Hoe zit dat met ovulatietesten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vicky, 4 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik was niet van plan om nu al ovulatietesten te gaan gebruiken. Maar ik heb dus een cyclus (normaal, ook voor de zw.schap van Kaylee) van minimum 38 dagen. Ik voel ook mijn ei meestal wel. Nu ben ik op dag 12 van mijn cyclus en ik heb al twee dagen pijn in de onderbuik... Gek, want op dag 12 merk ik normaal nog helemaal niets. Ik dacht ik doe vandaag maar een ovutest (na twee dagen buikpijn dus) en die geeft een licht streepje aan... Negatief, dat weet ik. Maar nu vraag ik me af, wat betekent een licht streepje? Ik dacht dat het wou zeggen dat ik of vlak voor mijn ei zit, of vlak na... Of kan zo'n test ook een licht streepje geven op elke willekeurige dag in je cyclus?

2. Kimmies

Kimmies Actief lid

9 mrt 2007
    205
    0
    0
    Ik heb deze maand voor het eerst een ovu test gedaan en je hebt dan een teststreepje en een positief streepje. En ook daarvoor geldt: streepje is een streepje.
    Heb je dus 2 streepjes dan houdt dat in dat je vlak voor je ovu zit. Dus dat je aan het werk moet :)
    Je kunt dat checken door elke ochtend (of avond ) te checken en dan zal je zien dat je na 1 of 2 dagen nog maar een streepje hebt en je eisprong is geweest

Succes!

3. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    hoi, ik heb 7 dagen voor mijn ei een licht streepje gehad. ik heb maar 1 dag een positieve test gahad (in mijn andere cyclussen waren er dit 2) nu word het streepje weer minder.

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ligt er ook maar net aan wanneer je de test gedaan hebt, je hebt altijd lh in je lichaam (wat de ovutest dus meet) en doe je de test vroeg in de ochtend is je urine geconcentreerder dan wanneer je deze laat in de middag begin van de avond zou doen, dus dat 2e lichte streepje kan ook daarvan komen....

je kan er nog een tegen aan gooien later op de dag om te zien of je weer een licht streepje hebt (maar iets donkerder) of helemaal niet,...dan weet je in ieder geval dat het of kwam doordat je met ochtendurine getest hebt, of dat je ei er toch aan zit te komen....

zodra je licht test is het vaak zo dat je naarmate je bij je eisprong komt, je 2e streepje donkerder wordt, tot ie positief is, en dan is het zo dat je 1,5 - 2dgn voor je eisprong zit... :D

5. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik heb getest vlak voor ik gepost heb, dus rond kwart over twaalf... Dat geldt al lang niet meer als ochtendurine toch? Ik ga vanavond nog maar ff opnieuw testen...

6. pipi24

pipi24 Actief lid

2 mrt 2007
    359
    0
    0
    huisvrouw en moeder van 1 prachtige dochter
    gelderland
    hoi

welke ovutesten gebruik je?
    en ik ben het niet eens met streep is streep als je ze hier van de site hebt staat ook in de bijsluiter dat hij net zo donker of donkerder moet zijn als de controle streep.
    ik heb ook altijd een paar dagen lichte streep en dan een donkere zie mijn album daar heb ik ze op de foto gezet dag na dag.

gr patricia

7. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ja dat weet ik, dat ie negatief is... Ik wil alleen weten of ie op elk moment van je cyclus een licht streepje kan geven, of of ie dat alleen doet in de aanloop naar een donker streepje zeg maar ;)
    Maar ik gebruik de matcare... Vanavond weer getest en het streepje was lichter dan de eerste test, maar wel een streepje... Nou ja we zien wel... ik wacht gewoon rustig af ;)

8. annabuik

annabuik Actief lid

3 feb 2007
    383
    0
    0
    hai vicky, heb de testen vorige maand ook gebruikt en ik kreeg ook lichte streepjes en de dag daarna weer niet, het zegt dus niets en is geen aanloop geweest naar de eisprong (dit was rond dag 11). Pas op dag 17 was ie keidonker...
    succes!

Deel Deze Pagina