help! Lange cyclus!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mamakunis, 28 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamakunis

Mamakunis Lid

28 okt 2012
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames..

Ik ben in april 2012 gestopt met de pil, vooral om al de pil uit mn systeem te halen.. Met de pil was ik steeds netjes op tijd ongesteld, kon je de klok zowat op gelijk zetten.
    Nu heb ik na het stoppen zeer onregelmatige, toch lange cycli, kortste rond de 34 dagen, langste tot nu toe was 43 dagen. Echter zit ik vandaag op mn 46e dag!! We zijn nu voor het eerst aan het klussen geweest en ik ben al sinds dag 38 om de paar dagen aant testen; met de DA test had ik 2x een zeer licht, niet gekleurd streepje, maar de 2 testen daaropvolgend (kruidvat 2voor 5) waren negatief.
    Ik heb me steeds voorgenomen er niet zo'n druk op te leggen, maar komende zaterdag gaan we een verre reis maken en dinsdag staan mn vaccinaties gepland, incl. de vacc voor hepatites b, ivm mn werk. Deze laatste ga ik niet laten zetten als ik zwanger lijk te zijn. Ik had mijn menstruatie echter wel al verwacht en omdat t mu zo dichtbij komt heb ik vrijdag een bloedtest laten uitvoeren, maandag hopelijk de uitslag.
    Zijn er hier meer dames met zo'n lange onregelmatige cyclus?
    Wat zijn de ervaringen met dan zwanger worden, wanneer weet je nou wanneer je kunt testen? Ik wil graag weten of ik zwanger ben of niet, die onzekerheid voor de reis en de vaccinaties is best stressvol! Als ik zwanger ben, ben ik dolblij, maar als ik t niet ben is het nu ook prima, je weet maar nooit qua voedsel in een aziatisch land!

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Wat vervelend die lange cyclussen... Ik heb er ook 2 gehad, daarna aan de schildkliermedicijnen gegaan, omdat ik een trage schildklier heb. Sinds dien geen lange cyclyssen meer gehad.

Misschien is het handig om de volgende ronde te gaan tempen of ovutesten te gaan gebruiken? Dan weet je namelijk wanneer je je ei hebt gehad en wanneer je je ongi kan verwachten (of niet). Mij geeft dat een soort van rust gegeven.

3. Barbera

Barbera Actief lid

9 jul 2012
    175
    0
    0
    Ik heb tot nu toe ook twee lange cyclussen achter de rug. Weet ook niet goed wat ik kan verwachten. Ik ben inderdaad gaan temperaturen en ovulatietesten aan het gebruiken. Dat is de beste manier om inzicht te krijgen...
    Alleen heb je daar natuurlijk nu niks aan. Ik hoop voor je dat je snel uitslag krijgt!

4. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik heb nu ineens ook weer een lange cyclus sinds een tijdje, maar volgens de gyn is dat normaal na een mislukte IVF poging, hoop maar dat ze gelijk heeft en dat deze lange cyclus eenmalig is... We zullen het zien de volgende ronde, moet dan weer aan die vervelende ovutesten om bij de positieve test het ziekenhuis te bellen voor het maken van een afspraak voor de cryo terugplaatsing. Het blijft soms stressen dat zwanger worden, konden we maar in de toekomst kijken...

Jij heel veel succes, hopelijk krijg je morgen goed nieuws! Hoe laat kan je bellen of bellen ze jou? Laat je het hier weten?

5. Mamakunis

Mamakunis Lid

28 okt 2012
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie berichtjes! Ik weet niet hoe laat ik kan bellen morgen, hebben geen tijd genoemd.. De dokter zei dat ik maandag moest bellen, maar in t ziekenhuis zeiden ze dat t ook langer kon duren.. Maar ik hoop natuurlijk morgen! Ik laat t zeker weten! Hopelijk zijn jullie sneller van die vervelende lange rotcyclussen af, denk dat het bij mij nu eenmaal erbij hoort.. Is iets wat sinds t stoppen met de pil "normaal" is..

6. Liescakes

Liescakes Actief lid

7 jun 2012
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor, hele lange cyclus!!! Ik zit deze ronde helaas al op dag 73 nog zonder eisprong. Sinds maart ben ik nu 3x ongesteld geweest.
    En we zijn niet de enige! Kijk maar eens naar de onderschriften van anderen hier op het forum.
    Schrale troost :(.

Succes morgen, laat even weten hoe het gegaan is!

Groetjes, Lies

7. Mamakunis

Mamakunis Lid

28 okt 2012
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames..
    Het bloed was normaal, niet zwanger dus.. Dokter raad ook aan om te gaan temperaturen volgende ronde, dat gaan we dan maar doen.
    ik ben wel blij dat ik nu weet dat ik op vakantie niks fout kan doen, en vandaav met n gerust hart mijn vaccinaties kan laten zetten..
    Elk nadeel heb zn voordeel?

hoe is t met jullie?

8. Lies29

Lies29 Bekend lid

5 sep 2008
    700
    0
    0
    Bij mij duurt het ook altijd erg lang en is het ook nog eens erg wisselend. Ben nu 2 maanden aan de zwanger worden pillen van de etos en ook aan de teunisbloemolie en tarwekiemolie.
    De laatste 2 cycli waren 28 en 26. En ik had ook veel minder last van krampjes en dingetjes. De Teunisbloemolie mag je alleen tot aan je eisprong gebruiken, niet daarna dus daarom doe ik ook ovutesten erbij.

Succes!!! En een fijne reis!

9. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik gebruik ook teunisbloemolie (PMP van Efamol) en deze gebruik ik gewoon de hele cyclus, dus ook na de eisprong, heb nergens gelezen/gezien dat je die maar tot je eisprong zou mogen gebruiken... Waar heb jij dat vandaan en welke gebruik jij? En welke tarmekiemolie gebruik je?

10. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik heb nu ook een lange cyclus, maar volgens de gyn is dat normaal na een mislukte IVF (verse embryo), hopen maar dat de volgende dan weer een stuk korter is. Zit nu op cd 23 en zit nu pas rond mn eisprong, maar weet niet of ik em wel of niet gehad heb, heb te laat getempt vanmorgen en de ovutesten zijn ook (nog) niet positief, ben gister begonnen met de ovutesten. Ben bang dat m'n eisprong al geweest is en we een keer te weinig geklust hebben, maar aan de andere kant ben ik ook bang dat m'n eisprong juist nog niet geweest en de cyclus nog langer duurt, volgen jullie het nog?

11. Lies29

Lies29 Bekend lid

5 sep 2008
    700
    0
    0
    hoi, dat van die teunisbloemolie heb ik hier gelezen op zp. Teunisbloemolie is van etos en tarwekiem van kruidvat.

12. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Weet je nog waar dat stond? Wel raar dat dit dan niet op de verpakking van de pillen zelf staat... Raakt het dan niet steeds weer uit je systeem omdat je het niet constant slikt? En de teunisbloemolie en tarwekiemolie hebben jou echt geholpen? Ik weet het met de teunisbloemolie nog niet zo goed, is nog niet overtuigend genoeg (hopelijk is deze cyclus zo lang door de mislukte eerste IVF poging, zeiden ze wel in het ziekenhuis). Is die tarwekiemolie in vloeistof- of pilvorm?

13. Maulona

Maulona Actief lid

22 jun 2010
    195
    0
    0
    Hier ook een lange cyclus.
    Ben in augustus gestopt met de pil en nog steeds niet ongesteld geweest (op ontrekkingsbloed na).
    Zal vast wel bij ontpillen horen, maar vind het erg vervelend!

Ben ook net begonnen met etos zwanger worden pillen.
    En ook mentruasan van dr. A Vogel besteld, heb die vandaag binnen gekregen.
    Dit schijnt ook te helpen tegen een onregelmatige cyclus.

Heb inderdaad ook wel eens gelezen ergens dat teunisbloem niet na de eisprong gebruikt mag worden ivm miskraam.

14. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    Hi Mamakunis, balen meid, want stiekem hoop je toch, Weet er alles van. Er zijn heel veel vrouwen met een lange cyclus, ik ben er een van, kijk maar naar mijn onderschrift. Inderdaad zoals de meesten hier al zeggen is tempen, en ovu testen kopen. Ik ben nu al een paar maanden bezig en het geeft je echt beter inzicht. Via Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting kun je een account aanmaken en alles netjes bijhouden.

Aangezien wij nu al meer dan een jaar bezig zijn lopen wij nu bij een fertiliteitsklinkiek, maar wie weet is het bij veel sneller raak. Er zij zat vrouwen met een lange/onregelmatige cyclus die toch vrij snel zwanger raken.

Veel succes en een fijne reis gewenst!

15. Mamakunis

Mamakunis Lid

28 okt 2012
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Binnenkort ga ik zeker temperaturen, eerst maar ns op mn menstruatie wachten... Heel gek, maar ik had maandag heel helder slijm (eiwitachtig) gister en eergister taaier en witter slijm.. :( Kan het zijn dat ik nu pas mn ei heb gehad?? Omdat ik nog niet zo bezig ben geweest en mn lichaam niet heel goed in de gaten heb gehouden weet ik niet wat dat wil zeggen... K weet alleen dat ik niet het gevoel heb dat ik snel ongesteld ga worden...

Deel Deze Pagina