Krentenbaard

Discussion in 'Baby en dreumes' started by corina83, Jun 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Jayden heeft nu al een week lang krentenbaard.
    Vorige week kreeg hij plekjes en we snapte er maar niks van, het waren blaasjes en ineens zaten er korstjes op.
    Naar een verpleegkundige gegaan en die zei dat het vochtblaasjes waren, omdat we op curacao op vakantie waren, was het door de hitte zei ze.
    Dinsdagochtend kreeg ik een lichtelijke tot erge schok.
    Ik vond een knobbel onder zijn linkertepel onderhuids.
    Om mn man niet ongerust te maken gelijk ging ik eerst naar het consultatiebureau om het aan de kinderarts te vragen, ik had toch een afspraak staan voor controle dus kon ik dit wel even erbij opgooien.
    Ze wist niet wat het was en adviseerde me naar de dokter te gaan.
    Dus na die afspraak zijn Jayden en ik door gereden naar de dokter voor een afspraak.
    Dat kon om 8:10 woensdagochtend.
    Eenmaal thuis toch maar aan mn man vertelt wat ik had ontdekt, hij ging gelijk uit van het ergste wat mij heel onzeker maakte.
    Savonds heb ik zitten huilen, ik was zo bang dat we Jayden kwijt raakte, want ja wat is die knobbel...
    Sochtends kwam het verlossende antwoord van de arts, het is krentenbaard.
    M'n man schrok nog even want de arts zei 'oh hier onder zn oksel en in zn lies nog meer bobbels' maar dat zijn natuurlijk de lymfklieren die opgezet zijn.
    Nu hebben we een pencilinekuurtje voor een week 3xdaags en we moeten het zien verbeteren.

Is er nog iemand hier waarvan het kindje krentenbaard heeft gehad?
    Wanneer ging het bij jullie over?

2. futuremama

futuremama Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    2,507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Hey meid,

Ik heb hetzelf wel eens gehad (ik werk in de kinderopvang dus pik het zo op) het is echt enorm besmettelijk! Meestal als je het kuurtje neemt gaat het na 1 weekje ongeveer beter alleen het jammere eraan is dat ie nog zo klein is en zichzelf weer herinfecteerd dus proberen niet aan te laten krabbelen!

Succes meid!

3. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Dank je wel, hij heeft er niet echt jeuk aan of iets.
    Hij vindt het kuurtje alleen 3x niks hahaha mierzoet volgens mij.
    Ben benieuwd wanneer het voorbij is, ik hoop snel want vind het er zo sneu uitzien.
    Ben allang blij dat het niks 'ernstigs' was.

Share This Page