Ik denk dat je zusje een niet al te volwassen meid van 19 is, die nog niet helemaal doorheeft hoe het leven in elkaar zit. Mijn zus werd zwanger van haar 2de kindje. Wij waren al een jaar bezig voor nr 1, en hadden net een miskraam gehad. Nog voor ze het haar man vertelde dat ze zwanger was,belde ze me huilend op, ze vond het zo erg voor me! Ze zou mij en mijn man nooit storen met een verhuizing op het moment dat ik ons kindje verloor?! Ben nog steeds dol op mijn zusje! Jouw zusje moet nodig lessen krijgen in omgangsmanieren.
Hier ook de andere kant. Heel moeilijk!! Mijn zusje probeert al jaren zwanger te worden van haar tweede kindje. Heel verdrietig natuurlijk. Mijn broertje is net vader geworden van een tweeling en ik onverwachts zwanger van meisje nr. 3. Heel confronterend natuurlijk. Zij was bijna het eerste waar ik aan dacht. Ik zal nooit fotootjes of andere info over mijn zwangerschap delen via de app. Natuurlijk is dat pijnlijk. Schoonzus des te meer. Snap het wel, je bent trots, maar wel moeilijk natuurlijk. Het is niet makkelijk geweest, maar m'n zusje is nu zover dat ze haar eigen verdriet kan scheiden van andermans geluk en gunt dat ons ook. Natuurlijk hou ik daar heel veel rekening mee, maar niet meer het gevoel dat ik mijn eigen zwangerschap moet negeren en verbergen. Dat vond zij ook helemaal niet fijn.
Nou zeg dat wel.... wtf Ik was er niet bij toen ze dat riep.... mijn man heeft haar nog staan troosten daarna (?!) Als ik er bij was geweest had ik niet voor de gevolgen ingestaan.