cyclus op gang na zwangerschap

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door DonDina, 8 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DonDina

DonDina Actief lid

7 jan 2014
    198
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

ik ben on gepland zwanger geraakt, kort nadat ik begon met seks. We zijn hartstikke blij met onze dochter, maar willen liever wel even wachten met een tweede. Ik ben nu ontzettend onzeker over mijn cyclus.
    Ik ben wonderbaarlijk goed hersteld na een zware zwangerschap en het is duidelijk dat we allebei goed vruchtbaar zijn. Vijf weken na bevalling begon ik weer met menstruatie en vier weken later weer. Tussendoor voelde ik de eisprong en ik was zo zenuwachtig dat ik weer zwanger was (bescherming had en jaar geleden ookniet veel geholpen) nu 2 weken later voelde ik opnieuw eisprong en na een paar dagen en heel kleine bloeding. Dit heb ik nog nooit gehad. Ik maak me steeds zorgen dat ik zwanger ben terwijl mijn lichaam volgens mij zich aan het herstellen is.
    Iemand tips of ervaringen met zo'n situatie? alvast bedankt.

2. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Sorry ik heb geen ervaring en tips, maar kan me wel heel goed voorstellen dat je onzeker kunt zijn.
    Ik was ook zo bang dat ik snel weer zwanger zou worden, als het zo is dan is het zo, maar het zou niet gepland zijn. Ik hoop maar gewoon dat de pil zijn werk doet.
    Ik denk niet dat je meer kunt doen dan de gebruikelijke voorbehoedsmiddelen.

3. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Je bent wel erg vruchtbaar na een zwangerschap,het enige wat je kan doen is je goed beschermen als je niet zwanger wilt raken...

4. DonDina

DonDina Actief lid

7 jan 2014
    198
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties.
    Nog een toevoeging aan mijn verhaal: Ik geef ook nog eens volledig borstvoeding. Mijn leven is er echt nog even niet klaar voor, maar mijn lichaam maakt zich wel klaar voor gezinsuitbreiding.

5. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Zie in je onderschrift dat je kindje 2 maanden is? Je lichaam is nog volledig bezig met 'ontzwangeren' en je geeft ook nog eens volledig bv? Zoals ik al eerder zei,bescherm je goed als je niet zwanger wil raken,verder heeft je lichaam zeker nog wel een paar maanden de tijd nodig te herstellen

Deel Deze Pagina