10u. Mijn biologische klok is apart.
    In de zomer gaat wakker worden makkelijker volgens mij..

Misschien dat het dus toch een optie is om zo'n (veel te dure) lichtwekker te proberen.

4. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.566
    2.031
    113
    Ik heb een Philips wake up light. Ideaal!!
    Voor mij nooit geen gewone wekker meer.
    Doordat de lamp aangaat en steeds feller gaat branden wordt ik daar vaak wakker van en als ik nog niet helemaal wakker ben, dan helpen de bosgeluiden daarbij.
    Ik merk dat ik veel wakkerder ben op het moment dat het tijd is om op te staan.

Ik vind het absoluut een aanrader.

5. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Hier helpt de lichtwekker niet.

Man heeft hem op zijn nachtkastje staan (staan tegelijk op) en als hij eerder wakker wordt dan de wekker af gaat (van het licht dus) dan zet hij de wekker uit en is het hele effect weg. En vanmorgen een half uur liggen pitten op de rustgevende wekkergeluiden die erbij zitten. (resultaat weeer een late dag op werk.)

Ik zou een tijdschakelaar kopen en daar een 60 watt lamp op aansluiten die om half 8 aangaat. Misschien dat dat helpt?

6. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Schei uit! Ik ben ook totaal geen ochtendmens. Ik ga al extra vroeg naar bed, 22.00 uur. Maar vóór 12.00 uur ben ik niets waard. Maar het zal wel moeten met 3 kinderen en een baan. Ik probeer s'middags wel eens te slapen.

7. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Misschien is zo'n tijdschakelaar ook een idee :)

@ Kletskoek , ik ben ook niets waard voor 12u, maar ik ben dan in ieder geval wakker. Ik word gewoon niet wakker van een wekker. (diepe slaper)

8. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Het is ook een kwestie van wennen, en dat duurt langer dan een week.
    Ik heb eens een tijd mijn wekker iedere dag zo moeten zetten (om 08:00) dat ik tussen 08:30/09:00 aangekleed/gedoucht en wel beneden zat aan de studie. Daarvoor sliep ik al jaren tot 12:00 uit (afgekeurd dus geen werk/school) en nóg was ik eigenlijk moe. De eerste week van het vroege opstaan was het verschrikkelijk en was ik doodmoe en strontchagrijnig, maar na een maand merkte ik wel dat mijn lichaam eraan begon te wennen, mijn ritme uit zichzelf werd aangepast en ik vaak vanzelf al om 08:00 wakker werd. Maar dat duurde wel een maand of wat. En dan is het echt structureel iedere dag van die maand de wekker om 08:00 (of 07:00 als je met werk zit) zetten, ik deed het die eerste maand ook in de weekenden om echt die structuur in mijn lichaam te rammen. En dan vervolgens niet de halve dag alsnog luieren/proberen te slapen maar wel wat doen en 'pas' om 21:30 weer je bed in. En gek genoeg, na die maand merkte ik wel dat ik uiteindelijk minder moe wakker werd/was dan in de tijd dat ik tot 12:00 uitsliep en vaak nóg moe was. Van teveel slaap kan je namelijk ook moe worden he.

9. Slaapkop

Slaapkop Actief lid

25 aug 2014
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaar ook mijn nicknaam ja ;) als t even zou kunnen zou ik zo de heledag slapen of in iedergeval lekker in bed blijven liggen.
    Ik ben moeder van 2 kinderen en dat heeft mij niet geholpen om makkelijker op te staan in de ochtenden en al helemaal niet in de nachten.

Maar wist niet dat die lichten zo duur zijn :$ €100 die laat ik maar liggen waar t ligt.
    Tweedehands zou ik niet aandurven.

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    te lang slapen maakt trouwens ook moe. misschien ook handig om te kijken of er geen slaapstoornissen zijn? zelf heb ik chronische vermoeidheid, wat zeker niet meehelpt gezien ik in de middag ook altijd nog moet slapen, ondanks dat ik genoeg uren snachts slaap...

11. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier een wake up light en ik word er zeker wel beter wakker van! Zet daarnaast altijd nog wel m'n telefoon, dan kan ik snoozelen :D

Zeker met deze donkere dagen vind ik heel moeilijk om half 7 naast m'n bed te staan, met deze lamp is het nog steeds geen lolletje, maar wel wat makkelijker.

Een slaappatroon verandert ook echt niet binnen een week. Wil je echt wat veranderen zul je denk ik een maand lang ofzo op hetzelfde tijdstip naar bed moeten gaan en er ook echt op een vast tijdstip uit moeten komen....

Oh en verder heb je van die wekkers waar je achteraan moet rennen, os dat wat :p

12. mumija

mumija Niet meer actief

Heeeeeel herkenbaar!
    Maar ik weet ook wel waar het aan ligt: ik ga veels te laat naar bed.
    Ik heb vaak dat ik de hele dag denk : Oeh vanavond lig ik er echt lekker vroeg in, zo moe ben ik dan.
    Maar zo gauw de kleinste op bed ligt en de groten gaan hun gang (en ik heb dan dus wat tijd voor mezelf), ben ik ineens klaarwakker...Ben echt een avondmens.
    Ik kan ook goed 's avonds om 10 uur aan de keukenkastjes beginnen, of heel die lap van een begane vloer hier dweilen. Om vervolgens om 0.00 nog aan een strijk te beginnen van 2 uur.:)

13. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    haha ja zie me al door het huis rennen, SHIT hij gaat de trap af!!!! hahahaha en gewoon keihard doorpiepen :D wel effectief

14. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Jaaaaaaa:D film je dat dan wel even ;)

15. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik ken het.. Maar ik sta elke dag half 7 naast mijn bed.. Moeten 2 kindjes naar school .. Om 6 uur gaat de wekken om half 7 ga ik eruit om om 7:45 in de autotest zitten om de 1ste naar school te brengen.. Maar echt makkelijk gaat het niet 😂😂

16. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    haha nou meestal als ik net mijn bed uit kom kan ik niet eens rechtdoor lopen xD dus dat word lachen hahaha

17. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Wekker (of desnoods 4 wekkers) in een andere kamer laten aflopen? Dan moet je er wel uit om dat onding af te zetten.

Hier ook een avond- en nachtmens met een giga ochtendhumeur.
    Nog geen kinderen en de dagen dat ik nergens moet zijn, zie je mij toch niet voor 12 uur 's middags. Of ik nu om 11 uur 's avonds in mijn bed lag of om 4 uur 's nachts.
    Mijn partner is dan weer een ochtendmens.

(Ik werk 3 dagen per week en dan zet ik 2 tot 3 wekkers - op verschillende plaatsen - om er om 7 uur uit te zijn. Waarna ik nog effe het nieuws luister om om 10 na 7 uit bed te springen, mij rot te haasten om om half 8 buiten te rennen. En oh wee als mijn partner dan in de weg loopt. Tegen dat ik op 't werk ben is mijn ochtendhumeur wat gekalmeerd ;).)

18. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Heel herkenbaar!!

En een kind krijgen helpt niet altijd hoor, die van mij slaapt rustig tot een uur of 9/10 sochtends.

Ik heb momenteel geen werk en dat maakt het niet makkelijker. Maar ook toen ik nog wel werkte was het altijd een hell om op te staan en ik wordt gewoon echt niet wakker van de wekker.

Misschien toch ook maar naar zon dure licht wekker kijken.

19. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    maak me wel zorgen over hoe het moet als ze naar de psz gaat... niet dat ik me dan nog verslaap en zij ook :')
    dat lijkt me zoooo genant

20. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Gaan voor een PSZ in de namiddag :) ?

Het "probleem" zal zich vooral stellen op 't moment dat ze echt naar school moet.

Deel Deze Pagina