Onze kinderen (4 en 6) waren ook van de kaart na de geboorte toen ik weer thuis kwam. Heb dan wel 3 weken (geheel onverwacht en op stel en sprong) in het ziekenhuis gelegen. Onze kinderen trokken de kraamvisites niet, dus die hebben we gewoon afgehouden op den duur en een kraamfeest gehouden. Verder draag ik mijn baby in de draagdoek tijdens spitsuren, waardoor de baby rustig is en mijn andere kinderen mijn volle aandacht kunnen krijgen. 6 weken na de geboorte was hier alles pas weer een beetje in het gareel.
Hier ging het net weer wat beter, zoontje is nu 5 weken en dochter van 2,5 lijkt er aardig aan te wennen dat hij er is. Tot nu toe was ze steeds superlief voor haar broertje, maar vanmorgen liet ze me toch wel even schrikken... Ik had een vriendin op visite en ze werd aan het eind van de ochtend wat moe en vervelend (ultiem buitenspeelmoment maarja visite..). Ik was zoontje aan het voeden, die lag op zijn zij op het voedingskussen, komt ze aanlopen en slaat zo met twee handen op zi'n zij/rug.... Hij gaf even een schrikreactie en dronk toen werr onverstoord verder, maar ik schrok me dood. Heb haar bij haar arm gegrepen en streng toegesproken.... Even later ging die vriendin weg en toen moest ze haar broertje nog even een kus geven van mij. Gelukkig had ze wel door waarom en deed ze dit ook lief. Was er echt van overtuigd dat ze haar broertje niks zou doen... Maar moet toch echt blijven opletten merk ik. Het was echt een uiting van moeheid/verveling/aandachttrekken en geen moedwillig pijn doen van haar broertje maar toch...
Dat uithalen van die gemene streken richting een broertje of zusje is gewoon eigenlijk emotie tonen dus daarom moet je er ook nooit van uit gaan dat de oudste de jongste niks zal doen. Kinderen weten nog niet hoe ze met het jaloerse gevoel moeten omgaan, en gaan dan inderdaad vervelen of proberen iets onaardigs bij de baby te doen maar ze denken er ook niet echt over na dat ze da baby daarmee pijn kunnen doen. @ Zebra, herkenbaar hoor dat andere mensen zouden kunnen denken dat je je kind niet opvoed haha... Maar mensen die ook 2 of meerdere kinderen hebben en zien dat je nog een baby hebt zullen echt wel weten in welke fase je nu zit Het draait uiteindelijk vanzelf allemaal wel weer bij maar het ene kind heeft er meer tijd voor nodig dan het andere kind.
na hoeveel tijd nijntje ? Hier nog niet. de ene dag iets beter dan de andere dag maar over het algemeen is ze nog niet heel gezellig en erg opstandig
Wat moeilijk Zebra. Hier was het echt een kwestie van wennen aan het nieuwe gezinslid en -samenstelling. Sinds N.een wel of 6 is, lijkt de oudste zijn ritme ook weer te vinden. Ik weet niet hoe het met jou is, maar hier scheelde het veel dat ik me weer wat beter voelde en mama dus in zijn ogen weer 'normaal' ging doen.
nou ik ben eigenlijk vanaf week 2 na de geboorte van de jongste alweer helemaal fulltime bezig met alles. ik had gehoopt dat het na week 3 ( toen ging papa weer aan het werk ) wel allemaal weer in het ritme zou komen en dat het weer de goede kant op zou gaan. nu is het misschien ook nog de spanning die ze had van 5dec, en nu weer kerst. ze is altijd wel wat gevoelig voor prikkels dus dat kan meespelen. en ze heeft ook goede dagen dat ze wel erg lief is we proberen haar nu ook steeds vaker alleen mee te nemen. dat ik met haar de stad in ga of naar de geitjes kijken en dan mag haar zusje niet mee. dat vind ze dan wel fijn en is dan ook erg aan het knuffelen etc. maar vraagt ook tig keer om haar zusje en dat het zielig is dat ze thuis moet blijven. dus ik weet ook niet helemaal hoe ik het moet aanpakken en blijf maar gewoon mijn aandacht verdelen over beide kindjes en zoveel mogelijk samen doen nu zit ze bijvoorbeeld tv te kijken en geeft ze tussendoor haar zusje kusjes. te lief maar ze kan ook ineens een monstertje zijn