Ik breng mijn jongste zoontje 1x in de week bij mijn schoonmoeder. Ben er eigenlijk niet zo blij mee,mag haar niet,maar mijn man wil ditIedere keer weer dat gezeur met haar,hoe kan ik dit oplossen???Wie heeft hier ervaring mee...
Er is maar één oplossing en dat is dit uitvechten met je man. Ik zou helder proberen te krijgen waarom hij wil dat de kleine naar zijn moeder gaat. Werken jullie alletwee? En gaat de kleine daarom naar oma? Of zit jij thuis en moet je dan de kleine wegbrengen? Want dat zou ik absoluut niet doen. Dan kon Rataman op zijn kop gaan staan. Als je wel werkt, is het dan misschien omdat het te duur is om de kleine naar de opvang te brengen?
nou belief....hier helemaal herkenbaar. niet dat ik ruzie heb hoor maar ik zit er wel een beetje mee. ik vertrouw het gewoon voor geen meter, ik word heell onzeker van hun en ze doen echt hun eigen ding met die jongen ik krijg er noooit hoogte van. Terwijl ik dat helemaal niet heb bij mijn ouders. En het is een issue waar je dus helemaal niets mee kunt. Je kunt natuurlijk niet zeggen tegen je sch ouders dat je hun oppasdag intrekt. tenminste, ik zou niet weten hoe ik dat moet brengen. ik zou zelfs een dag kunnen ruilen waardoor ik op hun oppasdag vrij ben, en misschien doe ik dat wel als ik een tweede heb...maar dat zie ik dan nog wel. lastig he!!???
Hier hetzelfde 'probleem' Mij schoonouders passe ook 1 dag in de week op. Ik heb dan ok regelmatig een woordenwisseling met ze. Ik heb welees geroepen dat ze konden ophoepelen toen ze haar kwamen halen. Ik kreeg allemaal verwijten naar mijn hoofd en was helemaal klaar mee. Sindsdien gaat het wel wat beter, want ze weten nu dat het menes is met mij! Ze zeggen altijd: Regelmaat is heeeel belangrijk voor een kind, maar ZIJ waren degene die zich niet aan ons schema hielden.... Nu Onze dochter groter wordt, wordt het allemaal wat makkelijker. Al vind ik het nog dat dat ze haar veeel te veeel te snaaien geven. Mijn man is het gelukkig met me eens en zegt er ook regelmatig wat van. Maar het is jammer dat ze het maar heel kort snappen. Dus over 3 weken zullen we het weer een keer vertellen.....
O ben aan één kant blij dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft.Ja ik breng hem zelf weg,omdat mijn man al zo vroeg moet beginnen.Kon nie anders.Mijn man vond t beter voor de band met onze zoon,om hun op te laten passen,dus zodoende blijft t een probleem.
Ik had ook liever niet gehad dat ze zouden gaan oppassen. Toen we zwanger waren zeiden ze ookndat ze dat niet van plan waren. Tot ze hoorde dat mijn ouders wel gingen oppassen.... Het blijft denk ik een kwestie van veel blijven 'zeuren'. Hoe jij het wil hebben. Ze hebben zich naar jullie regels te zetten. Ik ben in het begin echt wel misselijk geweestbalsnonze dochter daar weer heen ging...
Ja lastig. Kan je man wel begrijpen, want het zijn z'n ouders en het is ook hun kleinkind. Maar denk dat inderdaad afhangt van de situatie. Gaat je kleine ook naar jouw ouders 1x per week? Werk je zelf, of ben je thuis? En je zei de jongste..hoe zit het met de oudste dan? Ben het ermee eens dat je wel samen die beslissing maakt met je man. Als de 1 zegt wel en de ander niet, dan moet je dat uitpraten. Hoe zou jij reageren als jij wil dat je kleine naar jouw ouders gaat en je man zou dat niet willen? Snap je? Mijn kleine gaat 1x per week naar mijn ouders en 1x per week naar schoonouders. Gaat supergoed en ze zijn hartstikke lief voor haar. Dat ze bij oma iets meer snoept, dat is volgens mij overal zo. Ze houden daar wel haar slaapritme aan en dat vind ik belangrijk.
Mijn schoonmoeder heeft een hele tijd één dag per week opgepast (en nu nog af en toe, of een weekend, of een paar dagen) en ik ben er alleen maar superblij mee. Ik vind het waardevol dat mijn kinderen een goede band met hun grootouders hebben. Nou heb ik ook een prima relatie met m'n schoonouders, dus onze situaties zijn niet hetzelfde. Je mag haar niet, zeg je. Daar zijn natuurlijk veel gradaties in. Vind je haar een goede oma of niet? Dat zou ik persoonlijk belangrijker vinden dan of jij voor de gezelligheid bij haar op de koffie zou gaan. Het lijkt mij echt iets tussen jou en je man. Waarom wil hij het wel, en waarom wil jij het niet? Welke alternatieven zijn er? Spreek het uit naar elkaar en vind een oplossing waar jullie je allebei in kunnen vinden. Succes!
ik snap wel dat je zegt 'ik mag haar niet', weet precies wat je bedoelt. en ik zou het ook uit kunnnen praten met mn man maar dat lost niets op, want je kunt er niets aan doen. Op zich zijn ze heel lief voor mn zoontje hoor, alleen wat je ook zegt over dat snoepen dat herken ik wel. Of je bent een dag oppasser/verzorger of je bent een opa/oma! Dat een opa/oma je kind verwend met een of ander begrijp ik maar als je echt oppast verwacht ik een normaaal gestructureerd ritme net als alle andere dagen thuis. maar goed...genoeg hier over
Ooh wat lastig. Maar ik zou hier zeker even stevig met je man over praten. Als je je er niet goed bij voelt, dan houdt het op. Hier hebben we beiden geen heel goede relatie met mijn mans ouders. In de toekomst ziet hij het wel gebeuren dat ze eens een keertje zullen oppassen. Maar zoals dat er nu uit ziet, stem ik daar absoluut niet mee in. En dat weet hij en kan hij voor nu nog steeds accepteren en begrijpen. Hij wil het nu ook zeker niet. Mijn ouders passen wel op, maar het zal me een zorg zijn wat mijn schoonouders daarvan vinden. Succes!!
Dank jullie wel,ik ga er zeker mee aan de gang.Een goede oma is t wel,dus dat is eigenlijk t belangrijkste.We komen er wel uit.
Heftig! Je zegt, ik heb t contact verbroken.... En je man? Lijkt me heel lastig hoor, ik ken het zelf totaal niet. Hier passen beide oma's een dag op en dat gaat prima (en ik kan ook goed opschieten met mn schoonmoeder, dat scheelt wel veel). Tuurlijk zal ons mannetje in de toekomst verwend worden door de oma's maar daar zijn oma's ook voor, alleen moeten ze zicht wel (grotendeels) aan het schema houden zoals Lars het dan gewend is, maar dat komt wel goed hier. Jij sterkte er mee en hopelijk komen jullier eruit (vooral voor je kindje eigenlijk)
Volgens mij heb je niet alles verteld, want dit is wel heel rigoureus. Als je kindje het wel heel leuk heeft bij oma zou ik er nog maar eens over nadenken want hier kwets je een kindje en een oma mee. Om over je man nog maar te zwijgen.... Daar heb je nu ook rekening mee te houden, of je het nu leuk vindt of niet.
Ik zeg dat ik t contact verbroken heb.Mijn man en zoontjes zien ze wel hoor.Dat zou ik ze nooit aandoen natuurlijk.Maar t is rustiger zo.
Het zou een veel duidelijker topic worden als je wat meer vertelt, je gooit her en der wat zinnen en daar moet iedereen op reageren. Ik snaop bijv helemaal niet waar het probleem is. Die is er waarschijnlijk wel, maar je legt het niet uit. Dan wordt het lastig reageren...
Ik snap er nu ook nog weinig van inderdaad... Ik neem aan dat je niet het contact zomaar verbreekt? Waarom mag je haar niet en waar gaat het fout? Dat je man en zoon haar nog wel zien, betekent niet dat je je man hier niet mee kwetst. Het is toch zijn moeder. Hopelijk vinden jullie een oplossing.
Het is inderdaad moeilijk om een zinnig antwoord te geven als je met weinig info komt. Puur het feit dat jij haar niet mag lijkt me in ieder geval onvoldoende om haar niet op te laten passen. Ik vind het trouwens heel erg apart (en niet alleen in jouw verhaal) dat er zo ontzettend veel mensen hun (schoon)moeder zitten af te zeiken terwijl ze wel belangeloos en met liefde op je kind passem. Maar goed, ik denk dat het het belangrijkste is dat je, bij welke oppas dan ook, accepteert dat ze het nooit precies doen zoals je het zelf doet. En dan heb ik het natuurlijk niet over fundamentele zaken als wel of geen corrigerende tik, maar je kind zal niet doodgaan als hij of zij een voeding bijvoorbeeld een half uurtje later krijgt.
Wat mij opvalt, is dat je de oppasdag door je schoonouders wel mogelijk maakte, terwijl je er niet achter stond. Als je man en je schoonouders het zo graag wilde, had je man je kindje maar zelf moeten brengen of hadden je schoonouders je kindje kunnen ophalen. Je vriend begint vroeg met werken? Niet jouw probleem. Je schoonmoeder durft niet in de auto of heeft er geen? Niet jouw probleem. Zij wilden iets, jij niet, zij respecteerden je wens niet, dan mochten zij het uitzoeken en had je niet hoeven meewerken. Geen idee wat er allemaal precies speelt tussen jou en je schoonouders, dat gaat wel dieper dan wat je hier neerzet, maar je kiest nu tenminste voor jezelf door het contact te verbreken en je werkt het contact tussen je man/kindjes en schoonouders niet tegen. Veel sterkte. Ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is.